شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : 85781
منبع : خبرگزاری فارس

برگزاری اردوی جهادی با مشارکت دانشجویان قمی در سیستان و بلوچستان

قم نيوز : رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی قم از برگزاری پنج اردوی جهادی به همت سفیران سلامت و بسیجیان جهادگر در سال جاری یاد کرد و گفت: نخستین اردوی جهادی سال آینده را با محوریت ارائه خدمات رایگان درمانی به مردم سیل‌زده سیستان و بلوچستان دنبال خواهیم.
برگزاری اردوی جهادی با مشارکت دانشجویان قمی در سیستان و بلوچستان
برگزاری اردوی جهادی با مشارکت دانشجویان قمی در سیستان و بلوچستان
به گزارش قم نیوز محمد مهدی زاده در حاشیه برگزاری اردوی جهادی سفیران سلامت به‌منظور خدمت‌رسانی به مردم نیازمند استان قم با اشاره به برگزاری اردوهای جهادی دانشگاه علوم پزشکی قم در سیستان و بلوچستان، چهارمحال بختیاری، جامعه‌المصطفی و قمرود طی سال جاری، اظهار کرد: این پنجمین اردوی جهادی دانشگاه است که در دانشکده دندانپزشکی درحال برگزاری است.

وی اضافه کرد: جهادگران از دو ماه گذشته به شناسایی مناطق کم برخودار شهر و با حضور در این مناطق به غربالگری دو هزار بیماران پرداختند و 400 بیمار که نیازمند درمان بودند را به دانشکده دندانپزشکی معرفی کردند و با توجه به حجم کارهای انجام شده می‌توان گفت که این اردو با دیگر اردوها متفاوت است.

رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اینکه برگزاری این اردو از نوع نظر نظم و انضباط و نوع ارائه خدمات قابل تقدیر است، تصریح کرد: برای سیستان و بلوچستان یک اردوی جهادی درنظر گرفته‌ایم که این اردوی هم‌زمان با نوروز 99 با مشارکت دانشجویان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: هزینه خدمات دندانپزشکی در کشورهای مختلف بالاست به همین علت شرکت‌های بیمه زیر بار آن نمی‌روند و هزینه تهیه تجهیزات دندانپزشکی بالاست و موضوع خود درمانی در این عرصه منتفی است که این موضوع موجب متفاوت شدن این اردوی جهادی نسبت به دیگر اردوها شده است.

مهدی‌زاده گفت: دانشجویان برای برگزاری این اردوی جهادی دو ماه است که درحال تلاش هستند و در ایام امتحانات خود که وقت بسیار کمی داشتند نیز پیگیر برگزاری این اردو و شناسایی بیماران نیازمند بودند به همین علت باید از این دانشجویان به صورت ویژه تقدیر کنیم.

وی تصریح کرد: افرادی که شبهه‌پراکنی می‌کنند و معتقد هستند که نظام جمهوری اسلامی ایران برای مردم خدماتی نداشته است باید بدانند که امروز جهادگران پزشکی ما در دورترین نقاط کشور هم حضور یافته و ارائه خدمات درمانی را به صورت رایگان ارائه می‌کنند.

رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی قم مطرح کرد: دانشجویان و جوانانی که هفته‌هاست بدون هیچ چشم‌داشتی درحال خدمت به مردم هستند از رویش‌های انقلاب اسلامی است که باید این رویش مورد توجه عموم مردم قرار گیرد.

وی با بیان اینکه برخی به دنبال پایمال کردن خون شهدا هستند، عنوان کرد: خون‌بهای شهیدان این است که اگر تجاوزی به ایران اسلامی انجام شود همین جهادگران بسیجی عرصه درمان، در جنگ نظامی نیز مقابل دشمنان قرار می‌گیرند.

مهدی‌زاده با اشاره به اینکه حضور رئیس و معاونان دانشگاه علوم پزشکی قم در این اردوی جهادی پیام روشنی برای اساتید این دانشگاه دارد، عنوان کرد: امیدواریم با استفاده از توان اساتید و دانشجویان بتوانیم در راستای خدمت‌رسانی به مردم گام‌های بلندی را برداریم.

خاطرنشان می‌شود، رئیس دانکشده دندانپزشکی با شرکت در این اردوی جهادی به ارائه خدمات درمانی رایگان به بیماران نیازمند پرداخت.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcizyav.t1awv2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما