چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۹
کد مطلب : 86068
منبع : خبرگزاری ايرنا
شهردار قنوات قم:

قنوات قم پیشگام درتحقق شهر هوشمند است

قم نيوز : شهردار شهر قنوات قم گفت: این شهر در رابطه با مبحث شهر الکترونیک از هدف گذاری‌های انجام شده جلوتر بوده و این در اجرای پروژه‌های شهرهوشمند پیشگام می‌باشد.
قنوات قم پیشگام درتحقق شهر هوشمند است
قنوات قم پیشگام درتحقق شهر هوشمند است
به گزارش قم نیوز رضا شکاری بیان کرد: حرکت در مسیر شهرداری الکترونیک از برجسته‌ترین طرح‌ها و رویکردهای شهرداری قنوات است.

وی بیان کرد: در مسیر هوشمندسازی، شهرداری قنوات برای بهبود و افزایش راندمان فعالیت‌ها از تکنولوژی اینترنت اشیا بهره برده‌است

شکاری یادآور شد: اتمام طرح مرکز داده اطلاعات مکانی پایه شهر قنوات به صورت کامل اصلاح و متمرکز شده‌است.

وی بیان کرد: افزایش نشاط اجتماعی هدف مهمی است که از در اجرای برنامه های فرهنگی و عمرانی در شهرداری شهر قنوات دنبال می‌شود.

وی اضافه کرد: شهرداری‌ها درسال رونق تولید باید بستر لازم را ایجاد نشاط اجتماعی در بین مردم فراهم کنند.

شکاری بیان داشت: به عقیده ما به هر اندازه که نسل جوان و خانواده‌ها نشاط بیشتری داشته باشند خروجی بخش صنعت و تولید درشهر افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی ۴۱ پروژه در بخش های عمرانی، خدمات شهری، فناوری اطلاعات و فرهنگی در شهر قنوات به بهره برداری رسید.

وی عنوان کرد: برای بهره برداری از این پروژه ها ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه گردید.

شکاری تصریح کرد: آسفالت ریزی بلوار حضرت ولی عصر(عج)، بهره برداری از معدن قنوات، راه اندازی شهربازی و محل بازی کودکان و راه اندازی پیست اسکیت شهر قنوات از جمله پروژه های به بهره برداری این شهر در طی روزهای گذشته بوده است.

شهردار شهر قنوات ادامه داد: نخستین آب نمای خشک استان به همین مناسبت در شهر قنوات به مدار بهره برداری رسید.

وی افزود: بهره برداری از لاین دوچرخه سواری شهر قنوات، پارکینگ عمومی با ظرفیت ۵۰ خودرو و  تکمیل کامل روشنایی بلوار ولی عصر(عج) از دیگر طرح های اجرا شده می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: اجرای پیاده‌روسازی و کف پوش معابر، زیرسازی و آسفالت خیابانها، آبرسانی و برق رسانی به محلات هدف نیز همزمان با دهه فجر به بهره برداری رسیده‌است.

وی تاکید کرد: بازآفرینی تمام بوستانهای محله‌ای شهر قنوات، افتتاح خانه فرهنگ و لایروبی کانال اصلی هدایت آب های فصلی این شهر بعد از بیست سال از اقدامات مهم انجام شده در ایام دهه مبارک فجر بوده‌است.

شکاری اضافه کرد: خانه فرهنگ شهر قنوات در طول شب برای نگهداری و برگزاری کلاس های ترک اعتیاد قرار می گیرد.

شهردار شهر قنوات بیان داشت: همچنین حفر چاه‌های جدید و بازسازی و هدایت کانال های فرعی دیگر نیز در راستای ساماندهی آب های فصلی انجام پذیرفته‌است.

وی تاکید کرد: با اتمام عملیات عمرانی و زیرساختی شهرک ترافیک شهر قنوات آماده بهره‌برداری شده‌است.

شهر قنوات در بخش مرکزی استان قم قرارگرفته و فاصله آن با شهر قم حدود ۱۰ کیلومتر است، این شهر در سال ۷۹ با ادغام روستاهای حاجی‌آباد لک‌ها، مرادآباد، والیجرد و حسن‌آباد ایجاد شد و از سابقه تاریخی قابل‌توجهی برخوردار است و گویش برخی از مردم ساکن در این شهر به زبان لکی است.
این شهر در مناطق خشک و کویری قم قرارگرفته است و درگذشته از طریق حفر قنات، آب موردنیاز مردم منطقه تامین می‌شد و به دلیل همین پیشینه تاریخی به نام شهر قنوات شناخته می‌شود.

استان قم دارای یک شهرستان به همین نام و پنج بخش مرکزی، جعفریه، سلفچگان، کهک و خلجستان است؛ بخش مرکزی قم با بیش از هفت هزار و ۵۰۰ کیلومترمربع دارای ۲ دهستان قنوات و قمرود است که جمعیتی حدود ۳۵ هزار تن دارد.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdch6vn6.23n--dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما