شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۰
کد مطلب : 85622
منبع : سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان
رییس سازمان صنعت و معدن قم:

قم می‌تواند بخش قابل‌توجهی از نیاز کشور را پاسخ دهد

قم نيوز : سیجانی گفت:قم در تولید بسیاری از محصولات موردنیاز کشور به‌ویژه در بخش لوازم‌خانگی دارای واحد‌های صنعتی صاحب‌نام است و می‌تواند بخش قابل‌توجهی از نیاز کشور را پاسخ دهد.
قم می‌تواند بخش قابل‌توجهی از نیاز کشور را پاسخ دهد
قم می‌تواند بخش قابل‌توجهی از نیاز کشور را پاسخ دهد
به گزارش قم نیوز محمود سیجانی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: قم در تولید بسیاری از محصولات موردنیاز کشور به‌ویژه در بخش لوازم‌خانگی و قطعه‌سازی دارای واحد‌های صنعتی قوی و صاحب‌نام است و می‌تواند بخش قابل‌توجهی از نیاز کشور را پاسخ دهد.

رییس سازمان صنعت و معدن قم ادامه داد: همچنین زیرساخت‌های لازم برای حضور صنایع پیشرفته در شهرک‌های صنعتی قم مهیاست و این استان برای استقبال از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای تولید محصولات موردنیاز کشور، آمادگی کامل دارد.

سیجانی افزود: طی سال‌های اخیر، موضوع مهم پیوستگی زنجیره تولید در صنعت قم جدی گرفته‌شده و به همین دلیل هم‌اکنون بسیاری از صنایع فعال استان در زمینه تهیه مواد اولیه تا تولید محصول نهایی به واردات متکی نیست.

رییس سازمان صنعت و معدن قم بیان کرد: قم به دلیل قرار گرفتن در قلب ایران و نزدیکی به مهم‌ترین بازار‌های مصرف کشور، از موقعیت ممتازی برای جذب صنعتگران برخوردار است و راهبرد سازمان صمت استقرار صنایع پیشرفته در این استان برای تولید محصولات موردنیاز مردم است.

سیجانی گفت: بومی‌سازی محصولات وارداتی علاوه بر جلوگیری از خروج ارز در شرایط تحریم، عامل مهمی در رونق تولید ملی است و در همین راستا، سازمان صمت قم بر اساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با ارائه برخی تسهیلات و بسته‌های تشویقی از فعالان این حوزه حمایت می‌کند.

رییس سازمان صنعت و معدن قم ادامه داد: یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های قم برای موفقیت در نهضت داخلی سازی محصولات و رونق تولید، برخورداری از نیروی انسانی ماهر و کارشناس در عرصه‌های مختلف صنعت است که می‌توانند جدیدترین یافته‌های علمی را در واحد‌های صنعتی پیاده‌سازی کنند.

حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای واحد‌های صنعتی و معدنی موجود استان ۴۸ هزار و ۸۵۱ میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در۲هزار و ۲۲۵ واحد صنعتی و صنایع معدنی استان برای ۵۶ هزار و ۱۵۳ تن فرصت اشتغال ایجادشده است.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdccieq4.2bqpi8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما