يکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۰۴
کد مطلب : 88963
منبع : خبرگزاری فارس

بانوی قمی به مقام سوم پومسه کشور دست یافت

قم نيوز : بانوی مطرح و با تجربه تکواندو استان قم موفق به کسب مقام سوم و نشان برنز نخستین رقابت کشوری پومسه ایران در سال 1399 شد.
بانوی قمی به مقام سوم پومسه کشور دست یافت
بانوی قمی به مقام سوم پومسه کشور دست یافت
به گزارش قم نیوز شیوع ویروس کرونا اگر چه باعث لغو بسیاری از مسابقات ورزشی و تعطیلی سالن‌های برگزاری تمرین و رقابت تیم‌ها و ورزشکاران شد، اما مسوولان برگزاری تمام رخدادهای ورزشی در کشور را به فکر برگزاری رقابت با استفاده از ظرفیت فضای مجازی انداخت.

بر همین اساس مسابقات غیرحضوری در اکثر رشته‌های ورزشی به ویژه رشته‌های انفرادی نظیر پومسه به انجام رسید و یکی از نخستین مدال‌های ورزش قم در سال 1399 از مسابقات همین رشته در بخش بانوان به دست آمد، در حالی که رقابت‌های پومسه زنان ایران به شکل مجازی با حضور 800 پومسه‌رو به انجام رسید.

در این مسابقات ورزشکارانی از استان‌های مختلف کشور طبق ضوابط فدراسیون تکواندو برای کسب رتبه‌های برتر و مدال‌های طلا، نقره و برنز با یکدیگر رقابت کردند و در بین سکونشینان پیکارهای رده ‌سنی 41 تا 50 سال استاد کبری سخایی وطن از استان قم بر سکوی سوم این رقابت‌ها ایستاد.

در واقع فدراسیون تکواندو برای نخستین بار مسابقات آزاد غیر حضوری پومسه کشور را با عنوان جام بزرگ مهربانی در هر دو بخش مردان و بانوان برنامه‌ریزی و برگزار کرد و نفرات شرکت کننده در 11 گروه سنی مسابقه دادند و از جذابیت‌های آن رقابت‌ روسا، دبیران و نایب‌رئیسان هیات‌های استانی بود.

از نکات مهم و قابل توجه برگزاری این مسابقات اختصاص تمام درآمد رقابت‌ها برای خانواده‌های تکواندوکار آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا بود، پیکارهایی که در سه مرحله مقدماتی، نیمه نهایی و فینال برگزار شد و در گروه زنان، پومسه‌روهای رده کمربند قرمز به بالا در گروه‌های سنی کمتر از 12 سال، 12 تا 14 سال، 15 تا 17 سال، 18 تا 30 سال، 31 تا 40 سال و 41 تا 50 سال به اجرای فرم پرداختند که قم یک نشان برنز از آن کسب کرد.

پس از داوری این مسابقات سکونشینان رده سنی 41 تا 50 سال در حالی مشخص و معرفی شدند که فاطمه اسدپور از فارس جایگاه نخست را کسب کرد، نرجس شریفی از هیات کرمان به مقام نایب‌قهرمانی دست یافت و کبری سخایی‌وطن یکی از چهره‌های موفق تکواندو زنان قم روی سکوی سوم جای گرفت.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcdsn0j.yt0j96a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما