دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۵۰
کد مطلب : 85685
منبع : خبرگزاری مهر
طی امسال؛

بودجه فرهنگی شهرداری قم ۲۵۰ درصد افزایش یافته است

قم نيوز : قائم مقام شهردار قم با اشاره به افزایش ۲ و نیم برابری بودجه فرهنگی شهرداری قم طی امسال، افزود: بدهی‌های شهرداری قم که از سال ۹۴ وجود داشت به کمتر از ۵۰ میلیارد تومان رسیده است.
بودجه فرهنگی شهرداری قم ۲۵۰ درصد افزایش یافته است
بودجه فرهنگی شهرداری قم ۲۵۰ درصد افزایش یافته است
به گزارش قم نیوز ابراهیم معتمدی ظهر دوشنبه در نشست رسانه‌ای که به مناسبت افتتاح و بهره برداری از ۱۱۰ پروژه شهرداری قم در ایام دهه فجر در شهرداری قم برگزار شد، اظهار داشت: معضلات بسیاری از سال ۹۴ در مجموعه شهرداری قم وجود داشت اما امروز با مدیریتی جهادی با رویکرد اقتصاد مقاومتی و تکیه بر مردم و سرمایه‌های مردمی به نقطه‌ای رسیده‌ایم که قادر به ارائه مدلی از مدیریت شهری می‌باشیم.

وی گفت: به خصوص طی سال‌های اخیر حوزه‌هایی که به شدت دچار مشکلات مختلفی در سطح کشور شدند و اکثر مدیریت‌ها دچار مشکلات مالی در افتتاح پروژه‌ها شدند و تنها مختص به قم نیست اینکه در این برهه از زمان طی پنج سال گذشته شهرداری قم از وضعیتی بسیار ناهنجار وضعیت خود را تغییر داد.

قائم مقام شهردار قم اظهار داشت: با انجام پروژه‌های مختلف امروزه بدهی‌های شهرداری قم که از سال ۹۴ وجود داشت به کمتر از ۵۰ میلیارد تومان رسیده است.

وی با بیان اینکه پروژه‌های شهری کاملاً رصد برنامه‌ای می‌شود، افزود: این پروژه‌ها با یک سیستم برنامه‌ای کنترل پروژه طبق زمانبندی مشخص شده افتتاح می‌شود.

معتمدی بیان کرد: امروز در شهر قم همزمان چندین تقاطع همسطح و غیر همسطح، چندین خیابان و یا چندین پارک در حال احداث هستند که در سراسر کشور بی نظیر است.

وی گفت: با هماهنگی میان شهرداری و شورای شهر لزوم توسعه همه جانبه توسط هر دو مجموعه پذیرفته شده است که این امر در اجرای پروژه‌ها و خدمت رسانی به مردم مؤثر می‌باشد.

قائم مقام شهردار قم ابراز کرد: مجموعه ۴۸ هکتاری پردیسان که از اراضی ملی بود، به منظور بهسازی اطراف حرم به شهرداری واگذار شده و اکنون در حال انجام اقدامات تفکیک و زیرساخت است که می‌تواند منبع بسیار پایدار برای اجرای پروژه‌هایی از جمله ساماندهی قبرستان نو، ساماندهی قبرستان شیخان، تملک مغازه‌های اطراف حرم، بازسازی صحن پارکینگ شهری، میدان روح الله و فاز پنج عمار یاسر باشد.

وی گفت: خوشبختانه هیچ ارگانی در سطح شهر اعم از فرهنگی و غیر فرهنگی بدون پروانه ساخت و ساز نمی‌کند.

معتمدی در خصوص اجرای پروژه‌های بهسازی در بازار کهنه افزود: در زمینه بازار کهنه متولی در حوزه تاریخی اداره کل میراث فرهنگی است اما با این وجود پروژه‌های مختلفی در بازار کهنه طی سال‌های اخیر توسط شهرداری انجام شده است در حالی که قانون مشخص کرده که شهرداری و میراث فرهنگی با مشارکت هم باید این اقدامات را انجام دهند.

وی ادامه داد: ۱۶ پروژه در بافت فرسوده و بخش تاریخی توسط شهرداری قم انجام شده است.

قائم مقام شهردار با اشاره به اجرای طرح‌های مختلف در حوزه ورزش بانوان افزود: از جمله طرح‌ها احداث باغ بانوان است.

وی بیان کرد: خوشبختانه طی امسال بودجه بخش فرهنگی دو و نیم برابر افزایش یافته است.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcbs0bw.rhbswpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما