شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۰۷:۰۰
کد مطلب : 82544
منبع : خبرگزاری تسنیم

عضو جامعه مدرسین: حضرت رقیه(س) نقش مهمی در جریان عاشورا ایفا کرد

قم نيوز : عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت:هنگامی‌که حضرت رقیه(س) سر امام حسین(ع) را مشاهده می‌کند از ناراحتی دق می‌کند، این دختر سه‌ساله نقش مهمی در نهضت عاشورا ایفا کرد که متوجه می‌شویم یک دختر کوچک می‌تواند جریان عظیمی را ایجاد کند.
عضو جامعه مدرسین:حضرت رقیه(س) نقش مهمی در جریان عاشورا ایفا کرد
عضو جامعه مدرسین:حضرت رقیه(س) نقش مهمی در جریان عاشورا ایفا کرد
به گزارش قم نیوز آیت‌الله علی‌اکبر مسعودی خمینی اظهار داشت:نهضت عاشورا نهضتی است که از روزی که آغازشده تا زمانی که امام زمان(عج) ظهور کند هرروز زنده‌تر و عظیم‌تر می‌شود.

وی افزود:یکی از جریان‌های واقعه عاشورا حضرت رقیه(س) است، رقیه بنت الحسین(ع) دختر کوچکی است ولی موضوع  آن‌قدر دلسوز و سوزناک است که انسان بسیار ناراحت می‌شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد:هنگامی‌که حضرت رقیه(س) سر امام حسین(ع) را مشاهده می‌کند از ناراحتی دق می‌کند، این دختر سه‌ساله نقش مهمی در نهضت عاشورا ایفا کرد که متوجه می‌شویم یک دختر کوچک می‌تواند جریان عظیمی را ایجاد کند.

آیت‌الله مسعودی خمینی با اشاره به نهضت عظیم عاشورا تصریح کرد: کربلا یک موضوع  و یا ده موضوع نیست و از روزی که امام حسین(ع) به کربلا آمدند تا زمان شهادت اباعبدالله(ع) باید این واقعه مورد برسی قرار بگیرد.

وی عنوان کرد: این موضوع باید بررسی شود که خطبه‌های حضرت زینب(س) چه پیامی برای ما دارد و همچنین نقش حضرت رقیه(س) در نهضت عاشورا موردبررسی قرار بگیرد و درسی برای شیعیان باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد:نهضت امام حسین(ع) باید درس کاملی برای نسل جوان و دختران و پسران باشد و باید از حضرت رقیه(س) الگو گیری کنند و دختران جامعه اسلامی حجاب را موردتوجه قرار دهند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcc0pq4.2bqi08laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما