شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۲۰
کد مطلب : 82751
منبع : خبرگزاری تسنیم

20 واحد پرخطر عرضه گاز LPG در قم پلمب می‌شوند

قم نيوز : فرماندار قم گفت: ۸۰ واحد عرضه در شهر شناسایی شده که ۲۰ واحد پلمب شده و در فاز دوم ۲۰ واحد دیگر از پرخطرها پلمپ می‌شود، اما در شهر قم که ۹۵ درصد گازکشی شده، اصلاً این تعداد واحد عرضه سیلندر گاز مایع نیاز نیست.
۲۰ واحد پرخطر عرضه گاز LPG در قم پلمب می‌شوند
۲۰ واحد پرخطر عرضه گاز LPG در قم پلمب می‌شوند
به گزارش قم نیوز مرتضی حیدری با اشاره به اینکه مراکز عرضه گاز آل پی جی، باید استاندارد شوند، اظهار داشت: نوع خدمات این واحدها باید مطابق ضوابط شرکت نفت شود و حوادثی از قبیل آنچه که اخیراً با انفجار یک واحد و پرتاب 200 متری سیلندرها و اجسام داخل این واحد رخ داد، تنها لطف خدا شامل حالمان شد و از وقوع یک فاجعه جلوگیری به عمل آمد.

وی با تصریح بر اینکه ارائه، حمل و شارژ سیلندر گاز مایع غیرقانونی است و آرام‌آرام شاهد حذف اینها خواهیم بود،‌ افزود: 80 واحد عرضه در شهر شناسایی شده که 20 واحد پلمب شده و در فاز دوم 20 واحد دیگر از پرخطرها پلمب می‌شود. اما در شهر قم که 95 درصد گازکشی شده، اصلاً این تعداد واحد عرضه سیلندر گاز مایع نیاز نیست.

فرماندار قم با بیان اینکه وقتی 95 درصد استان قم گازکشی شده، نباید دیگر به قم سیلندر 50 کیلویی و 11 کیلویی گاز مایع فرستاده شود،‌ تأکید کرد: قرار شد شرکت نفت در این موضوع تجدیدنظر کرده و از مبدأ این‌ها را جمع‌آوری کند.

وی در ادامه با اشاره به بحث پسماندها و شغلی که در شهر به‌صورت غیرقانونی متداول شده، اظهار داشت: دوره‌گردها و زباله دزدها،‌ هم باعث ضرر مالی و جانی به شهروندان شده و هم چهره شهر را مخدوش می‌کنند.

حیدری با تأکید بر اینکه اینها را در برنامه قرار دادیم و شهر باید این زوائد را از دامن خود پاک کند، خاطرنشان کرد: روند زندگی از سنتی به پیشرفته تبدیل شده و اتفاقات زیبایی در حوزه‌های مختلف افتاده که بسیاری از مشاغل و صنوف هم باید تغییر ماهیت دهند و با روش‌های قبلی دیگر نمی‌توان در شهرها فعالیت کرد.

فرماندار قم با بیان اینکه قرار شد به اینها اخطار داده شود،‌ ادامه داد: اگر کمکی برای تغییر موقعیتشان می‌خواهند، حاضریم کمک کنیم اما بعد از اخطار و عدم‌تغییر،‌ آنها را جمع‌آوری و پلمپ خواهیم کرد.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با نسبت به وعده انتقال آهن‌فروشان از سطح شهر قم به شهرک صنوف، گفت: این صنف از افراد محترم و کاملاً مورد نیاز جامعه هستند. اما موقعیت استقرارشان داخل شهر، هم ضرر جانی و هم ضرر مالی داشت. برنامه‌ریزی برای انتقال آنها به شهرک صنوف شد که خوشبختانه 90 درصدشان به خارج از شهر منتقل شده‌اند.

حیدری با اشاره به اینکه در فاز دوم، درب و پنجره سازها باید بروند،‌ عنوان کرد: در این زمینه با کارهای پلیسی چندان موافق نیستم. ولو اینکه کارهایشان در طول زمان جنبه غیرقانونی پیدا کرده اما این افراد سال‌هاست درآمدشان را از این طریق کسب کرده‌اند و الآن به مشاغل مزاحم تبدیل شده‌اند.

وی یادآور شد: همین مزاحم‌ها در دهه‌های گذشته زندگی مردم را تأمین و نیازها را برطرف کرده‌اند. حالا اگر رویکردها عوض‌شده و نوع خدمات تغییر کرده، ما اینها را نباید زیاد اذیت کنیم و باید کمک کنیم تا سروسامان بگیرند .

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdccsmq4.2bqip8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما

علی بخشیان
به نام خدا. سلام
گاز lpg اصلا انفجار ندارد و فقط در حد آتش سوزی است.
این تصویر هم یکی از مخازن cng هست که هم وطنان عزیزمان را روز به روز تهدید می کند.
در کشورهای اروپایی مانند آلمان و انگلیس و در خودروهای جدید کمپانی های معروفی مانند اُپل، از مخازن و سوخت lpg استفاده می کنند.
یا علی مدد