شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب : 82556
منبع : خبرگزاری فارس

مدعیان دروغین به دنبال تضعیف جایگاه مرجعیت و فقاهت شیعه هستند

قم نيوز : استاد حوزه علمیه قم گفت: یکی از اصلی ترین محورهای فعالیت مدعیان دروغین و جریان های انحرافی، تضعیف جایگاه فقاهت و مرجعیت است.
مدعیان دروغین به دنبال تضعیف جایگاه مرجعیت و فقاهت شیعه هستند
مدعیان دروغین به دنبال تضعیف جایگاه مرجعیت و فقاهت شیعه هستند
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام والمسلمین محمد شهبازیان در نشست ویژه مبلغین اربعین در قم با اشاره به این که امروزه جریان مهدویت درگیر آسیب‌های مختلف برون مذهبی و درون مذهبی است بیان کرد: البته سهل اندیشان و همچنین مدعیان دروغین و جریان‌های انحرافی هم تلاش داشته و دارند و جریان مهدویت را تخطئه و به آن حمله کنند.

وی حال تصریح کرد: مطمئن باشیم که اگر الهیات و معارف اسلامی از فیضیه خارج شود، نتیجه ای جُز این نخواهد داشت که مدعیان دروغین با استفاده از احادیث جعلی، برخی از ساده لوحان و مردم را گمراه کنند.

این محقق حوزه علمیه قم همچنین با انتقاد از برخی طلاب که کمتر به مسئله مهم حدیث و منبع شناسی احادیث اهمیت می‌دهند گفت: باید از خود بپرسیم که آیا خودمان برای یکبار هم که شده کافی مرحوم کلینی را خوانده ایم و اصولا تا چه اندازه با متون خودمان آشنا هستیم؟

وی ادامه داد: باید بدانیم برخی بحث‌هایی که برای ما طلبه‌ها بدیهی است، برای مردم به صورت حل نشده باقی مانده است.

مُدرّس دوره‌های تربیت مربی مرکز تخصصی مهدویت در ادامه یکی از پایه‌های استدلال جریان‌های مدعی و انحرافی را استناد به خواب و رؤیا دانست و خاطرنشان کرد: این در حالی است که امام صادق (ع) در روایتی به صراحت بیان می‌فرمایند که دین خدا برتر و عزیزتر از آن است که در خواب دیده شود. البته در همین موضوع برخی از به اصطلاح روشنفکران هم در ردّ مسجد مقدس جمکران بیان داشته‌اند که دستور حضرت حجت (عج) به حسن مثله جمکرانی برای احداث این مسجد در رؤیا بوده است، در حالی که اصل این حکایت به این صورت است که آن شخص حضرتش را پس از بیدار شدن از خواب دید و دستور را دریافت کرد.

شهبازیان افزود: این وظیفه حوزویان و طلاب است که به مردم بگویند چیزهایی مثل خواب یا استخاره حجت نیستند و باید به حجت‌های قطعی و حقیقی مراجعه کرد.

وی بیان کرد: مدعیان دروغین البته ادعاهای مختلفی بیان می‌کنند که ادعای نیابت خاص حضرت بقیت الله (عج)، ادعای زمینه سازی برای ظهور و یا ادعای ارتباط با آن حضرت بخشی از آن‌هاست و برخی افراد منحرف نیز هر سه ادعا را با هم بیان داشته‌اند.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcfvtdc.w6d0tagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما