شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۰۵
کد مطلب : 88206
منبع : خبرگزاری تسنیم

عضو خبرگان رهبری: "ساده زیستی و قناعت" آیت الله امینی الگوی شایسته ای برای جامعه است

قم نيوز : عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به خصوصیات و ویژگی های آیت الله امینی گفت: اخلاق اسلامی، ساده زیستی، مجاهدت و قناعت این شخصیت بزرگ، الگوی شایسته ای از متانت، عقلانیت و صراحت لهجه برای حوزه های علمیه و طلاب است.
عضو خبرگان رهبری: "ساده زیستی و قناعت" آیت الله امینی الگوی شایسته ای برای جامعه است
عضو خبرگان رهبری: "ساده زیستی و قناعت" آیت الله امینی الگوی شایسته ای برای جامعه است
به گزارش قم نیوز آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در آئین بزرگداشت آیت‌الله ابراهیم امینی که شامگاه جمعه به صورت مجازی در مجمع جهانی اهل بیت(ع) برگزار شد، اظهار داشت: آیت الله امینی با حقیقت نگاری آنچه مصلحت نظام بود را انجام می داد.

وی با تاکید بر اینکه آیت الله امینی مسیر بسیار شفاف، روشن، آگاهانه و حکیمانه را در همه ابعاد زندگی در پیش گرفت، افزود: این عالم ربانی با کسی روابط خاصی نداشت و رابطه اش با مردم، مرجعیت، مقام معظم رهبری و نظام بر اساس اصول و مبانی تنظیم می شد و این مصداق بارز ضابطه گرایی و اصول گرایی به معنای واقعی و پرهیز از هرگونه افراط و تفریط است.

عضو مجلس خبرگان رهبری همه  دوران عُمر آیت الله امینی را سرشار از اخلاص، صفا، خدمتگزاری، وفاداری، دلسوزی و وظیفه شناسی برشمرد و بیان کرد: در زندگی این عالم پرهیزگار موضوعی که قابل نقد و انتقاد و یا مکروه باشد، مشاهده نمی شود.

وی عنوان کرد: در طول جریان انقلاب در حوادثی که در رحلت امام خمینی(ره) و مسائلی که در اواخر عُمر شریف امام پیش آمد، آیت الله امینی معیارها، اصول و حقیقت را فدای مسائل دیگر نکرد.

آیت الله دری نجف آبادی گفت: آیت الله امینی به عنوان یک پیش نماز و امام جمعه ساده و بی آلایش در سنگر مسجد و نماز جمعه، با مسئولی که در سِمت نایب رئیسی خبرگان و عضویت مجمع تشخیص قرار دارد هیچ فرقی نداشت و در هر شرایطی برای همگان شاخص بود و او را دوست می داشتند.

وی با اشاره به خصوصیات و ویژگی های آیت الله امینی ادامه داد: اخلاق اسلامی، اعتدال، ساده زیستی، مجاهدت و قناعت این شخصیت بزرگ، الگوی شایسته ای از متانت، عقلانیت و صراحت لهجه برای حوزه های علمیه و طلاب است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به جایگاه علمی آیت الله امینی گفت: بیش از نیم قرن قلم زدن از توفیق های بزرگ ایشان است و از حدود سال 42 و پس از دستگیری امام خمینی (ره) به نویسندگی مشغول شد.

وی  با اشاره به لزوم ترویج اندیشه های آیت الله امینی افزود: باید موسسه ای به نام آن مرحوم تاسیس شود تا آیندگان از نوشته ها، دل نوشته ها و دست نوشته های او که به چند زبان دنیا ترجمه شده استفاده کنند.

آیت الله دری نجف آبادی خاطرنشان کرد: این عالم پرهیزگار دارای قلمی گویا، روان و قابل فهم و ادراک و در عین حال با کمال ادب و متانت و آگاهی بخش برای اقشار و توده های مردم بود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcd9x0j.yt0jz6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما