دوشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۳۹
کد مطلب : 79796
منبع : خبرگزاری فارس

300 هزار زوج معطل جهیزیه

قم نيوز : مدیرعامل بنیاد اجتماعی برکت احسان گفت: 300 هزار زوج معطل جهیزیه در کشور داریم و هر سال 10 درصد از آمار ازدواج‌ها به این رقم اضافه می‌شود.
300 هزار زوج معطل جهیزیه
300 هزار زوج معطل جهیزیه
به گزارش قم نیوز سید امیر حسین مدنی ظهر امروز در آیین اهدای 12 جهیزیه با همکاری مساجد استان قم در سالن همایش‌های اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به خدمات ستاد اجرایی فرمان امام اظهار کرد: این بنیاد خدمات مختلفی از جمله اهدای جهیزیه دارد، براساس آمار در یک دهه اخیر 40 درصد آمار ازدواج کشور کاهش پیدا کرده که خطرناک است.

وی ادامه داد: فرزندآوری در جامعه کاهش یافته است که موجب شده به خط قرمز در زمینه کاهش جمعیت جوانان در کشور برسیم، 74 درصد از جوانان دلیل عدم ازدواج و فرزندآوری را مسائل اقتصادی عنوان و مشکلاتی همچون اشتغال، مسکن و جهیزیه را در این خصوص بیان کردند.

مدیرعامل بنیاد اجتماعی برکت احسان افزود: براساس تحقیقات مشکلات معیشتی دلیل کمتر از 25 درصد آمار طلاق در کشور است و مشکلات فرهنگی و اجتماعی جزو دلایل اصلی طلاق است.

مدنی راهبرد ستاد اجرایی فرمان امام را پرکردن خلاها دانست و تصریح کرد: این ستاد هزار و 600 مدرسه، 12 بیمارستان تخصصی، 60 هزار خانه برای محرومین و 40 هزار خانه بهداشت ساخته است.

وی ادامه داد: در ستاد اجرایی فرمان امام اعلام کردیم که نباید فرزندی در کشور دارای مشکل شنوایی باقی بماند و برای کودکان زیر چهار سال دارای مشکل شنوایی عمل کاشت حلزون انجام می‌دهیم، این ستاد در زمینه درمان زوج‌های نابارور در مناطق محروم در کشور فعالیت دارد.

مدیرعامل بنیاد اجتماعی برکت احسان افزود: برنامه توزیع 30 هزار بسته لوازم خانگی را در مناطق سیل زده داریم که 14 هزار بسته توزیع کردیم، به دنبال توزیع 10 هزار دام در این مناطق هم هستیم که هفت هزار دام را توزیع کردیم.

مدنی مردم را دچار مشکل معیشتی دانست و تصریح کرد: سال گذشته دو هزار جهیزیه توزیع کردیم، امسال سه هزار جهیزیه به صورت رایگان به قشر ضعیف و سه هزار جهیزیه با پرداخت تسهیلات به قشر متوسط می‌دهیم، لوازم خانگی بسیار گران شده است.

وی ادامه داد: در سال رونق تولید در اهدای جهیزیه به صورت کامل از کالاهای ایرانی استفاده می‌کنیم، در استان لرستان با این اقدام یک کارخانه یخچال سازی را احیا کردیم.

مدیرعامل بنیاد اجتماعی برکت احسان افزود: سال گذشته 150 هزار بسته لوازم التحریر را با مشارکت نهادهای خیریه به کودکان نیازمند دادیم، به دنبال شتاب دهی به این نهادها و نه رقابت با خیریه‌ها هستیم، سال گذشته سه هزار ویلچر در کشور توزیع کردیم.

مدنی با اشاره به طرح احسان مسجد اظهار کرد: در اسلام، مساجد محل مراجعه مردم بوده است و صرفا کارکرد نمازخانه ندارند، باید این مساله احیا شود تا مساجد، مراکز رجوع مردم برای دریافت خدمات اجتماعی باشند.

وی ادامه داد: به دنبال حمایت از هزار مسجد در کشور هستیم و اهدای هزار جهیزیه از طریق مساجد در این راستا است، به دنبال ایجاد هزار صندوق قرض الحسنه در مساجد هستیم، توزیع کمک‌ها به نیازمندان را از طریق امامان جماعت دنبال می‌کنیم.

مدیرعامل بنیاد اجتماعی برکت احسان افزود: 300 هزار زوج معطل جهیزیه در کشور داریم و هر سال 10 درصد از آمار ازدواج‌ها به این رقم اضافه می‌شود، بدون مشارکت خیریه‌ها مشکل جهیزیه حل نخواهد شد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdch-qnq.23nwwdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما