شنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۲۵
کد مطلب : 88605
منبع : خبرگزاری تسنیم

ماندگاری: فضاسازی دشمن عامل اصلی شهادت مظلومانه امیرالمومنین(ع) است

قم نيوز : استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه نباید دست خود را از ولایت جدا کنیم، گفت: بخدا اگر دست ما در دست ولایت باشد شیطان نمی تواند ما را گمراه کند و اگر دست ما در دستان ولی خدا باشد نمی تواند اقدامی انجام دهد.
ماندگاری: فضاسازی دشمن عامل اصلی شهادت مظلومانه امیرالمومنین(ع) است
ماندگاری: فضاسازی دشمن عامل اصلی شهادت مظلومانه امیرالمومنین(ع) است
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام و المسلمین مهدی ماندگاری در برنامه نسیم سحر که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، اظهار داشت: امروز بهترین موقعیت برای تبیین موضوع امر به معروف و نهی از منکر وآگاهی جامعه از فوائد این فریضه الهی است.

وی افزود: در همه امور زندگی امر به معروف و نهی از منکر وجود دارد، در بهداشت و سیاست و ادارات این فریضه الهی وجود دارد، در همه امور باید و نباید ها قرار دارد و همه باید در راستای تحقق آن تلاش کنند.

رئیس  موسسه روایت سیره شهداء بیان کرد: هنگامی که خداوند نسبت به باید و نبایدها تاکید کرده است باید در راستای تحقق آن اهتمام داشته باشیم، کرونا سلامت انسان را می گیرد و در نهایت خدای نکرده انسان جان خود را از دست می دهد، اگر کرونا جسم انسان را زمین گیر می کند ولی گناه سبب می شود روح جامعه دچار مشکل شود.

گناه زمینه آتش قیامت را فراهم می کند

استاد حوزه علمیه عنوان کرد: گناه زمینه آتش قیامت است و باید خود را از گناه دور کنیم، در کرونا گفته می شود فاصله گذاری شود و خدا هم تاکید کرده است با گناه فاصله گذاری کنیم.

ماندگاری ادامه داد: در تعابیر ما آمده است که گناه آتش است و باید با آتش فاصله گذاری شود، هنگامی که آتش بزرگی برپا شود مردم از آن دور می شوند، گناه پرتگاه است و انسان را به مرحله حیوانیت سقوط می دهد.

وی تصریح کرد: هنگامی که انسان اهل حرام خواری و شهوت شود سقوط می کند و باید همانند کرونا در زمینه گناه فاصله گذاری کنیم.

رئیس  موسسه روایت سیره شهداء بیان کرد: خداوند می فرماید باید با گناه فاصله گذاری شود و از سفره های آلوده و محیط های آلوده دوری کنیم.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه نباید دست خود را از ولایت جدا کنیم، عنوان کرد: برای مقابله با کرونا تاکید می شود در خانه بمانیم و برای محفوظ ماندن از گناه باید در منزل اهل بیت(ع) بمانیم، بخدا اگر دست ما در دست ولایت باشد شیطان نمی تواند ما را بدزد و گمراه کند و اگر دست ما در دستان ولی خدا باشد نمی تواند اقدامی انجام دهد.

ماندگاری افزود: امر معروف و نهی از منکر موضوعی عقلانی و دینی است، در موضوعات عرفی امر به معروف و نهی از منکر زیاد داریم و خدا نیز برخی امور را برای ما قرار داده است و تاکید کرده برخی موضوعات را باید انجام بدهیم و از برخی دیگر از موضوعات دوری کنیم.

وی تصریح کرد: در زمینه مقابله با کرونا سه راه حل منطقی گفته شده که باید فاصله گذاری شود و خدا تاکید کرده با گناه فاصله گذاری شود، درباره کرونا گفته می شود در منزل بمانید و خداوند فرمود در خانه ولایت بمانید و هرکسی از خانه ولایت جدا شود بیچاه می شود.

رئیس موسسه روایت سیره شهداء عنوان کرد: برای مقابله با کرونا گفته می شود دست و صورت خود را بشورید و خدا و اهل بیت(ع) هم تاکید کردند برای مقابله با گناه با ذکر خود را حفظ کنید و تا زمانی که اهل استفغار باشیم از گناه در امان خواهیم بود.

استاد حوزه علمیه افزود: همه غصه ما این است که امیرالمومنین(ع) که دلسوزترین مردم بود اما برای حکومت و دین و جامعه به این امام همام بی توجهی کردند و در شب نزول قرآن، قرآن ناطق را شهید کردند.

ماندگاری با اشاره به نقش فضاسازی دشمن در مقابله با حقانیت گفت: تبلیغات دشمن سبب شد که امام علی(ع) که از اهل بیت(ع) عصمت و طهارت بود را به شهادت برسانند، تبلیغات دشمن انسان معصوم را در اذهان تخریب کرد.

وی خاطرنشان کرد: اهل بیت(ع) آمر به معروف و ناهی از منکر بودند، امیرالمومنین(ع) بسیار مظلوم بودند و همه عالم می گویند مظلوم حسین ولی حضرت علی(ع) از حضرت زهرا(س)، امام حسن(ع) و امام حسین(ع) مظلوم تر بود.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdcgn397.ak97z4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما