دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب : 84166
منبع : خبرگزاری فارس

دعوت نهادهای حوزوی از آیت الله یزدی برای کاندیداتوری در انتخابات میان دوره‌ای خبرگان

قم نيوز : جمعی از نهادهای حوزوی در نامه ای خطاب به آیت الله یزدی، از ایشان برای کاندیداتوری در انتخابات میان دوره ای خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه قم، دعوت کردند.
دعوت نهادهای حوزوی از آیت الله یزدی برای کاندیداتوری در انتخابات میان دوره‌ای خبرگان
دعوت نهادهای حوزوی از آیت الله یزدی برای کاندیداتوری در انتخابات میان دوره‌ای خبرگان
به گزارش قم نیوز مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم، بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم، تشکل اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم و انجمن فارغ التحصیلان موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) در نامه ای مشترک از آیت الله محمد یزدی رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دعوت کردند تا در انتخابان میان دوره ای خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه قم، کاندیدا شود.

در این نامه آمده است: همچنان که حضرتعالی مستحضر هستید حدود یک سال از رحلت عالِم ربانی، فقیه پارسا و پرهیزگار حضرت آیت الله آقای حاج شیخ محمد مؤمن قمی (اعلی‌الله مقامه)، نماینده مردم شریف استان قم در مجلس خبرگان رهبری می‌گذرد و متأسفانه مردم شریف استان ولایتمدار قم از حضور آن شخصیت والا به عنوان نماینده خود در مجلس خبرگان رهبری محروم شدند و کرسی دیار کریمه اهل بیت سلام الله علیها در این مجلس مهم و تاثیر گذار، خالی شده است.

در ادامه این نامه تصریح شده است: لذا با توجه به سوابق بالای علمی حضرتعالی که بر همگان واضح و مبرهن است و هچنین از آنجا که جنابتان از آغازین روزهای نهضت اسلامی ملت شریف ایران به رهبری بنیانگذار جمهوری اسلامی، حضرت امام خمینی (قدس‌سره‌الشریف) در کنار ایشان همواره به عنوان شخصیتی ممتاز، متعهد و مجاهد چهره ای شناخته شده می باشید و نظر به اینکه ولی امر مسلمین جهان حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) در وصفتان فرموده اند: «بعضی هستند که مجلس خبرگان از حضور آنها بهره‌مند می‌شود، نه آنها از حضور در مجلس خبرگان. امثال جناب آقای یزدی یا جناب آقای مصباح، کسانی هستند که وقتی در مجلس خبرگان حضور داشته باشند، مجلس وزانت بیشتری پیدا می‌کند. نبودن اینها در مجلس خبرگان، به اینها هیچ‌گونه ضرری نمیزند. بله، برای مجلس خبرگان نبودن اینها خسارت است. ۱۳۹۴/۱۲/۲۰»

در این نامه اضافه شده است: لذا شخصیت‌ها و مجموعه های علمی و انقلابی حوزوی مصرانه از محضر شریفتان تقاضا دارند تا با توجه به پایگاه والای قم در ابعاد علمی، مذهبی و انقلابی و هم‌چنین جایگاه ملی و بین المللی شهر جهاد و اجتهاد، نسبت به ’’تقاضای مصرانه” مؤمنین، دوستداران انقلاب و ارادتمندانتان پاسخ مثبت داده تا علاوه بر غنای هر چه بیشتر مجلس  خبرگان رهبری، مردم شریف قم با خلق حماسه‌ای دیگر، از نماینده‌ای مؤمن، شجاع و در تراز استان قم در مجلس خبرگان، بهره‌مند باشند.

در پایان این نامه آمده است: امیدواریم  به مدد الهی و عنایایت امام عصر عجل الله فرجه الشریف و رهبری شایسته و حکیمانه امام المسلمین حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای راه تعالی کشور و انقلاب تا ظهور ولایت عظمیٰ  با صلابت و اقتدار طی گردد.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcepz8v.jh8epi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما