شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۲۶
کد مطلب : 84877
منبع : خبرگزاری فارس

توافق با بازار اوراسیا گامی در تدوین سند صادرات قم

قم نيوز : معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم گفت: بازار اوراسیا یک ظرفیت بسیار مهم را فراهم کرده است و باید از توافق‌نامه‌ای که با این بازار منعقد شده است برای تدوین سند صادرات استان قم در سال 99 استفاده کنیم.
توافق با بازار اوراسیا گامی در تدوین سند صادرات قم
توافق با بازار اوراسیا گامی در تدوین سند صادرات قم
به گزارش قم نیوز مهرداد غضنفری ظهر امروز در جلسه شورای توسعه صادرات استان که در سالن جلسات امام رضا(ع) فرمانداری قم برگزار شد، با اشاره به اینکه باید بخش‌هایی که با کاهش تولید روبرو بودند را مشخص کنیم، اظهار کرد: ما بدنبال شناسایی بخش‌هایی بودیم که در انجام وظایفی که به آن‌ها محول شده است کوتاهی داشته‌اند که متاسفانه در این جلسه این واحدها مشخص نشده‌اند.

وی با بیان اینکه برای تفکیک ظرفیت استان‌ها باید آمار دقیق میزان تولید و صادرات مشخص شود، عنوان کرد: باید مشکلات پیش روی استان را شناسایی کنیم و بدانیم چه عواملی موجب عدم رشد صادرات و تولید استان می‌شوند تا بتوانیم در این حوزه اقدامات موثری داشته باشیم.

معاون استاندار قم با اشاره به اینکه بعد از علت‌یابی باید راهکار مناسب را نیز پیدا کنیم، مطرح کرد: در مبدا تولید هم‌گام با کشور درحال حرکت هستیم ولی متاسفانه در آمار گمرکات مغایرت‌هایی وجود دارد که باید علت این مغایرت‌ها را پیدا کنیم.

وی ادامه داد: تا زمانی که علت اصلی این مغایرت‌ها را پیدا نکنیم نمی‌توانیم به یک راهکار مناسبت دست پیدا کرده و آن را تقدیم مجلس شورای اسلامی کنیم.

غضنفری با بیان اینکه صادرات پیشران توسعه هر کشوری است، خاطرنشان کرد: موضوع صادرات از دیدگاه مقام معظم رهبری نیز اهمیت بسیاری دارد و ایشان معتقد هستند صادرات می‌تواند حلقه تکمیل کننده اقتصاد مقاومتی باشد.

وی با اشاره به اینکه دولت باید زیرساخت‌های لازم را برای استفاده از ظرفیت‌ها فراهم کند، تصریح کرد: توافق با بازار اوراسیا یک توافق بسیار مهم است و باید هر کالایی که در استان قم را شامل می‌شود با جدیت ورود پیدا کرده و از آن استفاده کنیم.

معاون استاندار قم با تاکید بر اینکه توافق با بازار اوراسیا می‌تواند گامی در تدوین سند صادرات استان قم در سال 99 باشد، ابراز کرد: یکی از مشکلات عمده حوزه صادرات بحث تعرفه‌ها است و تلاش برای ایجاد توافق آزاد با بازار اوراسیا یک اقدام موثر و مفید است که می‌تواند صادرکنندگان را امیدوار کند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcd5j0j.yt0o56a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما