دوشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۰۰
کد مطلب : 88463
منبع : خبرگزاری تسنیم

فاز نخست نمایشگاه بین‌المللی قم در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد

قم نيوز : رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: تکمیل پروژه نمایشگاه بین‌المللی قم مراحل نهایی خودش را طی می‌کند که امیدواریم با قولی که اتاق بازرگانی و بخش خصوصی داده بتوان در هفته دولت فاز نخست آن را به بهره‌برداری رساند.
فاز نخست نمایشگاه بین‌المللی قم در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد
فاز نخست نمایشگاه بین‌المللی قم در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد
به گزارش قم نیوز محمود سیجانی امروز در جلسه کارگروه صادرات استان در سالن جلسات کرامت استانداری، با بیان اینکه مرجع آمار متفاوت در بخش صادرات به دلیل کارکردهای مختلف است، اظهار داشت: گمرک میزان صادرات استان را ارائه داده و در مبدأ تولید نیز تولیدات استان که صادرات محور هستند مدنظر قرار می‌گیرد؛ درنتیجه آمار ارائه‌شده از سوی مسئولان استان در بخش صادرات قابل دفاع است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم در خصوص تشکیل کارگروه استانداردسازی یا کد دهی گفت: یکی از اقلام صادراتی استان مواد نفتی بوده و با توجه به اینکه در شهرک‌های صنعتی عدد عمده صادرات استان به این اقلام برمی‌گردد؛ درنتیجه استانداری نقش نظارتی داشته و بهتر است دستگاه‌های صنعت، معدن و تجارت استان، گمرک و شرکت نفت متولی امر تشکیل این کارگروه باشند.

وی با اشاره به برنامه‌های استان در ارتباط با افزایش حجم و ارزش محصولات صادراتی گفت: افزایش صادرات استان به‌ویژه به 15 کشور همسایه و اوراسیا و اعزام و پذیرش هیئت‌های عراقی جزو مهم‌ترین برنامه‌های پیش روی استان در بخش صادرات هستند.

سیجانی با اشاره به شیوع بیماری کرونا در کشور و استان قم و تحت تاثیر قرار گرفتن بخش صادرات از آن ابراز کرد: صادرات استان در دو ماه نخست امسال صفر و یا حداقلی بوده که امیدواریم با ایجاد پروتکل‌های بهداشتی بین کشور ایران و عراق گشایش در بحث اعتبارات پیش بیاید.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزایش حجم صادرات استان را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: هدف‌گذاری استان حجم صادرات 250 میلیون دلار بوده است که در سال گذشته عملکرد 220 میلیون دلار را داشتیم.

وی به برنامه‌های استان در حوزه صنعت اشاره و  تأکید کرد: آنچه برای کارگروه اقتصاد مقاومتی مهم بوده و مرتبط با کارگروه صادرات است چهار برنامه بوده که با تأیید رئیس کارگروه به‌عنوان دستور جلسه کارگروه به‌صورت ثابت خواهیم داشت.

سیجانی با تأکید بر توسعه و گسترش زیرساخت‌های صادراتی گفت: تکمیل پروژه نمایشگاه بین‌المللی استان مراحل نهایی خودش را طی می‌کند که امیدواریم با قولی که اتاق بازرگانی و بخش خصوصی داده بتوان در هفته دولت فاز نخست آن را به بهره‌برداری رساند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم پیرامون نمایشگاه فرش دستباف قم نیز گفت:درصورتی‌که اقدام مؤثری از سوی شرکت بین‌المللی نمایشگاه انجام نشود آن را در قالب تبصره 19 عملیاتی خواهیم کرد چراکه نمایشگاه فرش دستباف و نمایشگاه بین‌المللی به معرفی تولیدات استان و بهبود صادرات کمک خواهد کرد.

سیجانی نوسازی حوزه تولید و تکنولوژی جدید این بخش را یکی از اتفاقات خوب سال گذشته عنوان و تصریح کرد:  صدور 185 مجوز گمرکی ماشین‌آلات به ارزش 412 میلیارد تومان انجام‌شده است؛  همچنین 682 کارت بازرگانی که 155 مورد آن تجاری بوده در سال گذشته صادر شد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcip5av.t1avq2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما