چهارشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۴۵
کد مطلب : 80614
منبع : خبرگزاری فارس

ثبت رکورد 120 مرتبه اهدای خون

قم نيوز : یکی از اهداکنندگان برتر خون در استان قم که رکورد 120 مرتبه اهدا را به ثبت رسانده بر این باور است که اهدای خون، تنها یک شُکرگزاری کوچک به درگاه الهی است.
ثبت رکورد 120 مرتبه اهدای خون
ثبت رکورد 120 مرتبه اهدای خون
به گزارش قم نیوز اکبر رضایی  اظهار کرد: بنده در آن سال‌ها عضو پایگاه بسیج بودم و از همان طریق با امر اهدای خون آشنا شدم و به خوبی به یاد دارم که نخستین اهدای خون خود را در کانکس اداره انتقال خون قم در خیابان حضرتی و جنب ساختمان سابق شهرداری انجام دادم.

وی افزود: از آن زمان تا امروز 31 سال می‌گذرد و با توجه به این که آقایان در هر سال می‌توانند چهار بار اهدای خون داشته باشند بنده نیز توفیق داشته ام تا در این مدت حدود 120 بار خون خود را اهدا کنم که البته این امر در دهه‌های 60 و 70 به صورت رایانه ای ثبت نمی‌شد و آن چه امروز از سابقه بنده در پایگاه انتقال خون استان وجود دارد در حدود 100 بار اهدای خون ثبت شده است.

برخی مردم از امر خداپسندانه اهدای خون غافل هستند

این اهداکننده برتر استان قم بیان کرد: متأسفانه بخشی از مردم ما از امر خداپسندانه اهدای خون غافل هستند در حالی بسیاری از آنان از زن و مرد این توانایی را دارند که بخشی از خون خود را به نیازمندان و بیماران اهدا کنند چراکه هر واحد خونی می‌تواند جان حداقل 3 نیازمند به این مایع حیاتی را نجات دهد.

وی که مناسبت روز اهدای خون با خبرنگار فارس در قم سخن می‌گفت  ادامه داد: مردم به ویژه همشهریان و هم استانی‌های عزیز بدانند که خون اهدایی اهداکنندگان به سرعت در بدن جایگزین می‌شود و از این رو نه تنها هیچ ضرر و خطری اهداکنندگان را دنبال نمی کند بلکه اهدای خون سبب شادابی و سرحال شدن بدن می‌شود و نشاط روحی و جسمی را به دنبال دارد.

این اهداکننده برتر استان قم، خون سالم را نعمت خداوند به بشر و اهدای بخشی از این خون را نجات همنوعان و نیازمندان به خون دانست و گفت: از این نظر، اهدای خون تنها اندکی از شُکرگزاری به درگاه الهی بابت این نعمت بزرگ است.

وی با اشاره به اینکه اهدای خون علاوه بر ایجاد شادابی و نشاط برای فرد اهداکننده فواید دیگری هم به دنبال دارد اضافه کرد: اولا با اهدای خون، فرد از گروه خونی خود مطلع می‌شود که بنده هم متوجه شدم گروه خونی ام «آ مثبت» است و ثانیا این که مسؤولان سازمان انتقال خون تدبیری اندیشیده اند تا آزمایش‌های مختلفی بر روی خون‌های اهدایی انجام شود و سلامت این خون مورد تأیید قرار گیرد؛ بنابراین این امکان وجود دارد که در صورت هر نوع بیماری احتمالی در خون فرد اهداکننده، این امر با انجام آزمایش‌های رایگان مشخص شود و به اطلاع فرد اهداکننده هم برسد.

 

اهداکنندگان هیچ چشمداشتی ندارند

رضایی درباره پیشنهاد و یا انتقاد خود به مسؤولان سازمان انتقال خون تصریح کرد: اهدای خون امری است که بدون هیچ چشمداشت و با رضایت فرد اهداکننده انجام می‌گیرد بنابراین اهداکنندگان در سراسر کشور هیچ انتظاری از مسؤولان ندارند اما وقتی خود مسؤولان زحمت می‌کشند و همایش‌هایی برای تقدیر از اهداکنندگان مستمر برگزار می‌کنند از آنان انتظار می‌رود تا این همایش‌ها را در شأن امر خطیر اهدای خون و اهداکنندگان برگزار کنند.

انتهای پیام/138
https://qomnews.ir/vdci5qav.t1auz2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما