پنجشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۵۹
کد مطلب : 84431
منبع : خبرگزاری مهر
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور:

بانوان طلبه نقش اجتماعی مؤثر داشته باشند

قم نيوز : مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور اظهار داشت: شرکت دادن خواهران طلبه در فعالیت‌های اجتماعی و تبدیل آنها به عنوان کنش‌گران اجتماعی امری ضروری است.
بانوان طلبه نقش اجتماعی مؤثر داشته باشند
بانوان طلبه نقش اجتماعی مؤثر داشته باشند
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام عبدالکریم بهجت‌پور ظهر پنجشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیر حوزه علمیه خواهران استان قم که در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد، اظهار داشت: جایگاه ویژه قم و فاصله میان این شهر با دیگر مناطق کشور در امر حوزه، نحوه حضور مرکز مدیریت و تنظیم رابطه با مدیریت استان قم را با چالش‌ها و انتظاراتی همراه می‌کند که هنگام انتخاب مدیر باید به همه اینها توجه کرد.

وی گفت: در زمان طراحی برنامه‌ها برای حوزه علمیه خواهران استان قم باید به همه مسائل مهم در این شهر توجه داشته و برنامه مناسبی را طراحی کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور تصریح کرد: تلاش داریم که تفکیک خوبی میان مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران و حوزه علمیه خواهران استان قم صورت گیرد و تمام مراکز بدانند که مدیریت استان قم با قدرت و قوت و با حضور مسئولی صاحب توانایی اداره می‌شود که امیدوارم در اقدامات مدیر استان قم عملاً این ایده و تصمیم به صورت میدانی پیاده شود.

وی، بزرگی یک مجموعه را به قوی شدن زیر مجموعه آن دانست و افزود: امیدوارم بتوانیم مجموعه حوزه علمیه خواهران در استان قم را به عنوان جریانی کاملاً ارزشمند داشته باشیم.

حجت الاسلام بهجت‌پور با بیان اینکه فاصله معناداری بین قم و سایر استان‌ها از نظر ظرفیت‌ها وجود دارد، تصریح کرد: برای داشتن برنامه‌ای مناسب جهت توسعه کشور، ظهور آن ابتدا باید خود را در قم نشان دهد.

وی ادامه داد: ظهور و تجلی تعلیم و تربیت، توسعه دانشگاه، توسعه رشته‌ها، ورود به عرصه پژوهش و قدرت در تولید دانش در قم است بنابراین حوزه علمیه خواهران در این عرصه‌ها باید جلودار باشند و بتوانند نقش یک راهبر را حتی در مسائل مختلف کارکردی حوزه بر عهده بگیرد.

مدیر حوزه علمیه خواهران کشور با بیان اینکه حوزه علمیه خواهران برای داشتن حرکت رو به جلو و مؤثر باید برنامه‌ریزی معناداری داشته باشد، گفت: حوزه علمیه برادران توانسته به سرعت شبکه پیرامونی خود را شکل دهد و بسیاری از مؤسسات و انجمن‌ها تشکیل شده و در زمینه تولید، ترویج و گسترش دین در کشور و حتی بین الملل تلاش می‌کنند اما به جهت اینکه حوزه علمیه خواهران یا دیده نشده یا در صورت دیده شدن حق آن ادا نشده است، ورود به عرصه مسائل مربوط به زنان و دین را به حاشیه رفته و از ظرفیت‌های خواهران به خوبی استفاده نمی‌شود.

وی ابراز کرد: رایزنی، گفتگو، توجیه کردن و تعریف ظرفیت‌ها و نفوذ دادن این ظرفیت‌ها میان مراکز دینی حوزه‌های علمیه یکی از کارکردهای استان قم است.

حجت الاسلام بهجت‌پور شرکت دادن خواهران در فعالیت‌های اجتماعی و تبدیل آنها به عنوان کنش‌گران اجتماعی در قم را امری ضروری دانست و گفت: از مدارس علمیه قم انتظار می‌رود به خوبی بتوانند اولین کارکردهای مفید و مؤثر حوزه علمیه خواهران را در قم نمایش دهند.

وی ادامه داد: زمانی که حوزه علمیه خواهران قم ظرفیت چند هزار نفره را تربیت می‌کند باید نقش اجتماعی مؤثر نیز داشته باشد بنابراین باید شرایط برای گفتگو و تأثیرگذاری طلاب خواهر بر مردم فراهم شود.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcjvxeo.uqextzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما