چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۰
کد مطلب : 83550
منبع : خبرگزاری ايرنا
رئیس گروه بهبود تغذیه مرکز بهداشت قم:

دانش آموزان باید پنج وعده غذایی مصرف نمایند

قم نيوز : رئیس گروه بهبود تغذیه مرکز بهداشت قم گفت: دانش آموزان باید در طول روز پنج‌ وعده غذایی شامل سه وعده غذایی اصلی و ۲ میان وعده مصرف نمایند.
دانش آموزان باید پنج وعده غذایی مصرف نمایند
دانش آموزان باید پنج وعده غذایی مصرف نمایند
به گزارش قم نیوز علی‌اکبر حق ویسی ‌افزود: دانش آموزان باید یک میان وعده غذایی بین صبحانه و ناهار حدود ساعت ۱۰:۳۰ در مدرسه و یک میان‌وعده نیز بین ناهار و شام که عصرانه است، مصرف نمایند.

وی با تاکید بر تنوع در وعده غذایی صبحانه، اضافه کرد: از ۱۰۰ درصد انرژی موردنیاز بدن باید ۲۰ تا ۲۵ درصد از صبحانه و میان‌وعده تامین شود.

وی با بیان این‌که ورزش به افزایش اشتهای دانش آموزان و دفع انرژی کمک می‌کند،‌ ادامه داد: درصورتی‌که دانش آموزان صبحانه میل نکنند، ‌قند خون آن‌ها افت می‌کند و قادر به تمرکز نخواهند بود.

حق ویسی بیان کرد: میوه‌ها،‌ آبمیوه‌های طبیعی، میوه‌های خشک، مغز دانه‌ها،‌ شیر و لبنیات بهترین گروه‌های غذایی برای میان وعده است و توصیه می‌شود از همه گروه‌های غذایی به مقدار کمی استفاده شود تا انرژی زیادی وارد بدن نشود.

وی با اشاره به این‌که میوه‌ها سرشار از ویتامین، املاح و فیبر است،‌ به خانواده‌ها توصیه کرد: برای میان وعده دانش آموزان میوه و آبمیوه طبیعی تهیه کنند تا علاوه بر حفظ سلامتی، فرزندانشان از غذاهای فوری و خوراکی‌های ناسالم استفاده نکنند.

به گفته وی، خرما ارزش تغذیه‌ای بالا، ویتامین، املاح، پروتیین و انرژی خوبی دارد و  می‌توان به‌جای میوه،‌ از خرما نیز در میان‌وعده دانش آموزان استفاده نمود.

رئیس گروه بهبود تغذیه مرکز بهداشت قم ادامه داد: درصورتی‌که وضعیت اقتصادی خانواده اجازه می‌دهد، می‌توان مغزهای مختلف به‌ویژه پسته و بادام برای میان وعده دانش‌آموزان تهیه کرد.

وی تاکید کرد: خانواده‌ها باید در تهیه میان‌وعده فرزندانشان از اضافه کردن روغن، شکر و نمک به غذاها خودداری نمایند تا از ابتلا به بیماری‌های غیرواگیردار جلوگیری شود.

وی گفت: در این راستا برنامه‌ای برای پیشگیری از اضافه‌وزن کودکان و نوجوانان توسط کارشناسان مرکز بهداشت تهیه‌شده و در اختیار مدارس قرارگرفته است.

حق ویسی افزود: در این برنامه غذایی برای نوجوانان هفت ‌تا ۱۱ ساله دختر و پسر، نوجوانان ۱۲ تا ۱۴ ساله دختر و پسر و نوجوانان ۱۵ تا ۱۷ ساله دختر و پسر برنامه تغذیه‌ای برای وعده صبحانه و میان وعده صبح یا عصر تنظیم‌شده است.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcawmna.49nem15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما