يکشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : 81211
منبع : خبرگزاری فارس

آیت الله صافی گلپایگانی: مشکلات امروز دنیای اسلام نتیجه دوری از غدیر است

قم نيوز : آیت الله صافی گلپایگانی در پیامی به دوازدهمین اجلاس سالانه غدیر در مشهد مقدس اعلام کرد: امروز اگر مسلمانان در جهان در ضعف و سستی هستند و خود را در مقابل مستکبران و زورمندان می‌بازند یک علت دارد و آن دوری از غدیر و ولایت صاحب غدیر وجود مقدس حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) است.
آیت الله صافی گلپایگانی: مشکلات امروز دنیای اسلام نتیجه دوری از غدیر است
آیت الله صافی گلپایگانی: مشکلات امروز دنیای اسلام نتیجه دوری از غدیر است
به گزارش قم نیوز در پیام آیت الله صافی گلپایگانی آمده است: بزرگترین عید آسمانی، عید سعید غدیر را به آستان مقدس حضرت بقیة الله الأعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف و به شما غدیریان عزیز و شیعیان با اخلاص تبریک و تهنیت عرض می‌کنم‌.

در این پیام آمده است: اجتماع پرشکوه و با عظمت اساتید ارجمند ، دانشمندان و دانشجویان و فضلای محترم را در پایگاه ولایت - مضجع نورانی هشتمین امام معصوم حضرت علی بن موسی الرضا علیه آلاف التحیة و الثناء - گرامی می‌داریم.

در پیام این مرجع تقلید افزوده شده است: برای حقیر افتخار است که بار دیگر عرض ادب و چاکری خود را به خادمان سرافراز غدیر اعلام کرده و نام خود را به عنوان کوچکترین جاروکش محافل غدیری در دفتر ماندنی و جاودانی خدمتگزاران و چاکران دربار آستان مقدس علوی ثبت کنم. حقیر واقعاً کوچکتر از آن هستم که بخواهم عرضی داشته باشم: اندر آن ساحت که بر پشت صبا بندند زین – با سلیمان چون برانم من که مورم مرکب است؛ غدیری که صاحب این قبه منوره سامیه می‌فرمایند: ان الغدیر فی السماء أشهر منه فی الأرض.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: آسمانیان این روز بزرگ را بهتر می‌شناسند و بهتر از ما از آن تجلیل و تکریم می‌نمایند. روزی که خداوند متعال به جبرائیل امین فرمان می‌دهد که همه فرشتگان بر گرد او جمع شوند و تخت کرامت را در مقابل بیت المعمور نصب کرده و این فرشته مقرب الهی بر بالای آن تخت رفته و مدح و ثنای پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم بگوید و نسبت به شیعیان امیرالمؤمنین -علیه افضل صلوات المصلین - طلب آمرزش و رحمت الهی نماید.  روزی که خداوند متعال می‌خواهد بزرگترین برگزیده و محبوب خود را بعد از پیامبر رحمت، به عالم هستی معرفی نماید و خلعت مقدس امامت و ولایت را بر اندام ملکوتی عزیز خودش بپوشاند.

در پیام آیت الله صافی گلپایگانی یادآور شده است: غدیر نه یک روز و نه یک ماه و نه یک سال است. غدیر یک تاریخ است و غدیر یک جهان است. غدیر مکتب بزرگ انبیاء و مدرسه عالی سفیران توحید و دانشگاه هدایت انسان‌ها در طول تاریخ است. آنان که به غدیر وصل شدند و از برکه کوثری غدیر آب حیات را نوشیدند و جام طهور را از اقیانوس بی‌کران غدیر سرکشیدند، حقیقت انسانیت و کمال بشری را دریافت نمودند و در صراط مستقیم قدم برداشته، و در مقابل، کسانی که نتوانستند خود را از ماء معین و شراب طهور غدیری سیراب نمایند، از اوج رفعت و کمال انسانیت به حضیض مذلت و بدبختی و ظلمت و تاریکی افتادند.  و در یک کلام، غدیر نور است  که درخشندگی آن عالم هستی را فراگرفته و تابندگی آن فراتر از قرون و سال و تاریخ است.

در این پیام افزوده شده است: اساتید بزرگواری که در این مجلس نورانی غدیری شرکت نموده اید! عرض حقیر به شما بزرگان فقط یک کلمه است و آن اینکه اهتمام نمائید در بزرگداشت غدیر و حفظ آثار و برکات آن امروز اگر مسلمانان در جهان در ضعف و سستی هستند و خود را در مقابل مستکبران و زورمندان می‌بازند یک علت دارد و آن دوری از غدیر و ولایت صاحب غدیر وجود مقدس حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) است.

در این پیام تصریح شده است: وظیفه همه ما و شما این است که مردم را بیشتر به معارف غدیری و کتاب شریف نهج البلاغه و تفاسیر آیات امامت و ولایت آشنا کنیم، و در این راه، در طول سال با تشکیل کلاس‌ها و درس‌ها از کلمات نورانی اهل البیت علیهم السلام کمال استفاده را ببریم. از اینکه مصدع اوقات گران بهای شما شدم عذرخواهم. ان‌شاء الله تعالی عنایات و توجهات خاصه حضرت بقیة الله الأعظم روحی و ارواح العالمین له الفداء شامل این محفل نورانی و شرکت کنندگان محترم باشد.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdccsiq4.2bqss8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما