چهارشنبه ۶ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۰۲:۰۰
کد مطلب : 81549
منبع : خبرگزاری تسنیم

مجلس از همه ظرفیت‌های حوزه علمیه برای قانون‌گذاری بانکداری استفاده کند

قم نيوز : رئیس مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی حوزه‌های علمیه گفت:مجلس باید از همه ظرفیت‌های حوزه برای قانون‌گذاری بانکداری استفاده کند، از رئیس مجلس انتظار داریم در جلسه با آیت‌الله اعرافی به سازوکار جامع برای بهره‌گیری از ظرفیت حوزه علمیه برسد.
مجلس از همه ظرفیت‌های حوزه علمیه برای قانون‌گذاری بانکداری استفاده کند
مجلس از همه ظرفیت‌های حوزه علمیه برای قانون‌گذاری بانکداری استفاده کند
 به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام‌ احمدعلی یوسفی رئیس مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی حوزه علمیه در نشست خبری بررسی طرح بانکداری جدید مجلس شورای اسلامی که در سالن جلسات خبرگزاری حوزه برگزار شد،اظهار داشت:سال 95نامه‌ای توسط رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس به آیت‌الله اعرافی ارسال شد و در آن تأکید شد که بر صوری سازی و مشکل عقود و ربا مواجه هستند.

وی با اشاره به محتوای این نامه افزود: در این زمینه اگر به طرح‌های ما و به قانون تبدیل شود مشکلات حل می‌شود و آیت‌الله اعرافی نیز از مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی نظرخواهی کردند و به مقام معظم رهبری و رئیس مجلس نامه نوشتند که باید جلوی این طرح گرفته شود و طرح 215ماده‌ای از دستور کار خارج شد.

رئیس مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی حوزه‌های علمیه تصریح کرد:مردادماه سال97 لایحه 199ماده‌ی مطرح شد که مجدد لایحه بررسی و همه مشکلات طرح قبلی در این طرح وجود داشت ولی پنهان‌شده بود.

یوسفی ادامه داد:رئیس مجلس در دیداری که با دو نفر از اعضای کمیته راهبری داشتند اشکالات این لایحه بررسی شد و پذیرفته شد و قرار شد اشکالات توسط متخصصین نوشته و رسانه‌ای شود ولی این لایحه کنار گذاشته شد.

وی ابراز کرد:در جریان طرح 215 ماده‌ای و پس از ارسال نامه آیت‌الله اعرافی جناب دکتر بحرینی خدمت مدیر حوزه‌های علمیه رسید و بیش از سی ساعت با کمیته راهبری جلسه برگزار کردند و معاونت پژوهشی حوزه و محققان برجسته حوزه اسلامی و اقتصاد مقاومی نیز در این جلسه حضور داشتند.

رئیس مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی حوزه‌های علمیه افزود:بانک‌ها نمی‌توانند و ظرفیت این را ندارند که عقود مشارکتی را در خود نهادینه کنند، پس از چهل سال قرار بود به سمت بانکداری اسلامی بروند ولی در طرح 215ماده‌ای و در لایحه 199ماده‌ای به سمت حیله ربوی حرام رفتند.

یوسفی بیان کرد:مجلس شورای اسلامی و حوزه علمیه باید به سازوکار تعاملی جامعی برسند و از همه ظرفیت حوزه برای قانون‌گذاری استفاده شود،این‌گونه نباشد که چند نفر را به‌عنوان مجموعه حوزه در نظر بگیرند و به اهداف خود برسند و بگویند حوزه پشت این قضیه بود.

وی تصریح کرد:مجلس باید از همه ظرفیت‌های حوزه برای قانون‌گذاری استفاده کند و از رئیس مجلس درخواست می‌کنیم و انتظار داریم در جلسه با آیت‌الله اعرافی به سازوکار جامع برای بهره‌گیری از ظرفیت حوزه برسد، در این زمینه نیروهای زبده به‌صورت رایگان در اختیار مجلس قرار می‌دهیم.

رئیس مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد:گروه‌های مختلفی در حوزه برای تحقق بانکداری اسلامی فعالیت می‌کنند که باید از این ظرفیت به‌خوبی استفاده شود،تا پایان سال طرح جامعی برای بانکداری اسلامی تنظیم می‌شود و از مجلس می‌خواهیم پیش از اینکه این طرح را به مجلس شورای اسلامی ببرد از نظرات محققین حوزه بهره‌مند شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcgyn97.ak9qt4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما