شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۱۹
کد مطلب : 81200
منبع : خبرگزاری تسنیم

روایت زندگی شهدای قرآنی فاجعه منا به چاپ رسید

قم نيوز : دبیر مجموعه مهاجران گفت: مجموعه ۵ جلدی «مهاجران» روایت داستانی شهدای فاجعه منا است که از سوی خانواده عقیق به چاپ رسیده است.
روایت زندگی شهدای قرآنی فاجعه منا به چاپ رسید
روایت زندگی شهدای قرآنی فاجعه منا به چاپ رسید
به گزارش قم نیوز مهدی شریفی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با عنوان برنامه تلویزیونی ایستگاه چهل و دوم که در مرکز فرهنگی آستان مقدس شاه سید علی برگزار شد، با بیان فلسفه و ایده اصلی شکل‌گیری خانواده عقیق اظهار داشت: متأسفانه در جمهوری اسلامی ایران سازمان‌های فرهنگی در فضای فرهنگ و هنر که بهره‌وری بالایی داشته باشند وجود ندارد، اتفاقاً نیروهای خوبی در این مؤسسات داریم اما بودجه‌های فرهنگی این مؤسسات، به دلیل ساختارهای نامناسبشان حیف‌ومیل می‌شود.

مدیر خانواده عقیق با بیان تاریخچه شکل‌گیری خانواده عقیق گفت: این گروه در سال 93 شکل گرفت و در سال 94 اولین فیلم کوتاه را تولید کردیم سپس فعالیت در بخش‌های مختلف این موسسه را به 5 حوزه تولیدی رساندیم.

به گفته مدیر خانواده عقیق، تقویت جریان انقلاب، هنری بودن و کیفیت هنری و انجام کار تیمی و جمعی ازجمله اهداف و اصول شکل‌گیری این موسسه فرهنگی بودند.

وی با اشاره به توسعه هسته اولیه خانواده عقیق گفت: زمانی فکر می‌کردیم که انجام کار تیمی یک شعار است اما با تجربه‌های مختلفی که داشتیم به این نتیجه رسیدیم که می‌توان با کار تیمی کارهای بزرگی را انجام داد.

شریفی ابراز کرد: یکی از تولیدات قرآنی این موسسه، یک مجموعه 5 جلدی «مهاجران» است که روایت داستانی شهدای فاجعه منا است که قاری و حافظ قرآن بوده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: محسن حاجی‌حسنی کارگر، حسن دانش، محمد سعید سعیدی زاده، فؤاد مشعلی و امین باوی شهدایی بودند که در مسابقات قرآنی حائز رتبه‌های برتر شده و جایزه آن‌ها سفر حج تمتع بود که در فاجعه منا به فیض رفیع شهادت نائل آمدند.

مدیر خانواده عقیق با بیان دلایل و چرایی پرداختن به مجموعه 5 جلدی مهاجران ابراز کرد: سازمان اوقاف و مراکز قرآنی در به ثمر رسیدن این کار نقش ویژه‌ای داشتند و چاپ نخست سه جلد از این مجموعه 5 جلدی در سال 97، به اتمام رسیده است.

مدیر هنری و نویسنده برنامه تلویزیونی ایستگاه چهل و دوم در ادامه نشست اظهار داشت: هسته اولیه شکل‌گیری خانواده عقیق علاوه بر داشتن دغدغه دینی و قرآنی، برداشتن قدم‌های جدی در عرصه قرآنی بوده است، بر همین اساس، تهیه و کارگردانی برنامه تلویزیونی ایستگاه چهل و دوم یکی از این موارد بود که در دستور کار قرار گرفت.

حجت‌الاسلام‌ سید محمدعلی جلالی با بیان نقاط قوت و برخی محدودیت‌های برنامه تلویزیونی ایستگاه چهل و دوم گفت: به دلیل رسمیت این برنامه، دست ما برای امتیازدهی به رتبه‌ها بسته است اما نگاهمان به این برنامه، تلاش برای بهتر دیده شدن و جذابیت این برنامه بوده است، هرجایی که دستمان برای خلاقیت و تغییر باز بوده تلاش کرده‌ایم آنجا کارهای جدیدی انجام دهیم.

وی با بیان مقدمات تهیه برنامه تلویزیونی ایستگاه چهل و دوم مطرح کرد: بعد از آماده شدن دکور در متحرک‌سازی دکور به سمت فضای مدرن رفتیم، سپس پخش مستند دو دقیقه‌ای از شرکت‌کنندگان در مسابقات را ضبط کردیم، کار دیگر حذف مجری از برنامه قرآنی ایستگاه چهل و دوم بود، در واقع نخ تسبیح این برنامه راوی است.

مدیر هنری و نویسنده برنامه تلویزیونی ایستگاه چهل و دوم در پایان با اشاره به نحوه داوری‌های این مسابقات گفت: داورهای روی صحنه نکاتی در اجرا به شرکت کنندگان می‌گویند تا احساس خستگی از بین برود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcawuna.49n6w15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما