يکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۲۹
کد مطلب : 84325
منبع : خبرگزاری تسنیم

تمدن نوین اسلامی را با تولید پژوهش‌های راهبردی عرضه کنیم

قم نيوز : رئیس جامعه المصطفی العالمیه گفت: باید با تولید پژوهش‌های راهبردی با نگاه بین‌المللی، تمدن نوین اسلامی را به جهان عرضه کنیم.
تمدن نوین اسلامی را با تولید پژوهش‌های راهبردی عرضه کنیم
تمدن نوین اسلامی را با تولید پژوهش‌های راهبردی عرضه کنیم
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی عباسی ظهر امروز در آئین افتتاح نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی المصطفی بانام تمدن نوین اسلامی در مجتمع امین اظهار داشت:وحدت میان حوزه و دانشگاه،به بسیاری از توانمندی‌های پژوهشی جهت می‌دهد و المصطفی به‌عنوان نهادی برآمده از حوزه‌های علمیه و بر پایه نظام‌های دانشگاهی، خود نماد وحدت میان این دو نهاد است.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه افزود:باید حوزه‌های علمیه را به سمت تولید علم و پژوهش‌های راهبردی سوق داد،هرچند کارهای پژوهشی انجام‌نشده فراوانی در حوزه‌های علمیه وجود دارد که باید در مراکز علمی و پژوهشی حوزه علمیه و همچنین جامعه‌المصطفی‌ به سرانجام برسد.

وی بیان کرد:باوجود کمی‌ها و کاستی‌ها در چهار دهه پس از انقلاب،تولید علم و پژوهش در حوزه‌های علمیه با شتاب قابل قبولی به حرکت درآمده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسی خاطرنشان کرد:گاهی نسبت به این دستاوردها،داوری‌ها و ارزیابی‌های غیردقیق صورت می‌گیرد که به دلیل عدم اطلاع از وسعت و کیفیت پژوهش‌هاست.

وی اظهار داشت:در این چهار دهه در حوزه‌های مختلفی ازجمله علوم اسلامی، فقه، کلام، علوم قرآنی، علوم حدیثی، مطالعات تاریخی، پاسخ به شبهات، زنده کردن میراث و تدوین دائره‌المعارف‌،آثار گران‌بهایی تألیف شده است.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه عنوان کرد:هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله‌داریم و باید در تربیت نیروهای متخصص و کارآمد در عرصه علمی و پژوهشی تلاش کنیم،دراین‌باره اقداماتی در ارتقای پژوهش در جامعه المصطفی العالمیِ انجام‌شده است.

وی گفت:تمدن سازی اسلامی،هنگامی تحقق پیدا می‌کند تمامی اجزای پیکره جامعه اسلامی در درون این تمدن به سازگاری دست یابند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسی ادامه داد: ارتباط با سایر مراکز علمی و توسعه نظام ارزیابی بومی در پژوهش‌ها، و تبیین متون آموزشی و آشنایی و فرصت زبانی در المصطفی موجب تسهیل در نشر، توزیع و ترجمه آثار علمی شود.

وی بیان کرد:باید در این مسیر دانشمندان و علما و پژوهشگران باید مقدمات بازتولید تمدن اسلامی را فراهم کنند.

گفتنی است سومین نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای پژوهشی جامعه المصطفی با حضور 30 مرکز زیرمجموعه المصطفی گشایش یافت و از بیش از 207 اثر پژوهشی مرکز بین‌المللی ترجمه و نشر المصطفی رونمایی شد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcbsfbw.rhba5piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما