دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۴۴
کد مطلب : 86475
منبع : خبرگزاری مهر
استاندار قم تأکید کرد؛

استاندار قم: ضرورت استفاده از ظرفیت‌های ملی و استانی برای مقابله با کرونا

قم نيوز : استاندار قم بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های ملی و استانی برای مقابله با بیماری کرونا تأکید کرد و گفت: باید تعداد درمانگاه‌ها و داروخانه‌های شبانه روزی قم افزایش یابد.
ضرورت استفاده از ظرفیت‌های ملی و استانی برای مقابله با کرونا
ضرورت استفاده از ظرفیت‌های ملی و استانی برای مقابله با کرونا
به گزارش قم نیوز بهرام سرمست در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و عملیات پاسخ به بحران استان قم طی سخنانی استفاده از ظرفیت بیمارستان‌های خیریه و خصوصی برای بستری بیماران مشکوک به ابتلاء به بیماری کرونا را خواستار شد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی پیگیری‌های لازم جهت اخذ مجوز بکارگیری این بیمارستان‌ها و همچنین تأمین نیروی انسانی مورد نیاز اعم از کادر پزشکی، پرستاری و غیر پزشکی را انجام دهد.

وی با اشاره به رایزنی‌ها و اقدامات صورت گرفته جهت استقرار بیمارستان‌های سیار توسط نیروی‌های مسلح در قم، افزود: باید هماهنگی‌های لازم برای فراهم نمودن فضای قرنطینه افراد مشکوک به ابتلاء در اماکن فرهنگی، آموزشی و ورزشی استان قم نیز صورت پذیرد.

استاندار قم با تأکید بر اعمال محدودیت در استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی، ادامه داد: باید ضدعفونی معابر، مکان‌های عمومی و ناوگان حمل و نقل عمومی، در دستور کار دستگاه‌های مرتبط قرار گیرد.

وی همچنین تمرکززدایی از مراکز درمانی و داروخانه‌ها در راستای کاهش امکان ابتلاء به بیماری کرونا را ضروری دانست و تصریح کرد: در این راستا می‌بایستی تعداد درمانگاه‌ها و داروخانه‌های شبانه روزی افزایش یابد.

سرمست همچنین کاهش ساعات کاری دستگاه‌های دولتی را مورد توجه قرار داد و گفت: با این وجود پشتیبانی از دانشگاه علوم پزشکی استان قم در کنار تداوم ارائه خدمات به مردم باید در دستور کار قرار دارد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcjixeo.uqemazsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما