دوشنبه ۴ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۵۳
کد مطلب : 81491
منبع : خبرگزاری مهر
در جمع خبرنگاران؛

برنامه‌های نکوداشت ۳ دهه فعالیت هیئت رزمندگان اسلام قم اعلام شد

قم نيوز : مدیر هیئت رزمندگان اسلام استان قم گفت: در شب هفتم محرم برنامه ویژه نکوداشت ۳ دهه فعالیت این هیئت با رونمایی از کتاب و تمبر یادبود در گلزار شهدای قم برگزار می‌شود.
برنامه‌های نکوداشت ۳ دهه فعالیت هیئت رزمندگان اسلام قم اعلام شد
برنامه‌های نکوداشت ۳ دهه فعالیت هیئت رزمندگان اسلام قم اعلام شد
به گزارش قم نیوز سید رضا شمس ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با عنوان «اعلام برنامه‌های نکوداشت ۳ دهه فعالیت هیئت رزمندگان اسلام» که در دفتر این هیئت برگزار شد، با اشاره به اینکه هیئت رزمندگان اسلام قم ۱۵ سال برنامه قرآنی را در دستور کار خود دارد و از مفاهیم و نورانیت قرآن بهره می‌برد، اظهار کرد: اهل‌بیت(ع) قرآن مجسم و قرآن ناطق هستند تا آیات و عظمت قرآن صامت را بیان و مسیر را روشن کنند.

وی ادامه داد: تمسک به قرآن شامل تلاوت قرآن، مفاهیم، تدریس و عمل کردن به آیات است، در چند سال اخیر از قاریان ممتاز بین‌المللی مشهد، تهران و قم در ابتدای مراسم عزاداری اباعبدالله(ع) بهره گرفتیم.

مدیر هیئت رزمندگان اسلام استان قم افزود: امام حسین(ع) را خالی و جدا از قرآن ندانیم، چرا که این بزرگ‌ترین تبلیغ و افتخار برای شیعه است و هیئت نیز در این راستا یکشنبه‌ شب‌ها بعد از نماز مغرب و عشا، برنامه قرائت قرآن را در دفتر هیئت رزمندگان اسلام برگزار می‌کند.

وی با اشاره به اینکه هیئت رزمندگان اسلام قم در ۱۳۶۷ تأسیس‌شده و ۳۲ سال از فعالیت آن با حضور مداحان و سخنرانان انقلابی می‌گذرد، ابراز کرد: بعد از پایان جنگ تحمیلی، هیئت هفتگی رزمندگان اسلام تشکیل شد و آذرماه سال ۶۷ مصادف با ایام فاطمیه در مسجد امام حسن عسگری(ع) فعالیتش را آغاز کرد.

شمس گفت: اولین هیئت رزمندگان کشور در قم تشکیل شد که بعد از آن در سایر شهرها فعالیتش طبق اساسنامه تنظیم‌ شده، آغاز کرد و این مهم افتخاری است که جرقه آن از قم زده شد.

 تشریح برنامه‌های محرم سال ۱۳۹۸ هیئت رزمندگان اسلام قم

مدیر هیئت رزمندگان اسلام استان قم به برنامه‌های این هیئت در ماه محرم اشاره کرد و اظهار داشت: امسال مراسم عزاداری از شب اول محرم با اقامه نماز، زیارت عاشورا، تلاوت قرآن و سخنرانی حجت‌الاسلام رفیعی و مداحی شالبافان برگزار می‌شود که برنامه عزاداری و سخنرانی رأس ساعت ۲۰ و ۴۵ دقیقه به‌صورت رسمی آغاز خواهد شد.

وی اضافه کرد: در شب‌های محرم دو شب برنامه خاطره گویی، دو شب برنامه بررسی بیانیه گام دوم انقلاب، دو شب قرائت وصیت‌نامه شهدا و شبی با شهدا با عنوان یادواره ۶ هزار شهید استان قم از سایر برنامه‌های شب‌های عزاداری هیئت رزمندگان اسلام است.

شمس با اشاره به اینکه ۱۵ شهریورماه یعنی شب هفتم محرم سخنران ویژه مراسم عزاداری و برنامه نکوداشت ۳ دهه فعالیت هیئت، سرلشکر امیر موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی است، تصریح کرد: در شب هفتم محرم برنامه ویژه ۳ دهه فعالیت هیئت رزمندگان اسلام با رونمایی از کتاب و تمبر یادبود سه دهه فعالیت هیئت رزمندگان اسلام و تجلیل از ۳۰ نفر از پیشکسوتان و مداحان و سخنرانان در گلزار شهدای قم برگزار می‌شود؛ هم‌چنین در حسینیه امام خامنه‌ای نمایشگاه فعالیت‌های ۳ دهه این هیئت برپا می‌شود.

وی اظهار داشت: هیئت رزمندگان اسلام در روز عاشورا از مسجد امام حسن عسکری(ع) به سمت حرم مطهر عزاداری کرده و اقامه نماز ظهر در حرم حضرت معصومه(س) انجام می‌شود؛ بعد از عاشورا نیز نگارخانه‌های شهید آوینی و فرهنگ با نمایشگاه ۳ دهه فعالیت هیئت رزمندگان اسلام آماده بازدید علاقه‌مندان است.

تلاش برای جذب حداکثری جوانان

مدیر هیئت رزمندگان اسلام استان قم با اشاره به تلاش برای جذب حداکثری جوانان در هیئت رزمندگان اسلام، عنوان کرد: هفته‌ای ۳ جلسه در روزهای جمعه، سه‌شنبه و پنج‌شنبه کلاس آموزش مداحی برای جوانان و نوجوانان عاشورایی در سه سطح برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: در سایر ایام مراسم شهادت ائمه(ع) در مسجد امام حسن عسکری(ع) و برخی جشن‌ها و ولادت ائمه اطهار(ع) در مجتمع امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

شمس ادامه داد: پوستر و بنر بیانیه گام دوم انقلاب توسط هیئت رزمندگان اسلام طراحی‌شده که در نمایشگاه هیئات مذهبی در بوستان نجمه در اختیار علاقه‌مندان بازدید از این نمایشگاه است.

 مدیر هیئت رزمندگان اسلام استان قم گفت: در اربعین حسینی(ع)، هیئت رزمندگان اسلام استان قم همراه با هیئت رزمندگان اسلام استان تهران به صورت مشترک در کربلا شارع بغداد موکب برپا می‌کند که روزانه ۵ هزار نفر اسکان و اطعام می‌شوند و از حضور مداحان و سخنرانان برجسته نیز بهره می‌گیریم.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdccs0q4.2bqso8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما