دوشنبه ۴ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۵۵
کد مطلب : 81492
منبع : خبرگزاری مهر
رئیس پارک علم و فناوری قم تأکید کرد؛

ضرورت استفاده از ظرفیت رسانه‌ها برای توسعه فناوری

قم نيوز : رئیس پارک علم و فناوری استان قم بر تقویت نقش رسانه و هنر در توسعه فناوری و کارآفرینی تأکید کرد.
ضرورت استفاده از ظرفیت رسانه‌ها برای توسعه فناوری
ضرورت استفاده از ظرفیت رسانه‌ها برای توسعه فناوری
به گزارش قم نیوز سید حسین اخوان علوی ظهر دوشنبه در مراسم آغاز فعالیت و رونمایی از پوستر نخستین جشنواره استانی فیلم کوتاه نوآوری و فناوری در پارک علم و فناوری استان قم گفت: این جشنواره در نوع خود اولین جشنواره کشوری محسوب می‌شود.

وی با ابراز خرسندی از همزمانی فراخوان نخستین جشنواره استانی فیلم کوتاه نوآوری و فناوری با هفته دولت و گرامیداشت یاد خاطره شهیدان رجایی و باهنر، اظهار داشت: استفاده از جذابیت و قدرت رسانه در ایجاد فرهنگ کارآفرینی و توسعه فناوری یک اصل اجتناب ناپذیر است.

رئیس پارک علم و فناوری استان با ابراز تأسف از نقش کمرنگ رسانه و هنر در توسعه فرهنگ کارآفرینی و فناوری در کشور اظهار کرد: ضروری است زمینه ثبت فراستانی و منطقه این جشنواره با همت و همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم فراهم شود.

رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره استانی فیلم کوتاه نوآوری و فناوری استان قم بر بازتاب هنری فعالیت‌ها و دستاوردهای نخبگان، فناوران و کارآفرینان تأکید کرد و گفت: امروز دنیا به سمت اقتصاد دانشی حرکت می‌کند و زبان هنر می‌تواند با ترویج اقتصاد دانش بنیان می‌تواند در توسعه اقتصادی کشور اثرگذاری کند.

اخوان علوی با بیان اینکه اقتصاد دانش بنیان یک اقتصاد تحریم ناپذیر، مستقل و کم سرمایه بر است گفت: لازم است توانمندی‌ها و ظرفیت‌های فعالان و نخبگان عرصه علم و فناوری استان با زبان هنر و رسانه به منصه ظهور برسد.

وی با تأکید بر اینکه این جشنواره با هدف توسعه و ترویج برنامه‌های اقتصادی مقاومتی شکل گرفته و برگزار می‌شود افزود: این جشنواره به تأیید و تصویب ستاد فرماندهی اقتصادی مقاومتی استان و کارگروه کاربرد فناوری در علوم انسانی و هنر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری استان رسیده است.

تأکید بر بازتاب پیچیدگی‌های علم و فناوری با زبان هنر

در ادامه این نشست، دبیر اجرایی جشنواره استانی فیلم کوتاه با تأکید بر بازتاب پیچیدگی‌های علم و فناوری با زبان جذاب هنر گفت: استان قم با وجود ظرفیت‌ها و استعدادهای متنوع هنری می‌تواند در زمینه تقویت و ترویج فرهنگ نوآوری و فناوری پیشتاز باشد.

داود جلیلی با تأکید بر اینکه آثار و دستاوردهای فناوری و نوآورانه بسیاری در گوشه و کنار استان قابل ارائه است گفت: در بازتاب دستاوردهای فناوری و نوآوری استان در ابتدای راه هستیم و لازم است علم و فناوری با هنر و رسانه ارتباط مستمر و مفید برقرار کند.

وی با تأکید بر اینکه شروع فراخوان و آغاز ثبت نام از ۴ شهریورماه سال جاری است، گفت: آخرین مهلت ارسال آثار ۳۰ آذرماه و اختتامیه جشنواره استانی فیلم کوتاه نوآوری و فناوری در ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی خواهد بود.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcdxo0j.yt0fn6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما