يکشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۴۸
کد مطلب : 88634
منبع : خبرگزاری ايرنا
معاون میراث فرهنگی قم:

گردشگری مجازی درقم تهدید کرونا را به فرصت تبدیل کرد

قم نيوز : معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قم گفت: تهدید کرونا برای صنعت گردشگری قم، با تمرکز بر گردشگری مجازی و معرفی جاذبه‌های این استان در فضای مجازی به فرصت تبدیل شد.
گردشگری مجازی درقم تهدید کرونا را به فرصت تبدیل کرد
گردشگری مجازی درقم تهدید کرونا را به فرصت تبدیل کرد
به گزارش قم نیوز علیرضا مرادی بابیان اینکه در دو ماه گذشته شیوع کرونا آسیب زیادی به گردشگری قم واردشده است ، افزود: استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی برای معرفی جاذبه‌های گردشگری، زیارتی و فرهنگی و مذهبی استان به‌عنوان یک‌راه حل قابل‌اجرا در دستور کار قرار گرفت.

وی اظهار داشت: به‌منظور معرفی ظرفیت‌های گردشگری و زیارتی استان تولید کلیپ‌های حرفه‌ای از این اماکن و آثار قم به‌عنوان یکی از اولویت‌های اصلی در دستور کار قرار گرفت و در این راستا ۱۰۰ فیلم به زبان‌های فارسی ،‌ عربی و انگلیسی تولید شد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی قم، ‌استقبال از گردشگری مجازی استان را بسیار خوب دانست و افزود: اگرچه فعالان صنعت گردشگری قم در این ایام متحمل خسارت سنگین شدند ولی با تمرکز بر گردشگری مجازی و معرفی مکان‌ها و آثار دیدنی استان، ‌این انتظار وجود دارد که در صورت رفع محدودیت‌ها، شاهد افزایش گردشگران به قم باشیم.

مرادی گفت: جاذبه‌های مذهبی، طبیعی، ‌تاریخی و صنایع‌دستی قم در این فیلم‌ها معرفی و در پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل میراث فرهنگی و کانال‌های گردشگری در فضای مجازی منتشرشده‌ است.

وی اظهار داشت: بارگذاری این فیلم‌ها در فضای مجازی ادامه دارد و روزانه ۲ فیلم بارگذاری می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه استان قم جزو استان‌های تراز اول ازنظر گردشگری محسوب می‌شود افزود: وجود تاسیسات متعدد گردشگری، فعالیت ۶ هزار نفر در این صنعت و همچنین ورود سالانه ۲۰ میلیون زائر و گردشگر به قم، موجب شده تا این استان دارای ظرفیت‌های ویژه‌ای در حوزه گردشگری باشد.

«کرونا» ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه‌های انتقال آن عطسه، سرفه، دست‌دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند، افراد علاوه بر پرهیز از دست‌دادن، روبوسی و حضور در مرکزهای عمومی؛ به‌هنگام عطسه لازم است، جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

«ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdci5qav.t1avp2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما