سه شنبه ۳ دی ۱۳۹۸ ساعت ۰۲:۱۳
کد مطلب : 84533
منبع : خبرگزاری تسنیم

آیت‌الله مکارم شیرازی: آیت‌الله موسوی خلخالی فقیهی وارسته در میان علمای خراسان بود

قم نيوز : مرجع تقلید شیعیان گفت: آیت‌الله موسوی خلخالی فقیهی وارسته و شخصیت برجسته‌ای در میان علما و دانشمندان خراسان و نقاط دیگر بود،فقدان اسفناک حضرت آیت‌الله سید محمدمهدی موسوی خلخالی موجب نهایت تأسف گردید.
آیت‌الله مکارم شیرازی: آیت‌الله موسوی خلخالی فقیهی وارسته در میان علمای خراسان بود
آیت‌الله مکارم شیرازی: آیت‌الله موسوی خلخالی فقیهی وارسته در میان علمای خراسان بود
به گزارش قم نیوز متن پیام آیت‌الله مکارم شیرازی مرجع تقلید شیعیان در پی ارتحال آیت‌الله موسوی خلخالی به این شرح است:

او فقیهی وارسته و شخصیت برجسته‌ای در میان علما و دانشمندان خراسان و نقاط دیگر بود،فقدان اسفناک حضرت آیت‌الله سید محمدمهدی موسوی خلخالی موجب نهایت تأسف گردید.

این عالم فرزانه سال‌ها از طریق درس خارج فقه و اصول به تربیت گروه زیادی از طلاب حوزه علمیه پرداخت. درس او مورد استقبال گروه عظیمی از طلاب حوزه علمیه مشهد بود و اکنون جای او در این حوزه علمیه بزرگ شیعه خالی است.

این‌جانب فقدان اسفناک این عالم فرزانه را به حوزه‌های علمیه و به‌خصوص حوزه علمیه خراسان و بیت شریف ایشان صمیمانه تسلیت عرض می‌کنم.

خداوند روح پرفتوح او را با اجداد طاهرینش محشور گرداند و به بازماندگان به‌خصوص فرزندان آن مرحوم صبر و اجر فراوان عنایت کند.

به گزارش تسنیم،آیت‌الله سید محمدمهدی خلخالی از اساتید فقه و اصول حوزه علمیه شامگاه شنبه 30 آذرماه در سن 95 سالگی در مشهد دار فانی را وداع گفت.

وی از اساتید فقه و اصول حوزه علمیه و از شاگردان آیت‌الله خویی بود و مباحث اصولی و فقهی ایشان را به رشته تحریر درآورده و کتاب‌های مختلفی ازجمله کتاب فقه الشیعه و حاکمیت در اسلام را تألیف کرده است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcc1pq4.2bq018laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما