پنجشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۴۶
کد مطلب : 88369
منبع : خبرگزاری ايرنا
نایب رییس انجمن صنفی شرکت‌های مسافربری قم:

شهرداری قم شرکت‌های مستقر در پایانه مسافربری را حمایت کند

قم نيوز : نایب رییس انجمن صنفی شرکت‌های مسافربری قم گفت: با شیوع ویروس کرونا، کسب‌وکار پایانه مسافربری از رونق افتاده و از شهرداری تقاضا داریم دردریافت اجاره از شرکت‌های مستقر در پایانه مسافربری قم مساعدت کند.
شهرداری قم شرکت‌های مستقر در پایانه مسافربری را حمایت کند
شهرداری قم شرکت‌های مستقر در پایانه مسافربری را حمایت کند
به گزارش قم نیوز منصور کیان‌مهر افزود: در سه ماه گذشته تمام فعالیت‌های مربوط به حمل‌ونقل مسافر تعطیل‌شده است و هیچ رونقی ندارد.

وی اضافه کرد: با وجود این‌که محدودیت سفر بین شهرها لغو شد، ‌ولی ترس مردم و نگرانی از همه‌گیری ویروس کرونا باعث شده نه‌تنها در قم، بلکه کسادی بازار حمل‌و نقل مسافر درشهرهای دیگر نیز وجود داشته باشد، به‌طوری‌که شرکت‌های مسافری شهرهای شمال ازپذیرش اتوبوس‌ امتناع می‌کنند.

وی با بیان این‌که روزهای عادی حدود ۱۰۰ دستگاه اتوبوس از قم به سایر شهرها حرکت می‌کرد،  اظهار داشت:‌ باور کنید در طول سه ماه گذشته حتی ۲ دستگاه اتوبوس مسافربری از قم به سایر شهرها جابه‌جا نشده‌است.

کیان‌مهر بیان کرد: درحالی‌که دولت اعلام می‌کند باید اجاره اماکن سه ماه به تعویق بیفتد، شهرداری کرایه‌های سنگینی برای پایانه مسافربری در نظر گرفته و هیچ مساعدتی در تاخیر برای دریافت کرایه‌ها ندارد.

وی ادامه داد: زمانی که کار نکرده‌ایم و پولی نداریم، چرا باید این‌گونه برخورد شود؛ در حالی که همه را توصیه به فاصله‌گذاری اجتماعی می‌کنند، ولی فکری برای مخارج مردم نکرده‌اند.

وی اضافه کرد: در این وضعیت باید نگران اجاره عقب‌افتاده باشیم، درحالی‌که انتظار می‌رود شهرداری نسبت به صنوفی که ضرر و زیان متحمل شده‌اند، مساعدت داشته باشد.

به گفته نایب رییس انجمن صنفی شرکت‌های مسافربری قم، ۳۰ شرکت در پایانه مسافربری مستقر است که به‌طور میانگین در هر شرکت هشت کارمند شاغل هستند.

وی با اشاره به این‌که شخص بنده ۲۰ کارمند دارم، بیان کرد: از کارمندهایم خجالت می‌کشم که سه ماه است نتوانسته‌ام حقوقشان را پرداخت کنم.

وی افزود: راننده‌ها به هر جای ممکن رفته و شکایت خود را مطرح کرده‌اند، ولی به نتیجه نرسیده‌اند؛ از بیمه تامین اجتماعی نیز برای بیمه بیکاری پیگیری کرده‌ایم، ولی گفتند به شما تعلق نمی‌گیرد.

در استان قم یک هزار و ۶۹۸ راننده با ۷۱۶ دستگاه اتوبوس در بخش حمل‌ونقل مسافر مشغول به فعالیت هستند.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdcdns0j.yt0j96a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما