?>?> نقش مهم تصویب بودجه کاداستر در مبارزه با فساد | قم نیوز
دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : 84678
منبع : خبرگزاری فارس

نقش مهم تصویب بودجه کاداستر در مبارزه با فساد

قم نيوز : نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با مهم خواندن نقش «کاداس یا کاداستر» (طرح حمایت از اموال غیر منقول مانند زمین ها و باغات) در حفظ اموال عمومی و مبارزه با فساد، از اعضای کمیسیون تلفیق بودجه سال 99 خواست تا نگاه ویژه ای به تصویب بودجه آن داشته باشند.
نقش مهم تصویب بودجه کاداستر در مبارزه با فساد
نقش مهم تصویب بودجه کاداستر در مبارزه با فساد
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری  در ششمین همایش تکریم جایگاه نهاد سردفتری اسناد رسمی در قم اظهار کرد: عامل بخشی از بی عدالتی‌های امروز در جامعه ما، اموری مانند جنگل خواری، کوه خواری و زمین خواری توسط افرادی است که به اموال عمومی دست درازی می‌کنند و متأسفانه روز به روز هم فربه تر می‌شوند.

وی در این همایش که به همت کانون سردفتران و دفتریاران استان قم برگزار شد تصویب کاداستر را زیرساختی مهم برای ایجاد شفافیت بیشتر و نظم عمومی در جامعه خواند و خاطر نشان کرد: بدیهی است که پرداختن به این زیرساخت، ضمن کاهش بسیاری از آسیب‌ها و هزینه‌های ایجاد شده، از تلف شدن مال و عمر بسیاری از مردم هم جلوگیری می‌کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در این باره افزود: به هر حال ما از طریق همکاران خود در کمیسیون تلفیق بودجه سال 1399 تمام تلاش خود را خواهیم داشت تا بودجه این بحث زیربنایی و مهم در این کمیسیون به تصویب برسد، اما در عین حال از کانون‌های سردفتران و دفتریاران در سراسر کشور نیز می‌خواهیم تا نقش فعال خود را در روشنگری این موضوع برای نمایندگان مجلس ایفا کنند.

ذوالنوری در ادامه به برخی هزینه‌های اضافی که در امور مربوط به نقل و انتقال خودروها بر مردم تحمیل شده اشاره کرد و گفت: بنده به عنوان یکی از اعضای کمیسیون اصل 90، همواره پیگیر این مسئله بوده و هستم تا مسائل مختلف حقوقی مربوط به خودروها در بخش ثبت اسناد به انجام برسد، به بیان دیگر در حال پیگیری هستیم تا این موضوع به وضعیت قبلی بازگردد و هزینه‌های اضافی تحمیل شده به مردم حذف شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مبنای این بحث آن است که تثبیت موضوع ثبت با انجام اصلاحات احتمالی لازم پیگیری شود تا شاهد کاهش دعاوی فرسایشی امروزی به حداقل ممکن باشیم.

وی بیان کرد: تنوع موضوعاتی که از سوی اقشار مختلف مردم به ما منتقل می‌شود و همچنین توقع مسؤولان دستگاه‌های مختلف به این می‌انجامد که نمایندگان مجلس، کمتر زمانی برای تفکر و مطالعه داشته باشند، از این رو باید از نهادهای نخبگانی و مجامع اندیشه ورز درخواست کرد تا ضمن پیگیری‌های خود از مسؤولان مربوط، به پشتیبانی از نمایندگان خود در مجلس شورای اسلامی بپردازند تا برآورده سازی خواست‌های عمومی و مردمی تسهیل شود.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdcc4eq4.2bq0m8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما