چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : 80846
منبع : خبرگزاری ايرنا
رئیس سازمان صنعت:

بازارهای جدید برای صادرات کالاهای ساخت قم هدف‌گذاری شده است

قم نيوز : رئیس سازمان صنعت‌، معدن و تجارت قم گفت:‌ برای گسترش حجم صادرات استان، بازارهای جدید برای عرضه کالاهای تولیدشده در قم هدف‌گذاری شده که ازجمله آن حضور پررنگ‌تر در بازار بزرگ کشور پاکستان است.
بازارهای جدید برای صادرات کالاهای ساخت قم هدف‌گذاری شده است
بازارهای جدید برای صادرات کالاهای ساخت قم هدف‌گذاری شده است
به گزارش قم نیوز محمود سیجانی بیان کرد:‌ راهبرد حفظ بازارهای موجود و ورود به بازارهای جدید صادراتی را با اولویت کشورهای منطقه دنبال می‌کنیم و در این رابطه به دنبال گسترش قابل‌توجه عرضه کالاهای ساخت قم در کشور پاکستان هستیم.

وی بیان کرد:‌ کشور پاکستان دارای بازار مصرف بسیار بزرگی است و کالاهای ساخت قم می‌تواند در بخش‌های مختلف پاسخگوی نیاز مردم این کشور همسایه باشد.

وی ادامه داد: داشتن ارتباطات عمیق فرهنگی و اجتماعی میان شیعیان پاکستان با مردم قم،‌ موجب می‌شود کالاهای ساخت قم در بازار این کشور مورد استقبال قرار گیرد.

سیجانی گفت:‌ برای موفقیت در اجرای راهبردی تنوع دادن به بازارهای صادراتی و گسترش آن،‌ سطح کیفیت محصولات ساخت قم را با لحاظ استانداردهای بین‌المللی و ارائه خدمات پس از فروش ارتقا خواهیم داد.

وی بیان کرد: حمایت از صادرکنندگان برتر و تقویت شرکت‌های صادراتی در سطح استان از دیگر برنامه‌های سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم برای عرضه گسترده کالاهای ساخت قم در بازارهای منطقه‌ای و بین‌المللی است.

وی ادامه داد:‌ کاهش هزینه‌های تولید و قیمت تمام‌شده محصول، برای حضور موفق و رقابت‌پذیر کالاهای ساخت قم در بازارهای صادراتی یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر می باشد که برای تحقق آن برنامه‌های مختلفی همچون کمک به نوسازی ماشین‌آلات واحدهای صنعتی استان و ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت به ایشان تدوین‌شده است.

بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در سال جاری حجم صادرات استان قم از ۲۵۲ میلیون دلار فراتر خواهد رفت.

۲ هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در قم وجود دارد که از این تعداد حدود ۹۰ درصد مربوط به صنایع کوچک و متوسط است؛ همچنین حدود ۵۴ هزار تن در واحدهای صنعتی استان فعالیت می‌کنند.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خور آباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcfvcdc.w6dxjagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما