شنبه ۹ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۰
کد مطلب : 83945
منبع : خبرگزاری ايرنا
قم در هفته‌ای که گذشت؛

ازلزوم حفظ ریل راه آهن تا اجرای برنامه جهانی «قم شهر بدون دخانیات» 

قم نيوز : لزوم حفظ ریل راه‌آهن درداخل شهر باعث توسعه، آغاز عملیات اجرایی نیروگاه خورشیدی تاسیسات آبرسانی،صفر بودن درآمد حوزه از هزاران رقبه وقفی لزوم ساماندهی ورودی‌های قم و برگزاری مانور زلزله و ایمنی در مدارس از اخبار هفته گذشته این استان است.
ازلزوم حفظ ریل راه آهن تا اجرای برنامه جهانی «قم شهر بدون دخانیات» 
ازلزوم حفظ ریل راه آهن تا اجرای برنامه جهانی «قم شهر بدون دخانیات» 
به گزارش قم نیوز اجرای طرح‌های متنوع برای افزایش نشاط اجتماعی در قنوات، کاهش اهدای خون، نقش مهم سازمان‌های مردم‌نهاد در کاهش مصرف دخانیات، پیوند اعضای ۹۹ بیمار مرگ مغزی، اشتغال پنج‌هزار تَن در صنعت چاپ، اختصاص ۴ هزار میلیارد تومان از منابع بانکی در مسیر تولید، عزم استانداری برای ارتباط با دانشگاه‌ها، لزوم حرکت ادارات در مسیر افزایش رضایتمندی مردم، رسیدگی فوری به جرایم انتخاباتی، اجرای ۶۸ طرح زیرساختی سلامت توسط نیکوکاران، تبدیل شدن قم به قطب گردشگری سلامت، روحانیت پیشتاز خدمت‌رسانی در عرصه سلامت، دیدار استاندار با خانواده شهیدان و جانبازان، پیگیری ثبت روز قم در تقویم ملی وتدوین طرح جامع حمل‌ونقل شهری از دیگر اخبار هفته گذشته این استان می‌باشد.


اجرای طرح‌های متنوع برای افزایش نشاط اجتماعی در قنوات  

شهردار قنوات قم گفت: طرح‌های متعدد و متنوعی در حوزه‌ فرهنگی و عمرانی برای افزایش نشاط اجتماعی مردم شهر قنوات اجرا می‌شود.

رضا شکاری هفته گذشته درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در همین راستا تمام بوستان‌های محلی شهر ازنظر فضای سبز و نور مناسب‌سازی و عملیات ساخت بوستان بزرگ شهدای گمنام نیز آغاز شد.


معرفی طرح‌های آماده انعقاد قرارداد در همایش سرمایه‌گذاری قم  

استاندار قم گفت: مسئولان اقتصادی و تولیدی استان باید چندین طرح آماده سرمایه‌گذاری را درهمایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری و رونق تولید استان برای انعقاد قرارداد دراختیار سرمایه‌گذاران قرار دهند.

بهرام سرمست هفته گذشته درگفت وگو با ایرنا افزود: درصورتی که تمام استعلامات و موانع سرمایه‌گذاری درمعرفی طرح‌های آماده سرمایه‌گذاری از بین برود، شکل و اثرگذاری همایش سرمایه‌گذاری و رونق تولید قم متفاوت‌تر از همایش‌های معمول خواهد بود.


حفظ ریل راه‌آهن در داخل شهر باعث توسعه    

مدیرکل راه‌آهن قم گفت: وجود راه‌آهن درمرکز شهر فرصت طلایی برای توسعه قم به شمار می‌آید تا مردم خدمات موردنیاز خود را از راه‌آهن با سهولت بیشتری دریافت کنند.

محسن اعتماد درگفت‌وگو با ایرنا افزود: امروز همه کشورها به دنبال ایجاد «شهر ریل پایه» و توسعه راه‌آهن در داخل شهر هستند، زیرا مزیت‌های راه‌آهن ازجمله امنیت، ایمنی، کاهش مصرف سوخت، تصادفات و آلاینده‌ها موجب توسعه و آبادانی و کاهش مشکلات شهری می‌شود.


بدهکاری سازمان‌های بیمه‌گر به داروخانه‌ها  

عضو هیات مدیره انجمن داروسازان قم گفت: سازمان‌های بیمه‌گر۴۳۰ میلیارد ریال به داروخانه‌های این استان بدهکارهستند که سبب کاهش قدرت خرید و نقدینگی آنها شده‌است.

علی‌اصغر اکرمی درگفت‌وگو با ایرنا، با بیان اینکه بدهی بیمه سلامت به داروخانه‌های قم ۱۲۰ میلیارد ریال است،‌ افزود: بیمه سلامت بدهی سه ماه دی، بهمن و اسفند سال گذشته را که حدود ۱۰۰ میلیارد ریال است،‌ پرداخت نکرده، ولی طلب داروخانه‌ها تا شهریور امسال را وصول کرده‌است.


کاهش اهدای خون  

مدیرعامل سازمان انتقال خون قم گفت: به‌طورکلی روند اهدای خون دراستان طی امسال رو به کاهش است و این مساله در روزهای سرد بیشتر می‌شود.

مرتضی نوریان  هفته گذشته درگفت‌وگو با ایرنا افزود: در این مدت تعداد مراجعان حدود ۶ درصد و اهدای خون نیز ۲.۵ درصد کاهش داشته‌است.


اجرای برنامه جهانی «قم شهر بدون دخانیات»  

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: برنامه جهانی «قم شهر بدون دخانیات» با ابلاغ و پیشنهاد رسمی سازمان جهانی بهداشت در ۲ شهر مذهبی قم و مشهد به اجرا درخواهد آمد.

حسن ایزانلو هفته گذشته در جلسه «قم شهر بدون دخانیات» افزود: این طرح پیش از این، در ۲ شهر مکه و مدینه اجرا و نتایج مثبتی از خود برجای گذاشته‌است.


آغاز عملیات اجرایی نیروگاه خورشیدی تاسیسات آبرسانی

عملیات اجرایی احداث نیروگاه خورشیدی تاسیسات آبرسانی شهید وفایی قم واقع در جاده قدیم قم – تهران توسط بهرام سرمست استاندار قم آغاز شد.


راهبرد مسئولان استفاده از کارگران ایرانی در همه مشاغل  

مدیرکل تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی قم گفت: راهبرد استان در بخش اشتغال، ترجیح استفاده از کارگران ایرانی توسط کارفرمایان در همه مشاغل موجود است.

مصطفی کاویانی هفته گذشته درگفت‌وگو با ایرنا افزود: درحال حاضر اتباع بیش از ۱۲۰ کشور دنیا در استان قم سکونت دارند که بسیاری از آنها برای امرارمعاش نیازمند شغل هستند در همین زمینه راهبرد اشتغال استان این است که ابتدا باید از کارگران ایرانی درحرفه‌های گوناگون استفاده شود و اگر آنان برای انجام کاری متقاضی نبودند آن‌وقت کارگران غیرایرانی به‌کارگیری شوند.


پیوند اعضای ۹۹ بیمار مرگ مغزی  

کارشناس مسئول واحد پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: از سال ۸۵ تاکنون، اعضای بدن ۹۹ بیمار مرگ مغزی از این استان به بیماران نیازمند پیوند شده‌است.

ولی‌الله صمدی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: واحد پیوند اعضای بدن بیماران مرگ مغزی در دانشگاه علوم پزشکی قم از سال ۸۵ راه‌اندازی شد و بیماران برای پیوند عضو به بیمارستان‌های تهران منتقل می‌شوند.


۴ هزار میلیارد تومان از منابع بانکی در مسیر تولید  

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم گفت: بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان حجم منابع بانکی قم بوده که ۴ هزار میلیارد تومان از آن در مسیر تولید هدایت شده‌است.


مهرداد غضنفری امرایی هفته گذشته 

دراختتامیه جشنواره صنعت چاپ استان قم افزود: تا پایان سال ۹۶ رقمی که از این منابع درحوزه تولید مصرف می شد که رقم آن کمتر از یک هزار میلیارد تومان بود.


چاپ سالانه ۱۰ هزار عنوان کتاب  

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: سالانه به صورت متوسط ۱۰ هزار عنوان کتاب در این استان مجوز چاپ دریافت و منتشر می‌شود.

سید موسی حسینی کاشانی در جشنواره صنعت چاپ قم افزود: بیش از سه هزار تن در قم در زمینه چاپ فعالیت می‌کنند و سالانه شاهد بیش از ۱۰ میلیون شمارگان کتاب دراین استان هستیم.


اشتغال پنج‌هزار تَن در صنعت چاپ  

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم؛ ظرفیت اشتغال صنعت چاپ استان را مورد توجه قرار داد و گفت: صنعت چاپ استان قم بیش از پنج‌هزار اشتغال به وجود آورده‌است.

محمود سیجانی در اختتامیه جشنواره صنعت چاپ قم، با اشاره به ظرفیت های صنعت چاپ استان افزود: ۴۵۰ واحد صنفی مرتبط با صنعت چاپ در استان قم فعال است.


ارتباط بی‌واسطه مدیران دستگاه‌های اجرایی با مردم  

استاندار قم در بخشنامه پنج ماده‌ای، مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان را موظف کرد تا با مردم ارتباط و تعامل بی‌واسطه داشته باشند.

بهرام سرمست در این بخشنامه، مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان را موظف به تعیین زمان و ساعت مشخصی برای انجام ملاقات مردمی و دیدارهای چهره به چهره کرد.


رتبه دوم چاپ کشور در اختیار قم

رییس اتحادیه چاپخانه‌داران قم گفت: صنعت چاپ استان در بخش انتشارات رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است و ازنظر تعداد و تناسب جمعیتی رتبه نخست کشور را در بخش انتشارات در اختیار دارد.

مجتبی محمودیان در گفت‌وگو با ایرنا افزود: در سال‌های اخیر به دلیل افت شمار کتاب‌ها و تبدیل تراز تولید کتاب و منشورات به چاپ دیجیتال در حال گذر از چاپ انتشاراتی به چاپ بسته‌بندی هستیم.


صاحب فرزند شدن ۳۵ درصد مراجعه‌کنندگان به مرکز ناباروری  

پروین بنی‌اسدی مسئول واحد مامایی مرکز درمان ناباروری ریحانه بیمارستان فرقانی قم هفته گذشته در گفت وگو با ایرنا گفت: نتیجه درمان ۳۰ تا ۳۵ درصد مراجعه‌کنندگان به این مرکز که درسیکل‌ درمان ناباروری قرارگرفته‌اند، مثبت بوده است و زوجین صاحب فرزند شده‌اند.


افزایش مصرف سی. ‌ان. ‌جی.  

مسئول روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه قم گفت: از ابتدای اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت در۲۴ آبان‌ماه تاکنون،‌ مصرف سی. ‌ان. ‌جی. درجایگاه‌های قم به‌طور میانگین بیش از ۱۶ درصد رشد نشان می‌دهد که نشان‌دهنده اقبال مردم نسبت به این فرآورده‌است.

فهیمه نوروز زاده درگفت‌وگو با ایرنا افزود: یک هفته پیش از اجرای طرح سهمیه بندی بنزین،‌ میزان فروش سی. ان. جی. در قم ۲ میلیون و ۱۲۳ هزار و ۶۳۸ مترمکعب بوده و در یک هفته گذشته به ۲ میلیون و ۴۷۰ هزار و ۶۶۳ افزایش یافته‌است.


عزم ویژه استانداری برای ارتباط با دانشگاه‌ها

استاندار قم گفت: برای بهره‌گیری از سرمایه‌های فکری و عقلی که درقوه عاقله دانشگاه‌های این استان است، در راستای تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری‌های استانی تلاش، عزم و اراده ویژه‌ای دراستانداری شکل گرفته‌است.

بهرام سرمست هفته گذشته در همایش سرمایه اجتماعی و توسعه پایدار افزود: درحال حاضر یکی از معضلات موجود درقم و دیگر استان‌های کشور ارتباط نداشتن مراکز اجرایی با مراکز دانشگاهی و پژوهشی است.


حرکت ادارات در مسیر افزایش رضایتمندی مردم  

معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: ادارات دولتی استان درمسیر افزایش رضایت‌مندی و حل مشکلات مردم حرکت کرده و نسبت به دغدغه های عمومی مردم حساس باشند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا آشتیانی هفته گذشته  درهمایش ائمه جماعات ادارات و دستگاه های اجرایی استان قم افزود: افزایش رضایت‌مندی و حل مشکلات مردم، مهم‌ترین مساله‌ای بوده که باید ائمه جماعات ادارات باید به آن توجه داشته باشند.


رسیدگی فوری به جرایم انتخاباتی  

رئیس کل دادگستری قم، با تاکید بر پیشگیری از وقوع تخلفات انتخاباتی در قم گفت: شعب ویژه انتخاباتی در قم تشکیل و طبق قانون به تخلفات و جرایم مربوط به انتخابات به قید فوریت رسیدگی می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی مظفری در جلسه شورای پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی قم افزود: پیشگیری از وقوع تخلفات انتخاباتی بسیار کارآمد است به همین منظور ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی استان باید در راستای جلوگیری از وقوع تخلف در انتخابات برنامه‌ریزی کند.


خدمات گسترده روحانیت در توسعه زیرساخت‌های درمانی  

رییس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، بابیان اینکه نقش روحانیت در مسیر خدمت به بیماران و توسعه سلامت نقشی تاریخی است؛ گفت: خدمات روحانیت و مراجع عظام تقلید در عرصه درمان و توسعه زیرساخت‌های درمانی بسیار گسترده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسن ربانی، در همایش «تجلیل و تکریم از خیرین روحانیت در عرصه سلامت »، بابیان اینکه یکی از بهترین مسیرهای نزدیکی به خداوند، خدمت به مردم است؛ افزود: ایمان به خدا و خدمت به بندگان خدا بالاترین جایگاه را در میان عبادت‌های مختلف دارد.


تبدیل شدن قم به قطب گردشگری سلامت  

استاندار قم، تبدیل قم به قطب گردشگری سلامت را راهبرد این استان دانست و گفت: وجود مراکز درمانی باکیفیت و همچنین طرح‌های بهداشتی و درمانی در حال ساخت ازجمله ظرفیت‌هایی است که می‌توان از آن به‌عنوان یک راهبرد بلندمدت به‌منظور توسعه گردشگری سلامت در قم استفاده کرد.

بهرام سرمست در همایش «تجلیل و تکریم از خیرین روحانیت در عرصه سلامت» افزود: با توجه به زیرساخت‌های درمانی و همچنین مسافرپذیری این استان، گردشگری سلامت در قم به‌عنوان محور توسعه و پیشرفت توسعه می‌یابد.


اجرای ۶۸ طرح زیرساختی سلامت توسط نیکوکاران

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم بابیان اینکه ۶۸ طرح زیرساختی سلامت توسط خیرین استان اجراشده است، گفت: ایجاد و ساخت ۹ مجموعه آموزشی و درمانی، ۳۸ پایگاه و مرکز خانه بهداشتی، پنج طرح آموزشی، ۱۳ پایگاه اورژانس و ساخت و تکمیل سه مرکز اداری ازجمله این طرح‌هاست.

محمدرضا قدیر در همایش «تجلیل و تکریم از خیرین روحانیت در عرصه سلامت»، بابیان اینکه آثار و خدمات ارزشمند خیرین سلامت بر تارک سلامت استان در طول تاریخ نمایان است، افزود: اولین بیمارستان خیرساز قم در سال ۱۳۰۸ احداث‌شده است.


برگزاری بیست و یکمین مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدرسه‌ها   

محسن اوروجی مدیرکل مدیریت بحران استانداری قم گفت: بیست و یکمین مانور سراسری زلزله و ایمنی با شعار «مدرسه ایمن، جامعه تاب آور» همزمان با سراسر کشور درتمام مدارس این استان برگزار شد.


پیگیری ساماندهی ورودی‌های قم تا رسیدن به نقطه مطلوب  

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، با اشاره به روند ساماندهی ورودی‌های قم گفت: باید این کار تا رسیدن به نقطه مطلوب دنبال شود.

آیت‌الله سید محمد سعیدی در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قم افزود: باید شان و جایگاه معنوی قم از قبل از ورودی‌های استان نمایان باشد، مسئولان استان در ساماندهی ورودی‌های استان تلاش و تعامل قابل قبولی از خود نشان داده‌اند.


پیگیری ثبت روز قم در تقویم ملی  

سید موسی حسینی کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قم گفت: ثبت روز قم در تقویم ملی یکی از رویکردهای شورای فرهنگ عمومی استان در معرفی جایگاه و ظرفیت‌های فرهنگی، اقتصادی و معنوی قم است.


تدوین طرح جامع حمل‌ونقل شهری

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم، بابیان اینکه طرح جامع حمل‌ونقل شهری این شهر تا آخر امسال تهیه و تدوین می‌شود، گفت: این طرح نقشه راه قم در حوزه حمل‌ونقل در افق ۱۰ تا ۱۵ ساله است.

عباس ذاکریان هفته گذشته درگفت‌وگو با ایرنا افزود: آخرین طرح جامع حمل‌ونقل شهری قم مربوط به سال ۸۶ بود و با توجه به تغییرات در شبکه معابر نیاز به بازنگری پیدا کرد.


ثبت‌نام ۵۶ درصد پزشکان در سامانه کارتخوان مالیاتی

رییس سازمان نظام پزشکی قم گفت: ۵۶ درصد پزشکانی که دراستان قم مطب دارند در سامانه کارتخوان سازمان امور مالیاتی ثبت‌نام کرده‌اند.

حسن عادلی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: بیش از ۹۵ درصد پزشکان قم در مطب‌های خود کارتخوان نصب کرده‌اند که ۵۶ درصد این کارتخوان‌ها به سامانه متصل شده و پزشکانی که مطب دارند و هنوز به سامانه وصل نشده‌اند نیز به‌زودی ثبت‌نام می کنند.


حمایت از خبرنگاران وظیفه مدیریت استان  

استاندار قم، حمایت از خبرنگاران را وظیفه مدیریت استان دانست و گفت: حمایت از تشکل صنفی خبرنگاران مورد تاکید مسئولان است و در این زمینه باید مسائل داخلی خبرنگاران با پیشتازی خانه مطبوعات پیگیری شود.

بهرام سرمست، در آیین اختتامیه دومین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری قم افزود: رسانه‌ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند که این اهمیت را باید به مدیران استانی گوشزد کرد.


برگزاری جشنواره مطبوعات عامل رشد کیفی رسانه‌ها  

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، بابیان اینکه رسانه‌های استان حرکت روبه‌جلو دارند؛ گفت: به‌طورقطع برگزاری جشنواره مطبوعات به رشد کیفی رسانه‌ها کمک کرده است.

سید موسی حسینی کاشانی در آیین اختتامیه دومین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری قم افزود: با توجه به شرایط اقتصادی، تعداد معدودی از استان‌ها توانستند جشنواره مطبوعات استان خود را برگزاری کنند که قم یکی از این استان‌های پیشتاز در این بخش است.


درآمد حوزه از هزاران رقبه وقفی خود در حد صفر  

مدیر حوزه های علمیه کشور، با تاکید بر ضرورت احیای موقوفات حوزه های علمیه گفت: درحال حاضر عوائد حوزه از هزاران رقبه وقف خود، چیزی در حد صفر است.

آیت الله علیرضا اعرافی در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی، با اشاره به ایجاد دفتر وقف در مدیرت حوزه افزود: با تاسیس دفتر وقف و منابع پایدار در مدیریت حوزه، گام‌های خوبی برای احیای موقوفات برداشته شده است.


نداشتن مسکن ۱۸۰۰ خانواده زیر پوشش کمیته امداد

مدیرامور مسکن و ساختمان کمیته امداد امام خمینی(ره) قم گفت: در حال حاضر یک هزار و ۸۰۰ خانواده زیر پوشش این نهاد در استان فاقد مسکن می‌باشند که کمبود اعتبار و رشد چند برابری قیمت مسکن مانع خانه‌دار شدن این خانواده‌ها شده‌است.

یوسف رشیدی درگفت‌وگو با ایرنا افزود: سرپرست این خانواده‌ها فوت‌شده، ازکارافتاده و یا بیمار می‌باشد و مادر سرپرست خانواده است.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdciw3av.t1ap52bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما