سه شنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۳۵
کد مطلب : 87819
منبع : خبرگزاری فارس

«هفته سلامت» و پاسداشت ایثارگری مدافعان سلامت قم

قم نيوز : این روزها همه ما شاهد ایثارگری منحصر بفرد ایثارگران عرصه سلامت در برابر بیماری همه گیر اخیر بویژه در استان قم هستیم، امری که باید تا ابد در برابر آن سر تعظیم فرود آورد و شُکرگزار بود.
«هفته سلامت» و پاسداشت ایثارگری مدافعان سلامت قم
«هفته سلامت» و پاسداشت ایثارگری مدافعان سلامت قم
به گزارش قم نیوز دومین روز از هفته سلامت است که با عنوان پاسداشت «پزشکان و پرستاران و خانواده نظام سلامت در مقابله با کرونا» نامگذاری شده تا یادآور مجاهدت های مدافعان سلامت در سراسر کشور و از جمله در استان قم باشد.

امروز خانواده مجاهد نظام سلامت در قم پس از گذشت دو ماه از این جهاد اخیر و ابتلای حدود 200 نفر از این خانواده به این بیماری همه گیر و تقدیم سه شهید، همچنان مفتخر است که باشکوه تر از روز اول، در صف مقدم دفاع از مردم این استان حضور دارد و جانفشانی می کند.

اینان همان سپیدپوشانی هستند که با صبر و استقامت و روحیه بالا در میدان ماندند تا هم نوعانشان سیاهپوش نشوند و این در حالی بود که برخی از همین سپیدپوشان در دیگر کشورها، بدون توجه به سوگندهای خود، میدان خدمتگزاری را ترک کردند، به کُنج خانه ها خزیدند و حتی برخی نیز خودکُشی را بر ادامه حیات ترجیح دادند.

باید گفت این همّت همه جانبه تلاشگران عرصه سلامت، نشانه ای روشن از یک اراده پولادین و تن دادن به جهادی سترگ دارد، آن جا که آنان در کنار روزها دوری از خانواده و احتمال خطر ابتلا به این بیماری همه گیر، هم بدون منت به انجام وظایف روزمره خویش مشغولند و هم باید ضمن امیدوار نگه داشتن خود، به بیماران بستری در مراکز درمانی هم اُمیدواری تزریق کنند.

اینجا بود که پیام تصویری روحیه بخش رهبر حکیم انقلاب اسلامی و تشکر صمیمانه معظم له از جهاد مأجور این مجاهدان، تسلّایی برای این عزیزان شد: «کارتان بسیار باارزش است، هم ارزش جامعه‌ پزشکی و پرستاری را در جامعه بالا می ‌برد که برده، هم مهم ‌تر از این، ثواب الهی است که خدای متعال قطعاً به شما اجر خواهد داد و ثواب خواهد داد.»

و البته یادآوری این نکته هم ضروری است که این روحیه دادن ها باید از سوی دیگر مسؤولان کشوری و لشکری ادامه پیدا کند و در کنار رفع نیازهای روحی روانی این عزیزان، نیازهای مادی آنان نیز بویژه در این روزهای عبور از بیماری همه گیر اخیر، باید در اولویت توجه قرار گیرد.

به هر حال در این روزهای شیوع کووید19، تصاویری منحصر بفرد از ایثار خانواده نظام سلامت در رسانه ها بازتاب یافت که یادآور ایثارگری های دوران دفاع مقدس است، یعنی همان طور که رزمنده ما در آن دوران با کلاه خود و لباس خاکی در پشت خاکریزها، لحظاتی از فرط خستگی به خواب می رفت، این جا هم رزمنده نظام سلامت ما با شیلد و ماسک و لباس مخصوص و حتی گاهی در کمبود این اقلام، در گوشه ای از راهرو بیمارستان یا اتاق بیماران از فرط خستگی بی هوش می شد تا بتواند با لختی استراحت، انجام وظیفه خود را ادامه دهد و یا صحنه هایی که بازگشت مادری با شغل پرستاری را به خانه و بعد از سی یا چهل روز نشان می دهد، آن جا که بالاخره می تواند پس از روزها فرزندانش را در آغوش بگیرد و دست نوازش بر سرشان بکشد.

همان طور که لباس رزمندگان ما در آن دوران مُنقّش به شعارهایی امیدوارکننده و پیش برنده بود، امروز هم این رزمندگان با مشابه همان شعارها، به بیماران، کادر درمانی و حتی مردم امید می بخشند.

در این میان، مسؤولانی هم مانند محمدرضا قدیر، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم بودند که در این جهاد، خود بیمار شدند، اما باز هم با کوشش و جوشش، پشتیبان و یاور مردم و خانواده نظام سلامت قم باقی ماندند.

تردیدی نیست همچنان که ایثارگری دوران دفاع مقدس از یاد مردم نرفته و نخواهد رفت، این تلاش شبانه روزی خانواده نظام سلامت نیز هیچ گاه از یاد مردم نخواهد رفت و آنان همیشه قدردان این زحمات هستند و خواهند بود، هرچند که در این میان برخی هم بودند که در میدان جهاد حاضر نشدند و توفیق این خدمتگزاری را از دست دادند.

حُسن ختام این نوشتار هم گرامیداشت یاد دلیرمردان و دلیرزنانی مانند سه شهید مدافع سلامت استان قم یعنی شهید حسین جوهری، شهید احمد سلیم آبادی دوست و شهیده طاهره اسماعیلی است که جان خود را در راه حفظ سلامت همنوعان خود تقدیم کردند و با سرافرازی به سوی معبود شتافتند و اکنون بر سر خوان نعمت لایزال پروردگار رحیم مُتنعّمند، هَنیئا لَهم.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdcco4q4.2bqms8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما