شنبه ۹ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۰۹
کد مطلب : 81648
منبع : خبرگزاری تسنیم

80 واگن قطار شهری به قم اختصاص یافت

قم نيوز : شهردار قم از اختصاص ۸۰ واگن قطار شهری برای راه‌اندازی مترو قم خبر داد و گفت: ۱۲۰۰ میلیارد تومان بودجه موردنیاز برای خرید این تعداد واگن بوده که به قم اختصاص یافت.
۸۰ واگن قطار شهری به قم اختصاص یافت
۸۰ واگن قطار شهری به قم اختصاص یافت
به گزارش قم نیوز سید مرتضی سقائیان نژاد امروز در آیین افتتاح و بهره‌برداری 75 پروژه مدیریت شهری قم هم‌زمان با هفته دولت، اظهار داشت: این پروژه‌ها با اعتباری بالغ‌بر 210 میلیارد تومان افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسند.

شهردار قم با بیان اینکه تمام پروژه‌ها در موعد مقرر به بهره‌برداری رسیده‌اند، گفت: 75 پروژه امروز که به بهره‌برداری رسیدند در بخش‌های مختلف عمرانی، خدماتی، ترافیکی، فضای سبز، فرهنگی و ورزشی بوده است.

وی با اشاره به افتتاح و بهره‌برداری از سیستم خط تفکیک و تولید کود کمپوست شهر قم ابراز کرد: با افتتاح این پروژه روزانه 300 تن پسماند شهری قم تفکیک و به کود کمپوست تبدیل می‌شود.

سقائیان نژاد ادامه داد: مقررشده تأسیسات قبلی‌ ترمیم شود و تا پایان سال 300 تن نیز به ظرفیت آن افزوده می‌شود، همچنین مقررشده تا پایان سال 1400 حتی یک گرم دفع پسماند خشک نداشته باشیم.

شهردار قم همچنین با اشاره به افتتاح 14 بوستان شهری در قم گفت: با افتتاح این پروژه‌ها سرانه فضای سبز از 1.14 به 7.19 خواهد رسید.

وی با اشاره به  آغاز عملیات اجرایی باغ بانوان گفت: در هر منطقه یک باغ بانوان به‌جز منطقه دو داریم، باید بانوان بتوانند در این بوستان‌ها به‌راحتی تفریح کرده و به ورزش بپردازند.

سقائیان نژاد مطرح کرد: دو مجموعه فرهنگی و ورزشی در مناطق یک و شش داریم که ازنظر اجتماعی برای نوجوانان بسیار مفید خواهد بود تا پایان سال قرار است این میزان به هر منطقه یک مجموعه فرهنگی و ورزشی برسد.

شهردار قم آسفالت و نوسازی معابر را مورداشاره قرارداد و گفت: در هفته دولت 95 هزار تن آسفالت در معابر توزیع شد، امیدواریم این مقدار تا پایان سال به مرز 300 هزار تن برسد.

وی از آغاز عملیات اجرایی رمپ D پل 9 دی خبر داد و خاطرنشان کرد: با انجام این کار تسهیلات خوبی ازنظر ترافیکی برای شهروندان ایجاد خواهد کرد.

شهردار قم از اختصاص 80 واگن شهری برای راه‌اندازی مترو قم خبر داد و گفت: 1200 میلیارد تومان بودجه موردنیاز برای خرید این تعداد واگن بوده که به قم اختصاص یافت.

سقائیان نژاد با تأکید بر اینکه در ناوگان حمل‌ونقل عمومی استان قم با مشکل مواجه است، تصریح کرد: استقبال مردم از حمل‌ونقل عمومی پایین آمده و متأسفانه این رقم به 41 درصد  رسیده است درحالی‌که باید بالای 51 درصد باشد.

وی در پایان گفت: 104 دستگاه اتوبوس اورهال شده و 100 دستگاه نو برای ناوگان حمل‌ونقل شهری خریداری‌شده است که می‌تواند تحولی در شهر به وجود بیاورد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcg7397.ak9qt4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما