دوشنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۱۰
کد مطلب : 88034
منبع : خبرگزاری تسنیم

300میلیون تومان اقلام غیرنقدی بین مددجویان بهزیستی قم توزیع شد

قم نيوز : مدیرکل بهزیستی استان قم گفت: امسال ۳۰۰ میلیون تومان بن و اقلام غیرنقدی از طرف خیران بین مددجویان بهزیستی قم توزیع شد.
300میلیون تومان اقلام غیرنقدی بین مددجویان بهزیستی قم توزیع شد
300میلیون تومان اقلام غیرنقدی بین مددجویان بهزیستی قم توزیع شد
به گزارش قم نیوز مهدی پهلوانی ستوده شامگاه یکشنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و عملیات پاسخ به بحران در سالن کرامت استانداری اظهار داشت: برخی از افراد در فهرست خدمت بوده ولی چون از بهزیستی هستند و مستمری نمی‌گرفتند در اولویت قرار گرفتند.

مدیرکل بهزیستی استان قم با بیان اینکه در سال جاری 300 میلیون تومان بن و اقلام غیرنقدی از طرف خیران در بین مددجویان بهزیستی قم توزیع شد افزود: مبلغ500 میلیون تومان از مرکز تخصیص‌یافته که در حال واریز به مددجویان است که با اولویت افراد پشت نوبتی پرداخت می‌شود.

پهلوانی ستوده گفت: کمیته امداد، هلال‌احمر و بهزیستی در توزیع اقلام و کمک‌های خیران بین نیازمندان هماهنگ هستند و گاهی خارج از این حیطه کمک‌هایی توزیع می‌شود، در این زمینه خیران نیز حمایت‌هایی دارند که باید طبق نیات آن‌ها به نیازمندان ارائه شود البته به خیرین نیز بر اساس اولویت‌ها اعلام نیاز می‌کنیم.

ثبت‌نام 9090 نفر در سامانه مهک

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر قم نیز در این جلسه عنوان کرد: بالغ‌بر 9 هزار و 90 نفر وارد سامانه مهک شدند که شامل مددجویان هلال‌احمر و بیماران خاص و طلاب و اتباع عرب و رانندگان هستند.

محمد گلفشان تصریح کرد: بیش از 4 هزار سبد کالا در میان افراد ثبت‌نام توزیع‌شده است، گاهی نیز افراد مختلف از دستگاه‌های متفاوت کمک می‌گیرند که باید هماهنگی لازم اتخاذ شود.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر قم اظهار داشت: سامانه مهک که مخفف مساوات، همدلی و کمک‌های مؤمنانه بوده و از آن هلال‌احمر نیست و آن ابتکاری برای استفاده همه دستگاه‌های اجرایی در ساماندهی کمک به اقشار ضعیف است به‌طوری‌که با کد ملی این کمک‌ها اعطا و وضعیت دریافت‌ کمک‌ها ساماندهی می‌شود.

وی بیان کرد: طبق تحقیق از دو محله ضعیف در قم، بدهی 30 میلیون تومانی به مغازه‌داران احصاء شد که تسویه بدهی و حساب دفتری این مبلغ از اقشار ضعیف به مغازه‌داران در قم انجام می‌شود.

گلفشان گفت: اگر همراهی لازم اتخاذ شود ما تمام‌قد آماده هستیم تا در توزیع حمایت‌ها، بی‌عدالتی صورت نگیرد، در حال حاضر نیز 1600 مددجو را پوشش دادیم و بنیاد مستضعفان و خیرین پای‌کار هستند و کمک‌ها منظم باشد تا پایان ماه رمضان سه بسته معیشتی به مردم داده می‌شود.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdcc0xq4.2bq418laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما