يکشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۴۱
کد مطلب : 87559
منبع : خبرگزاری تسنیم

۱۵ درصد از اصناف کم‌خطر قم برای آغاز فعالیت تاکنون ثبت‌نام کرده‌اند

قم نيوز : فرماندار قم گفت: ۱۵ درصد از اصناف کم‌خطر قم، در جهت پذیرش پروتکل وزارت بهداشت و رعایت ضوابط در پیشگیری از کرونا، در سامانه سلامت ثبت‌نام کردند.
۱۵ درصد از اصناف کم‌خطر قم برای آغاز فعالیت تاکنون ثبت‌نام کرده‌اند
۱۵ درصد از اصناف کم‌خطر قم برای آغاز فعالیت تاکنون ثبت‌نام کرده‌اند
به گزارش قم نیوز مرتضی حیدری در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم در سالن جلسات استانداری اظهار داشت: تلاش‌هایی برای غلبه با ویروس بر اساس آخرین دستاوردهای علمی و تجربی انجام‌شده تا ضمن مبارزه با ویروس، عادی‌سازی زندگی در دستور کار قرار بگیرد.

فرماندار قم با بیان اینکه صنوف یکی از بخش‌هایی بوده که در جهت بررسی فعالیت صنوف پرخطر و کم‌خطر 4 جلسه برگزارشده است، افزود: در جریان آن 11 صنف پرخطر شناخته‌شده است و باید ضوابطی را برای آن در نظر گرفت.

وی تصریح کرد: این صنوف شامل فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای غیر از غرفه پوشاک و لوازم‌خانگی، پاساژ و مجتمع تجاری و بازارهای مرکزی  مسقف، آرایشگاه‌ها و سالن‌های زیبایی، آموزشگاه رانندگی، رستوران، اغذیه‌فروشی، طباخی، فست فود، گرمابه، سونا، ماساژ، روزبازارها و نمایشگاه‌ها، مراکز بازی و تفریح و گیم نت، باشگاه‌های ورزشی و بدن‌سازی و تالار پذیرایی و سالن مراسم و قهوه‌خانه چایخانه و مراکز عرضه قلیان است.

حیدری با تأکید بر اینکه شرط فعالیت رستوران و اغذیه‌فروشی و طباخی، بیرون بری است عنوان کرد: در آموزشگاه‌های رانندگی فقط آموزش عملی در خیابان قادر به فعالیت است و تنها آرایشگاه‌های مردانه با رعایت بهداشت مجاز می‌توانند به فعالیت بپردازند.

وی خاطرنشان کرد: پیشنهاد‌هایی در مورد فعالیت واحدهای تعمیرات موبایل در کنار خیابان ارائه شد که اگر داخل پاساژ باشند، غیرمجاز هستند، البته 8 بند پیشنهاد شد تا اگر رعایت شود پاساژها نیز می‌توانند به فعالیت بپردازند.

فرماندار قم با اشاره به اینکه در استان قم 40 هزار واحد صنفی فعال است، اظهار داشت: 15 درصد از اصناف کم‌خطر قم، در جهت پذیرش پروتکل وزارت بهداشت و رعایت ضوابط در پیشگیری از کرونا، در سامانه سلامت ثبت‌نام کردند.

وی یادآور شد: آمار غیررسمی از ثبت‌نام 65 هزار واحد صنفی در سطح کشور خبر داده است، صنوف باید توجه داشته باشند فعالیت آن‌ها طبق ثبت‌نامی که در سامانه انجام داده‌اند مجاز است و شرط بازگشایی واحد صنفی، ثبت اطلاعات در سامانه است.

حیدری تصریح کرد: یک هفته فرصت برای ثبت‌نام صنوف در نظر گرفته‌شده است و اگر در این مدت صنفی اقدام به ثبت‌نام نکند و فعالیت خود را آغاز نماید، تعطیل می‌شود.

وی با بیان اینکه خوشبختانه مردم آگاه بوده و با اجرای طرح‌ها همراهی می‌کنند و مشارکت خوبی در میان اصناف علی‌رغم اینکه متضرر شده‌اند شاهد بوده‌ایم، گفت: ثبت‌نام در سامانه به این معناست که اصناف پروتکل وزارت بهداشت را برای پیشگیری از شیوع کروناویروس مطالعه کرده‌ و به آن عمل می‌کنند، در این سامانه حتی واحدهای فاقد پروانه ملزم به ثبت‌نام هستند تا بتوانیم طرح عملیاتی کرده و مردم به زندگی عادی بازگردند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdnk0j.yt05k6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما