سه شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۰۴
کد مطلب : 81053
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز

آیت‌الله سعیدی: در پرتو ولایت اهل‌بیت(ع) می‌توان به وحدت رسید

قم نيوز : تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت سلام‌الله علیها عید قربان را عامل وحدت جامعه اسلامی دانست و گفت: در این روز مسلمانان به یکدیگر نزدیک می‌شوند و توطئه دشمنان در بدبین‌کردن مسلمانان نسبت به یکدیگر خنثی می‌شود.
در پرتو ولایت اهل‌بیت(ع) می‌توان به وحدت رسید
در پرتو ولایت اهل‌بیت(ع) می‌توان به وحدت رسید
به گزارش قم نیوز آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز عید قربان که صبح امروز در حرم کریمه اهل بیت علیهم‌السلام اقامه شد، با اشاره به اینکه تقوای الهی همچون درختی است که نیاز به آبیاری برای رشد دارد، بیان داشت: قربانی کردن در روز عید قربان، درخت تقوا را آبیاری می‌کند.
امام جمعه قم تزکیه را از راه‌های رسیدن به فلاح و رستگاری عنوان کرد و افزود: برای تزکیه بهترین عامل تقوای الهی است و امام علی علیه‌السلام نیز می‌فرمایند: «تقوا موجب درمان مرض‌های روحی و جسمی است».
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها با بیان این‌که تزکیه اولین جنبه روز عید قربان است، ادامه داد: دومین جنبه روز عید قربان جنبه سیاسی است که موجب وحدت جامعه اسلامی می‌شود و وحدت مسلمانان در قرآن کریم و در کلام پیامبر اکرم(ص)، اهل‌بیت(ع)، امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب همواره تأکید شده است.
آیت‌الله سعیدی خاطرنشان کرد: روز عید قربان، روزی است که مسلمانان به یکدیگر نزدیک می‌شوند، در برنامه‌ها و نمازها شرکت می‌کنند، قربانی انجام می‌دهند، از مال خود می‌بخشند و همین امر توطئه دشمنان در بدبین‌کردن مسلمانان نسبت به یکدیگر را خنثی می‌کند.
نماینده ولی فقیه در استان قم مراسم حج تمتع، نمازهای جمعه، نمازهای عید، مراسم های مذهبی، ماه رمضان، روز قدس و روز عید قربان و غدیر را از ایامی برشمرد که مسلمانان و مؤمنان به یکدیگر نزدیک می‌شوند و اظهار داشت: امیدواریم در پرتو وحدت بتوانیم به دستورات و فرامین الهی جامه عمل بپوشانیم و دشمنان را در رسیدن به اهداف پلید خود ناکام بگذاریم
آیت الله سعیدی یکی از شروط رسیدن به وحدت را ولایت امیرمؤمنان علی بن ابیطالب علیه‌السلام دانست و افزود: در همین راستا امام رضا علیه‌السلام می‌فرمایند: خداوند فرمود: «کلمة ‌لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ حِصْنِی فَمَنْ دَخَلَ حِصْنِی أَمِنَ مِنْ عَذَابِی؛ کلمه توحید(لا اله الا الله) دژ و حصار محکم من است. هر کس آن را بگوید، داخل حصار من شده و هر کس داخل قلعه و حصار من شود، از عذاب من در امان است» و حضرت ادامه دادند: «بِشُرطِهَا وَ أَنَا مِنْ شُرُوطِهَا؛‌ اما در صورتی که به شرط‌های آن عمل شود، و من یکی از آن شرط‌ها هستم.»
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها در پایان بیان داشت: در پرتو ولایت اهل‌بیت(ع) است که می‌توان به وحدت رسید.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcgwz97.ak9qn4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما