پنجشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۵۹
کد مطلب : 88151
منبع : سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان

کرونا سهمیه آرد ۸۰ نانوایی درقم را قطع کرد

قم نيوز : مدیرگروه بهداشت محیط مرکز بهداشت قم گفت:سهمیه آرد ۸۰ نانوایی درقم به دلیل بی توجهی به رعایت نکات بهداشتی قطع شد.
کرونا سهمیه آرد ۸۰ نانوایی درقم را قطع کرد
کرونا سهمیه آرد ۸۰ نانوایی درقم را قطع کرد
به گزارش قم نیوز نرگس جعفری مدیرگروه بهداشت محیط و سلامت کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم روز چهارشنبه در شانزدهمین جلسه شورای اطلاع‌رسانی و کمیته اطلاع‌رسانی و مدیریت جو روانی ستاد مبارزه با کرونا در قمگفت: سهمیه آرد ۸۰ نانوایی درقم به دلیل رعایت نکردن نکات بهداشتی مربوط به پیشگیری از بیماری کرونا، قطع شده‌است.

او افزود: دستورالعمل‌های بهداشتی برای ۶ دسته از اصناف تدوین شده‌است و همه اصناف موظف هستند این دستورالعمل‌ها را رعایت کنند.

جعفری با تاکید بر این‌که تغییر نگرش دربرخی اصناف از جمله نانوایی‌ها سخت‌تر است، اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۲ هزار نظارت از نانوایی‌های سطح استان انجام‌شده و گزارش آن‌ها بیانگر این است که حدود ۵۰ درصد نانوایی‌ها دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند.

مدیرگروه بهداشت محیط مرکز بهداشت قم با بیان این‌که توصیه‌ها و فشار‌ها برای رعایت دستورات بهداشتی توسط ۵۰ درصد دیگر ادامه دارد، گفت: بیش از ۷۰۰ نانوایی در سطح شهر قم فعالیت می‌کند که تاکنون سهمیه بیش از ۸۰ نانوایی به دلیل عدم رعایت قوانین بهداشتی قطع شده‌است.

جعفری در ادامه گفت: ویروس کرونا جزو زندگی مردم شده و در آینده ممکن است کمی از شدت آن کمتر شود که بر این اساس سبک زندگی مردم نیز تغییر می‌کند و دستورالعمل‌های بهداشتی بر اساس آن تعیین می‌شود.

او  افزود: در فاصله‌گذاری هوشمند برای تمام فعالیت‌های اجتماعی از جمله خرید، عبادت و انجام کار‌های مالی دستورالعمل‌هایی تعیین‌شده است.

جعفری  با بیان این‌که در تلاش هستیم وضعیت اقتصادی را رونق ببخشیم و با بیماری نیز مبارزه کنیم، گفت: در مرحله نخست غربالگری یک‌میلیون و ۱۳۰ هزار نفر شرکت کردند و در مرحله دوم کمتر از نصف جمعیت استان غربالگری شده‌است.

مدیرگروه بهداشت محیط مرکز بهداشت قم عنوان کرد: ترس از دست دادن حساسیت مردم نسبت به ویروس کرونا، از جمله دغدغه‌های متولیان سلامت و درمان است و از مردم درخواست داریم پاسخگوی تماس مشاور‌های مرکز بهداشت باشند.

در این جلسه مقرر شد دانشگاه علوم پزشکی محتوای دستورالعمل‌های بهداشتی در ایام کرونایی را در اختیار دبیرخانه شورای اطلاع‌رسانی و رسانه‌ها قرار دهد، دستگاه‌های فرهنگی از جمله اداره کل ارشاد و صداوسیما نسبت به تهیه محتوای هنری از این دستورالعمل‌ها اقدام کنند و رسانه‌ها نیز خط سبک زندگی را در دوران فاصله‌گذاری هوشمند دنبال نمایند.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdccssq4.2bq4p8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما