پنجشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : 79656
منبع : خبرگزاری فارس

تجمع بزرگ بانوان انقلابی با عنوان «حجاب، میراث کهن» برگزار می‌شود

قم نيوز : مسؤول سازمان بسیج جامعه زنان قم از برگزاری تجمع و راهپیمایی بزرگ بانوان انقلابی با عنوان «حجاب، میراث کهن» همزمان با سراسر کشور در قم خبر داد.
تجمع بزرگ بانوان انقلابی با عنوان «حجاب، میراث کهن» برگزار می‌شود
تجمع بزرگ بانوان انقلابی با عنوان «حجاب، میراث کهن» برگزار می‌شود
به گزارش قم نیوز مرضیه ابراهیم آبادی با گرامیداشت هفته حجاب و عفاف از ۱۵ تا ۲۱ تیرماه اظهار کرد: مقام معظم رهبری فرمودند: «شیرزنان انقلاب و دفاع مقدس نشان دادند که الگوی سوم، «زن نه شرقی، نه غربی» است. زن مسلمان ایرانی، تاریخ جدیدی را پیش چشم زنان جهان، گشود و ثابت کرد که می‌توان زن بود، عفیف بود، محجبه و شریف بود، و درعین حال، در متن و مرکز بود. می‌توان سنگر خانواده را پاکیزه نگاه داشت و در عرصه‌ی سیاسی و اجتماعی نیز، سنگرسازی‌های جدید کرد و فتوحات بزرگ به ارمغان آورد.»

وی با اشاره به ضرورت تبیین گفتمان ولایت و پاسداشت ارزش‌های اسلامی و انقلابی و بخصوص تکریم ارزش‌های حجاب و عفاف در جامعه افزود: بسیج جامعه زنان استان قم با همکاری و مشارکت دیگر سازمان‌ها و نهاد‌ها اقدام به برگزاری برنامه‌هایی در این راستا نموده است که از آن جمله می‌توان پویش ها، همایش‌ها و نشست‌های تخصصی و یادواره‌های شهدای پیرامون حجاب و عفاف را نام برد.

ابراهیم آبادی همچنین با تبریک ایام دهه کرامت، تقارن موضوعات هفته حجاب و عفاف و جشن‌های این دهه را مورد توجه قرار داد و گفت: روز سه شنبه ۱۸ تیرماه دو همایش متوالی ویژه بانوان عکاس، آرایشگر و کارمندان ادارات با عنوان «حجاب، تجلی فطرت، تاج بندگی» و «عفاف و حجاب، اخلاق مداری و خانواده سالم» با حضور خانم کاملیا از برزیل که تازه مسلمان شده است، در مجتمع اداری اصناف قم برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: روز گذشته نیز نشستی صمیمی تحت عنوان «میراث ایرانی، گرایش جهانی» با حضور یکصد نفر از نخبگان جامعةالمصطفی از ۲۳ ملیت برگزار شد.

مسؤول سازمان بسیج زنان استان قم در ادامه به برگزاری یادواره شهدای مسجد جامع گوهرشاد اشاره و ابراز کرد: این یادواره به همت رده‌های مختلف سپاه و بسیج در سطح استان و به پاس گرامیداشت یاد و خاطره و آرمان شهدای معترض به قانون نحس کشف حجاب رضاشاه در ۲۱ تیرماه سال ۱۳۱۴، برگزار می‌شود؛ گرامیداشت یاد و خاطره شهیده طیبه واعظی، از شهدای دوران مبارزات انقلاب نیز بخش دیگری از برنامه‌ها خواهد بود.

وی همچنین برگزاری تجمع بانوان انقلابی قم را مورد توجه قرار داد و افزود: این تجمع باشکوه با عنوان «حجاب، میراث کهن» با سخنرانی حجت الاسلام ذوالنوری  و با هدف دفاع از حریم عفاف و حجاب خانواده و محکومیت اقدامات هنجارشکنانه امروز از ساعت به صورت خانوادگی از مصلای قدس قم آغاز شده و تا چهار راه شهدا ادامه خواهد یافت.

ابراهیم آبادی با ذکر این نکته که پویش مردمی «قانون شهروندی» بخش دیگری از برنامه‌های هفته حجاب و عفاف است، افزود: موضوع کالبدشکافی ماده ۶۳۸ قانون اساسی در مورد رعایت حجاب در جامعه نیز با حضور یکی از کارشناسان در صداوسیمای مرکز قم مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcceeqm.2bqop8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما