چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب : 83547
منبع : خبرگزاری فارس

برگزاری جشنواره مهدوی «مصباح‌الهدی»/ اجرای طرح بازی‌های خانوادگی در ۱۷ ربیع‌الاول

قم نيوز : معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با اعلام برگزاری جشنواره مهدوی دانش‌آموزی «مصباح‌الهدی»، گفت: علاقمندان می‌توانند تا ۲۲ بهمن آثار خود در رشته‌های متنوع را ارسال کنند.
برگزاری جشنواره مهدوی «مصباح‌الهدی»/ اجرای طرح بازی‌های خانوادگی در ۱۷ ربیع‌الاول
برگزاری جشنواره مهدوی «مصباح‌الهدی»/ اجرای طرح بازی‌های خانوادگی در ۱۷ ربیع‌الاول
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام یاسین حسین آبادی از آغاز جشنواره دانش آموزی «مصباح الهدی» خبر داد و اظهار کرد: این جشنواره با همکاری آموزش و پرورش و با موضوع «دوست خوب من» که ناظر بر رفاقت و انس نسل نوجوان و جوان با امام زمان(عج) است، برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه 22 بهمن ماه 98 آخرین مهلت ارسال آثار به این جشنواره است، تصریح کرد: تواشیح، مدیحه سرایی، همخوانی دعاهای مهدوی همچون عهد، فرج و سلامتی امام زمان(عج)، سرود، نمایش، پرده خوانی، شعر، دل‌نوشته، خاطره اولین حضور در جمکران، خوشنویسی احادیث مهدوی، تذهیب ادعیه و روایات مهدوی، وبلاگ نویسی، نماهنگ، طراحی پوستر، نقاشی و خطابه و کنفرانس از محورهایی است که علاقمندان می‌توانند در آنها به رقابت بپردازند.

وی ادامه داد: این جشنواره از 9 ربیع الاول، همزمان با ایام آغاز ولایت و امامت حضرت حجت(عج) آغاز شده، بنابر تقویم تعیین شده، 22 بهمن آخرین مهلت ارسال آثار به آن و 15 اسفند زمان ارزیابی و داوری آثار است. آثار برتر هفتم فروردین 99 به صورت نمایشگاه در معرض دید زائران مسجد مقدس جمکران قرار می‌گیرد.

حسین آبادی تاکید کرد: علاقمندان برای ارسال آثار می‌توانند به سایت مسجد مقدس جمکران به نشانی  http://www.jamkaran.ir/  مراجعه کرده یا اپلیکیشن «شمیم جمکران» را در روزهای آینده از کافه بازار دانلود و از آن طریق ثبت نام کنند.

وی با اعلام تدارک برنامه‌های هفته وحدت و ایام ولادت پیامبر(ص) در مراکز گل نرگس و جوانه‌های انتظار، ابراز کرد: سخنرانی حجج اسلام ضیایی و نظری منفرد و مدیحه سرایی و مولودی خوانی ذاکرانی همچون سیدمهدی میرداماد و حاج حسن شالبافان نیز برای این ایام تدارک شده است.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران از اجرای طرح بازی‌های خانوادگی همزمان با روز 17 ربیع الاول در این مسجد خبر داد و گفت: اکنون در حال ثبت نام متقاضیان و علاقمندان به شرکت هستیم. بازی‌ها تعاملی هستند نه رقابتی یعنی والدین و فرزندان در تعامل با هم بازی می‌کنند و خانواده‌ها با هم رقابتی ندارند.

وی تاکید کرد: رویکرد در انجام بازی‌ها حفظ و نمایش قوامیت پدرانه و لطافت و عاطفه مادرانه است در این راستا 30 بازی مرتبط را بررسی کردیم و نهایتا چند مورد برای انجام در روز اجرا، انتخاب شد.

حسین آبادی خاطرنشان کرد: این طرح به دلیل اهمیت بازی به عنوان بازوی تربیت اجرا می‌شود چنان که پیامبر اکرم(ص) به عنوان رسول مهربانی‌ها با کودکان همبازی می‌شدند. در حاشیه این بازی‌های جلسات آموزشی نیز برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcgun97.ak9wt4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما