چهارشنبه ۶ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۲۵
کد مطلب : 81570
منبع : خبرگزاری تسنیم

مدیرکل ارشاد قم: صندلی‌های سینمای استان ۲ برابر شد

قم نيوز : مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: صندلی‌های سینما نسبت به قبل حضورم در اداره کل ارشاد دو برابر شده و برای سال ۹۹برنامه‌ریزی‌شده که به همین میزان صندلی افرایش داریم و تا پایان سال آینده صندلی‌های سینمای قم دو برابر می‌شود.
مدیرکل ارشاد قم: صندلی‌های سینمای استان ۲ برابر شد
مدیرکل ارشاد قم: صندلی‌های سینمای استان ۲ برابر شد
به گزارش قم نیوز سید موسی حسینی کاشانی ظهر امروز در نشست خبری گزارش عملکرد یک‌ساله اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان که درسان جلسات این اداره برگزار شد،اظهار داشت: شهرقم پس از تهران دومین استان درزمینهٔ چاپ و نشر است که درزمینهٔ ادبیات،دین،زبان و علوم اجتماعی به تولید محتوا می‌پردازد.

وی بابیان اینکه بیشترین موضوعی که کتاب چاپ‌شده است موضوعات دینی است،افزود:سال گذشته برای مؤسسات فرهنگی و هنری اعتبار مناسبی جذب شد و متناسب با طرح‌هایی است که توسط آن‌ها پیش‌بینی‌شده و اعتبارات آن از وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی اختصاص پیدا کرد.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت:در حوزه انتشارات با کاهش روبرو بودیم و درزمینهٔ نشر آمار نسبت به سال 96 کمتر بود، 1300ناشر در قم وجود دارد که 805آن مشغول فعالیت هستند.

حسینی کاشانی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای شهرک چاپ و نشر تصریح کرد: سال 96 اولین سند چاپخانه را دادیم و دومین مجموعه در حال ساخت است و 60 چاپخانه از ما زمین خریدند تا این شهرک را نجات دهیم و 100 هکتار از 200 هکتار آن مربوط به شهرک چاپ و نشر است.

وی بابیان اینکه تاکنون 370 میلیون یارانه مستقیم مطبوعات جذب‌شده است، گفت: در سال 96 یارانه مستقیم مطبوعات قم 390 میلیون تومان و در سال 97، 726 میلیون تومان یارانه مستقیم مطبوعات  روزنامه هفته‌نامه بوده است.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم ادامه داد: 12 درصد بودجه سال 97به حوزه رسانه، 29 درصد به حوزه فرهنگی، 17 درصد در حوزه قرآنی، 10 درصد سینمایی و 32 درصد در حوزه هنری تخصیص‌یافته است.

حسینی کاشانی با اشاره به وجود 367 رسانه دارای مجوز در استان گفت: 281 نشریه چاپی، 59 پایگاه خبری و 27 رسانه برخط در استان وجود دارد ضمن اینکه در حوزه فصلنامه‌های تخصصی قم جزو چهار استان اول کشور است.

وی تصریح کرد:صندلی‌های سینما نسبت به قبل حضورم در اداره کل ارشاد دو برابر شده است و برای سال 99برنامه‌ریزی‌شده که به همین میزان صندلی افرایش داریم و تا پایان سال آینده صندلی‌های سینما دو برابر می‌شود،سال 97،557هزاربلیط سینما فروخته شد که نسبت به سال 96که 400هزار بود رشد بیشتری پیداکرده است.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم بابیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی بودجه زیادی نیاز دارد،ادامه داد: با این وضعیت باید مطالبات و سهم استان را از مجموعه کشور بگیریم، به عزم جدی مشارکت عقلانی و همراهی مردم نیاز داریم تا قم را به نقطه مطلوبی ازلحاظ شاخص‌های فرهنگی برسانیم.

حسینی کاشانی تصریح کرد: 150 برنامه خاص در زمینه‌های مختلف در طی یک سال گذشته برگزارشده و 1 میلیارد و 700 میلیون اعتبار جذب‌شده است؛ جذب جشنواره‌های ملی در قم کمک به جذب بیشتر کرده است.

وی ابراز کرد: در سال 97، 12 درصد بودجه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم به رسانه 9 درصد، حوزه فرهنگی 17 درصد حوزه قرآنی 10 درصد سینمایی، 32درصد حوزه هنری اختصاص داده‌شده است.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم خاطرنشان کرد: در حوزه چاپ به دلیل مشکلات تأمین مواد اولیه چاپخانه‌ها و کاغذ، به دنبال دریافت تسهیلات هستیم و در حوزه فرهنگ و هنر رشد 300 درصدی داریم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcawmna.49n6015kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما