شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : 82552
منبع : خبرگزاری ايرنا
قم در هفته‌ای که گذشت؛

از ضرورت مقام‌سازی مدارس تا لزوم تهیه نقشه حرائم گسل‌ها درقم

قم نيوز : لزوم تهیه نقشه حرائم گسل، تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل تا پایان سال، شناسایی ۱۰ واحد تجاری مخاطره‌آمیز، لزوم مقاوم‌سازی ۵۰ درصد مدرسه‌ها، راه‌اندازی کارگروه قم شهر بدون دخانیات، نیاز به ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی جدید، حفظ باغ‌شهرها و ضرورت بهسازی آرامستان شیخان؛ از اخبار هفته گذشته قم بود.
از ضرورت مقام‌سازی مدارس تا لزوم تهیه نقشه حرائم گسل‌ها درقم
از ضرورت مقام‌سازی مدارس تا لزوم تهیه نقشه حرائم گسل‌ها درقم
به گزارش قم نیوز مناسب‌سازی شرط صدور پایان کار ساختمان، مزین شدن معابر به نام شهیدان، مشکلات زیرساختی شهرک‌های صنعتی، ساخت شهرک تخصصی سرمایه‌گذاری خارجی، برگزاری انتخابات شورای توسعه تشکل‌های مردم‌نهاد، اهتمام جدی بر استفاده از نظرها و مدیریت بخش خصوصی، اصلاح تابلوهای مخدوش توسط شهرداری، هر ۵۰ هزار تَن یک ایستگاه آتش‌نشانی، لزوم ایجاد بانک اطلاعات اسمی سوادآموزان، رونق آبزی‌پروری و ایجاد فرصت‌های شغلی، برگزاری جشنواره جامع بین المللی اعتکاف، ایجاد ۳۷۷ هکتار فضای سبز در بلوار آیت الله بروجردی، فعال شدن ۹ کارگروه ذیل دفتر ارتباط استانداری با دانشگاه‌ها، امکان‌سنجی ۷۹۰ میلیون یورو طرح برای همایش سرمایه‌گذاری قم، نصب کارتخوان توسط ۴۰ درصد از مشاغل پزشکی و جمع‌آوری سگ‌های ولگرد؛ از دیگر اخبار هفته گذشته این استان است.


نقشه حرائم گسل تهیه می‌شود               

دبیر کارگروه ملی زلزله مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی، با بیان اینکه قم فاقد نقشه فرونشست، گسل و حرائم آن به شکل حقوقی و الزام‌آور است، گفت: با توجه به اهمیت این شهر، جمعیت زیاد و مهاجرپذیری، تهیه این نقشه در اولویت قرار دارد.

علی بیت‌اللهی هفته گذشته در جلسه کارگروه تخصصی مخاطرات زلزله قم افزود: تنها در سه شهر کرمان، تبریز و تهران نقشه حریم گسل با بار حقوقی و الزام‌آور تهیه ‌شده است.


۱۰ واحد تجاری مخاطره‌آمیز شناسایی شد 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم؛ با ارایه گزارشی از اقدام های صورت گرفته برای تقویت واحدهای صنفی و صنعتی از نظر پدافند غیرعامل گفت: ۱۰ مرکز تجاری پرخطر در قم شناسایی شده است.

محمود سیجانی هفته گذشته در جلسه شورای پدافند غیر عامل قم افزود: از این تعداد، چهار واحد نیازمند توجه ویژه است و آگاهی لازم به اصناف مربوط داده شده است.


طرح جامع پدافند غیرعامل تا پایان امسال تدوین می‌شود

مدیرکل پدافند غیرعامل قم گفت: به‌ تازگی تفاهم‌نامه‌ای میان روسای سازمان‌های پدافند غیرعامل و حراست کشور منعقد شده است و بر این اساس سند جامع پدافند غیرعامل قم نیز تا پایان امسال تدوین می‌شود.

مهدی متقیان در جلسه شورای پدافند غیرعامل قم افزود: اگر شناخت کافی از تهدیدها نداشته باشیم و نقاط ضعف و قوت را نیز احصا نکنیم، به‌ طور حتم کار سلیقه‌ای می‌شود و چون هدف‌ها در یک‌ جهت نیست، یکدیگر را خنثی می‌کند و نتیجه مطلوبی ندارد.


اهتمام جدی بر استفاده از نظرها و مدیریت بخش خصوصی 

استاندار قم، با اشاره به جدیت دولتمردان در ارتباط و تعامل با شوراها گفت: باید مسئولان شورا باور و شورا یاور باشند و خود را نیازمند مشورت و نصیحت‌پذیری از جانب نمایندگان مردم بدانند.

بهرام سرمست هفته گذشته در جلسه ادوار شورای اسلامی استان قم افزود: مدیریت استان اهتمام جدی بر استفاده از نظرها و مدیریت بخش خصوصی، تشکل‌های صنفی و  مدنی و شوراها در مدیریت موضوع‌ها در استان دارد.


۵۰ درصد مدارس قم نیازمند تخریب و مقاوم‌سازی است

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس قم گفت: ۲۵ درصد مدارس قم نیازمند مقاوم‌سازی و ۲۵ درصد دیگر نیز نیازمند تخریب و بازسازی است.

محسن پورگلیان درگفت‌وگو با ایرنا افزود: از مجموع ۶۵۰ مدرسه فعال در قم، ۵۰ درصد از لحاظ سازه‌ای به طور کامل ایمن است.


شهرداری تابلوهای مخدوش را اصلاح کرد

شهرداری قم در اطلاعیه ای بیان کرد: متاسفانه اخیرا فرد یا افرادی در برخی خیابان‌ها از جمله تعدادی از کوچه‌های بلوار ۱۵خرداد اقدام به مخدوش کردن کلمه مطهر شهید در تابلوها کرده‌اند که ضمن تلاش دستگاه‌های امنیتی برای شناسایی عاملان این موضوع، در کوتاه‌ترین زمان توسط شهرداری اصلاح تابلوها انجام شد.


قم به ازای هر ۵۰ هزارتَن یک ایستگاه آتش‌نشانی دارد

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم گفت: در حال حاضر به ازای هر ۵۰ هزار تن از شهروندان یک ایستگاه آتش‌نشانی فعال در این شهر مشغول کار است، اما بازهم دغدغه داریم و به دنبال ساخت ایستگاه‌های بیشتر آتش‌نشانی در سطح شهر هستیم.

حمید کریمی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: این سازمان با انجام اقدام‌های لازم، تعداد ایستگاه‌های آتش‌نشانی را به استانداردهای موردنظر رسانده و هم‌اکنون ۲۴ ایستگاه فعال در سطح شهر مستقر است.


بانک اطلاعات اسمی سوادآموزان قمی ایجاد شود

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش‌وپرورش قم گفت: نبود بانک اطلاعات اسمی از افراد بی‌سواد و نیازمند سوادآموزی یکی از چالش‌های جدی سوادآموزی استان است و باید تهیه شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا قاسمی نیا در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی قم افزود: برای انجام سرشماری نفوس و مسکن هزینه‌های زیادی می‌شود، ولی اطلاعات به دلیل محرمانه بودن در اختیار دستگاه‌ها قرار نمی‌گیرد.


رونق آبزی‌پروری فرصت‌های شغلی بسیاری ایجاد می‌کند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: رونق آبزی‌پروری در کنار مزارع نه‌ تنها موجب بهره وری بیشتر از منابع آبی می‌شود، بلکه فرصت‌های شغلی پایداری را نیز در بخش کشاورزی ایجاد می‌کند.

عباس پورمیدانی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: توسعه شیلات که نقش مهمی در افزایش کارآمدی بخش کشاورزی استان دارد، به ‌عنوان یکی از مهم‌ترین راهبردهای این سازمان دنبال می‌شود.


برگزاری ششمین جشنواره جامع بین المللی اعتکاف  

حجت الاسلام والمسلمین سید رضا تکیه ای مسئول ستاد مرکزی اعتکاف قم در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به برگزاری ششمین جشنواره جامع بین المللی اعتکاف گفت: علاقه مندان می توانند آثار خود را تا پایان بهمن ماه امسال به دبیرخانه جشنواره به نشانی قم، بلوار ۴۵ متری شهید صدوقی، کوچه ۵۶، پلاک ۲۵ ارسال کنند.


۳۰ درصد سالمندان قمی در تجرد و انزوا زندگی می‌کنند

مدیرعامل موسسه خیریه فرزانگان قم گفت: ۳۰ درصد سالمندان این استان به ‌صورت مجرد زندگی می‌کنند و ۲۰ درصد از آنها در انزوا به سر می‌برند.

احمد محمدی در حاشیه همایش گرامیداشت روز سالمند در گفت‌وگو با ایرنا افزود: این سالمندان مشکل‌های روحی و عاطفی شدیدی دارند که یکی از چالش‌های پیش روی جامعه محسوب می‌شود.


کارگروه قم شهر بدون دخانیات راه‌اندازی می‌شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم گفت: کارگروه «قم شهر بدون دخانیات» با حضور دستگاه‌های اجرایی و محوریت دانشگاه علوم پزشکی این استان راه‌اندازی می‌شود.

بیژن سلیمان پور در دیدار با رئیس جمعیت مبارزه با دخانیات و معاون سازمان جهانی بهداشت افزود: باید از ظرفیت‌های علمی با محوریت دانشگاه علوم پزشکی و استانداری استفاده کرد و این کارگروه با حضور سازمان‌های مربوط ایجاد شود تا بتوانیم به این هدف مهم دست ‌یابیم.             


مناسب‌سازی، شرط صدور پایان کار ساختمان است

مدیرکل طرح های توسعه شهرداری قم گفت: با سیاست‌های جدید شهرداری پروانه پایان کار برای واحدهایی که ضوابط مناسب سازی را رعایت نکرده باشند، صادر نمی‌شود.

محسن صادقی در جلسه ستاد هماهنگی و مناسب سازی قم افزود: در یک سال اخیر به هیچ مجتمع و واحدی که مناسب‌سازی های لازم را انجام نداده، پروانه پایان کار صادر نشده است.


تمام معابر قم مزین به نام شهدا می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر قم، با بیان اینکه تمام معابر و کوچه‌های قم مزین به نام شهدا خواهد شد، گفت:‌ شورای شهر نسبت به موضوع شهید و شهادت همواره توجه ویژه داشته است و نامگذاری معابر به نام شهیدان در این راستا انجام می‌شود.

عبدالله جلالی هفته گذشته در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم، با اشاره به حذف عنوان شهید از برخی تابلوهای معابر قم توسط برخی بدخواهان نظام افزود: این عمل شنیع، خیانت به شهدا است و خائنان به نظام و خون شهدا فکر نکنند که اقدام بزرگی انجام داده اند و به طور قطع پاسخ این خیانت خود را خواهند دید.


باید ۱۰ هزار واحد مسکونی جدید ساخته شود

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم، نیز با اشاره به اجرای طرح اقدام ملی در کشور گفت: سهم قم از این طرح کمتر از ۲ هزار واحد مسکونی می‌باشد، این در حالی است که نیاز قم ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی جدید است.

روح الله امراللهی افزود: کمیته امداد به تنهایی تقاضای ۲ هزار واحد مسکن جدید برای مددجویان خود دارد، ضمن اینکه اگر آمار مسکن اولی‌ها و مددجویان بهزیستی به آن افزوده شود، نیاز استان بیش از سهمیه تعیین شده است.


باید باغ‌های شهر قم حفظ شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم، با تاکید برضرورت حفظ باغ‌های موجود در شهر قم گفت: نباید اجازه داد تغییر کاربری باغات در حریم و هسته مرکزی شهر صورت گیرد.

محسن بهشتی در جلسه کمیسیون ماده ۵ افزود: باغ پیرامون میدان سمیه در معرض خطر بوده و باید نسبت به احیا و حفظ این لکه سبز برنامه ریزی شود.


۳۷۷ هکتار فضای سبز دربلوار آیت الله بروجردی ایجاد می‌شود

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم گفت: ۳۷۷ هکتار فضای سبز در مساحت ۹ کیلومتر در بلوارآیت الله بروجردی این شهر ایجاد می‌شود.

غلامرضا جانقربان در جلسه کمیسیون ماده ۵ قم افزود: این بلوار در روان‌سازی ترافیک شهرک پردیسان و افزایش سرانه فضای سبز از شریان‌های مهم شهر قم است.


۹ کارگروه ذیل دفتر ارتباط استانداری با دانشگاه‌ها فعال شد

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری قم گفت: ۹ کارگروه ذیل دفتر ارتباط استانداری با دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی این استان فعال شده است.

مرتضی بابایی در گفت وگویی افزود: به دنبال نشست استاندار با روسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و طرح دغدغه فاصله بین دانشگاه‌ها با جامعه و ضرورت چاره اندیشی دراین زمینه و همچنین اهتمام جدی برای بهره گیری از ظرفیت های نخبگان دانشگاهی در امور اجرایی؛ به دستور وی «دفتر ارتباط استانداری با دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی استان» شکل گرفت.


آرامستان شیخان نیازمند بهسازی است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم گفت: آرامستان قدیمی و تاریخی شیخان که مقبره علما و تعدادی از شهدای واقعه هفتم تیر در آن است، آسیب‌های زیادی دیده و نیاز به بهسازی دارد.

سید جواد هاشمی در جلسه ساماندهی گلزار و یادمان شهدای قم، با اشاره به مکاتبه‌های صورت گرفته با اداره کل اوقاف و امور خیریه به‌ منظور بهسازی آرامستان شیخان و تامین بودجه لازم برای این اقدام، بر ضرورت ساماندهی گلزارهای شهیدان تاکید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین علی لقمان پور مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس قم نیز در این جلسه گفت: طرح احداث یادمان در مکان هایی از شهر قم که در دوران جنگ تحمیلی هدف بمباران و موشک باران دشمن قرار گرفته، آماده شده است.


شهرک‌های صنعتی با مشکلات زیرساختی دست و پنجه نرم می‌کنند

رئیس اتحادیه صادرکنندگان قم گفت: شهرک‌های صنعتی استان با مشکلات مالی و زیرساختی دست و پنجه نرم کرده و از نظر استانداردهای جهانی وضعیت مطلوبی ندارند.

حسن آقاجانی در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید قم افزود: برای جذب سرمایه گذار خارجی در شهرک های صنعتی چاره ای جز تامین زیرساخت های لازم نیست.


شهرک تخصصی سرمایه‌گذاری خارجی در قم ساخته می شود

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی قم گفت: مقدمات ایجاد شهرک تخصصی سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک الغدیر در دست پیگیری و اقدام است.

اسرافیل شعاعی هفته گذشته در بیست و یکمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید قم افزود: ایجاد نواحی صنعتی و شهرک‌های تخصصی از هدفگذاری های اصلی استان است.


۷۹۰ میلیون یورو طرح برای همایش سرمایه‌گذاری قم امکان سنجی شد

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی قم؛ با بیان اینکه برای همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری قم تاکنون پیش امکان سنجی ۶۹ طرح به ارزش هشت هزار و ۱۷۰ میلیارد ریال تهیه شده است، گفت: ارزش ارزی این تعداد طرح سرمایه‌گذاری پیشنهاد شده نیز ۷۹۰ میلیون یورو است.

ابوالفضل خاکی در نشست صمیمی بهرام سرمست استاندار قم با جمعی از فعالان اقتصادی و صنعتگران افزود: در این همایش علاوه بر سفیران و وابستگان اقتصادی کشورهای گوناگون، ۳۰ تن از کارشناسان و صاحب نظران اقتصادی استان‌های مختلف نیز شرکت می‌کنند.


۴۰ درصد مشاغل پزشکی در قم اقدام به نصب کارتخوان کرده‌اند

مدیرکل امور مالیاتی قم گفت: تاکنون بیش از ۴۰ درصد مشاغل پزشکی در این استان نسبت به راه‌اندازی سامانه صندوق فروش و نصب کارتخوان اقدام کرده‌اند.

سهراب امدادی فرد در گفت‌وگو با ایرنا ‌افزود: همه صاحبان مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی مکلف هستند از امسال نسبت به راه‌اندازی و استفاده از پایانه فروشگاهی اقدام کنند.


برگزاری انتخابات شورای توسعه تشکل‌های مردم‌نهاد  

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم گفت: نخستین دوره انتخابات تعیین نماینده تشکل‌ها در شورای توسعه و حمایت از تشکل‌های مردم‌نهاد استان، آبان ماه امسال برگزار می‌شود.

رضا ملک‌زاده درگفت‌وگو با ایرنا افزود:‌ تشکل‌هایی که متقاضی نامزدی انتخابات برای تصدی سمت نماینده تشکل‌های مردم‌نهاد در این شورا هستند، باید تا ۱۵ مهرماه جاری با در دست داشتن مدارک لازم به دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری مراجعه کنند.


نبود روحانی برای اقامه نماز جماعت در مدارس قم قابل قبول نیست

مدیر ستاد اقامه نماز قم گفت: با توجه به وجود حوزه علمیه و حضور تعداد قابل ‌توجهی روحانی در این شهر، نبود روحانی در حدود ۲۰ درصد از مدارس قم قابل ‌قبول نمی‌باشد.

محمد خامه یار در گفت‌وگو با ایرنا افزود:‌ در حال حاضر ۸۰ درصد امامان جماعت مدارس قم روحانی هستند که این میزان باید به ۱۰۰ درصد برسد.


استاندار: از ظرفیت‌های ملی برای جذب سرمایه‌گذاری استفاده شود

استاندار قم با اشاره به در پیش بودن همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان خواستار استفاده از ظرفیت‌های ملی برای جذب سرمایه‌گذاری در قم شد.

بهرام سرمست در نشست با سید علی‌محمد موسوی رئیس سازمان سرمایه‌گذاری خارجی و کمک‌های فنی ایران، جذب سرمایه را از اولویت‌های اصلی توسعه دانست و افزود: در کنار سرمایه‌های اقتصادی هر جامعه، توجه ویژه به سرمایه‌های اجتماعی از اهمیت دوچندانی برخوردار است.


استاندار: شورای مشورتی سالمندان تشکیل می‌شود

استاندار قم گفت: شورای مشورتی سالمندان با هدف پیگیری و حل مشکلات این قشر با مشارکت دستگاه‌های مسئول در استان تشکل خواهد شد.

بهرام سرمست در همایش تکریم منزلت سالمندان افزود: با توجه به اینکه با افزایش سن نیازهای انسان دوچندان می‌شود، دستگاه‌های خدمات رسان و مسئول باید توجه ویژه‌ای به قشر سالمند داشته باشند.


جمع‌آوری سگ‌های ولگرد  

دادستان عمومی و انقلاب قم، خواستار جمع‌آوری سگهای ولگرد از نقاط مختلف این شهر شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن غریب گفت: ‌در راستای احیای حقوق عامه دستور جمع‌آوری سگ‌های ولگرد که با جولان خود در سطح شهر باعث سلب آسایش و ایجاد مزاحمت برای شهروندان شده بودند را به دستگاه های ذی‌ربط از جمله سازمان پسماند شهرداری صادر شد.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcb5sbw.rhb5spiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما