سه شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۲۶
کد مطلب : 88486
منبع : خبرگزاری فارس

پرداخت 3500 میلیارد تومان تسهیلات به بخش تولید قم

قم نيوز : معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم گفت: بانک‌های استان سه هزار و 500 میلیارد تومان تسهیلات در سال گذشته به بخش تولید پرداخت کردند.
پرداخت 3500 میلیارد تومان تسهیلات به بخش تولید قم
پرداخت 3500 میلیارد تومان تسهیلات به بخش تولید قم
به گزارش قم نیوز مهرداد غضنفری ظهر امروز در جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم در سالن جلسات استانداری با اشاره به عملکرد سیستم بانکی استان قم اظهار کرد: سیستم بانکی استان اقدامات خوبی داشته است که این اقدامات قابل مقایسه با گذشته نیست، بسیاری از پیشنهادات استان در زمینه سیستم بانکی در سطح ملی محقق شد، به عنوان مثال براساس پیشنهاد استان قم، بانک‌های خصوصی باید تا سال 1400 نیمی از منابع خود را در استان هزینه کنند.

وی ادامه داد: بانک‌های استان قم در زمینه تبعات کرونا با مردم همراهی داشتند و سخت‌گیری‌ها را در قبال مردم کنار گذاشتند، قانون تسویه بدهی بدهکاری از جمله فرصت‌هایی است که باید تا پایان خردادماه از این قانون استفاده کنیم، بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان باید در خصوص چنین فرصت‌هایی اطلاع رسانی داشته باشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم افزود: بانک‌های استان سه هزار و 500 میلیارد تومان تسهیلات در سال گذشته به بخش تولید پرداخت کردند، منابع بانکی و میزان پرداخت تسهیلات در استان در سال 1398 نسبت به سال 1397 حدود 30 درصد افزایش داشت.

غضنفری توقعات مدیریت استان قم از بانک‌های استان را فراتر از عملکرد کنونی دانست و تصریح کرد: منابع بانکی استان بسیار است و باید میزان مصارف به منابع بانکی در استان قم به 90 درصد برسد، همچنین انتظار داریم که واحدهای تملکی بانک‌های استان با کمک بخش بانکی به چرخه تولید برگردند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: حدود دو هزار و 500 میلیارد تومان تسهیلات در استان قم در سال گذشته به بخش خدمات مرتبط با تولید پرداخت شد، همچنین شاهد بخشش 132 میلیارد تومان جریمه توسط بانک‌های استان بودیم، برای بازگشت مطالبات بانک‌های استان از بخش خصوصی و پرداخت دوباره این منابع مالی به بخش تولید تلاش خواهیم کرد.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdcd9o0j.yt0jj6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما