پنجشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۴۰
کد مطلب : 89256
منبع : خبرگزاری تسنیم

استاندار قم: توسعه گردشگری طبیعی در کنار توسعه گردشگری زیارتی مدنظر است

قم نيوز : استاندار قم با اشاره به اهمیت گردشگری طبیعی گفت: در کنار توسعه گردشگری زیارتی موضوعی که باید مدنظر باشد و دنبال شود گردشگری طبیعی و همان طبیعت گردی است.
استاندار قم: توسعه گردشگری طبیعی در کنار توسعه گردشگری زیارتی مدنظر است
استاندار قم: توسعه گردشگری طبیعی در کنار توسعه گردشگری زیارتی مدنظر است
به گزارش قم نیوز بهرام سرمست ظهر امروز در مراسم روز محیط زیست که در سالن کرامت استانداری برگزار شد، اظهار داشت: دولت ها تلاش می‌کنند تا از منابع طبیعی به خوبی استفاده کنند ودر این زمینه ابزارهای الکترونیکی و گسترش صنعت مدنظر است.

وی افزود: توسعه اقتصادی، صنعتی، فرهنگی و سیاسی در هر دوران مورد تاکید است و امروزه برای رسیدن به توسعه باید همه شاخص ها مورد نظر باشد، انسان در صورتی می تواند ابعاد توسعه را درکنار یکدیگر قرار دهد که محیط زیست را به خوبی شناخته باشد.

استاندار قم بیان کرد: دولت ها کم و بیش راه افراط و تفریط را در زمینه توسعه مدنظر قرار دادند و ابعاد توسعه برای آسایش و آرامش انسان مورد تاکید بوده است ولی اینکه تا چه حد این ابعاد به صورت متوازن به پیش برود و زمانی محقق می شود که با محیط زیست تعامل وجود داشته باشد.

سرمست با بیان اینکه بسیاری از کارهای کوچکی که در طبیعت شاهد آن هستیم در ظاهر کوچک به نظر می آید، تصریح کرد: یک شهروند اگر در منزل زباله را تفکیک کند از بحران بزرگ زیست محیطی جلوگیری کرده است، هیچ دولتی به تنهایی برای مقابله با بحران محیط زیست نمی تواند اقدامی کند و همت جمعی نیاز است.

وی عنوان کرد: کرونا موضوع زیست محیطی و بشری است که انسان با یک ویروس مواجه شده که همه جامعه بشری برای مقابله با آن باید دست به دست یکدیگر بدهند، در استان قم شاهد این موضوع بودیم که به محض اینکه با این بحران روبرو شدیم همه بیمارستان های استان وارد موضوع شدند و همچنین از نیروهای مسلح کمک گرفتیم ولی در کنار آن تشکل های مردم نهاد وارد میدان شدند.

استاندار قم بیان کرد: برای مقابله با ویروس کرونا نیاز بود شهروندان را آگاه کرده و در زمینه ارتباط با محیط پیرامونی فاصله گذاری را رعایت کنند، امسال روز 13 فروردین هیچ کسی به طبیعت نرفت و در منزل ماندند و کمترین آسیب به طبیعت وارد شد ولی اینکه اسم 13 فرودین روز طبیعت است باید روز آشتی با طبیعت باشد نه اینکه آسیبی به آن وارد شود.

سرمست گفت: از سال گذشته تاکنون قم رود پر آب بوده که این موضوع یک نعمت خدادادی است، باران رحمت الهی سبب شده تا در طول سال قم رود همواره آب داشته باشد و سبب نشاط شهر شده است، باید از باران نعمت الهی به خوبی استفاده کنیم.

وی عنوان کرد: در زمینه شورای معادن و حقابه های زیست محیطی باید مورد تاکید باشد و جلسات آن برگزار می شود و همجنین باید برای  پسماند ویژه مکان یابی شود تا از وارد شدن آسیب به محیط زیست جلوگیری شود و تشکیل کارگروه ملی تالاب ها پیگیری شود.

استاندار قم با اشاره به اهمیت گردشگری طبیعی بیان کرد: در کنار توسعه گردشگری زیارتی موضوعی که باید مدنظر باشد و دنبال شود گردشگری طبیعی و همان طبیعت گردی است وبا توجه به اقلیم متفاوتی که قم دارد این شهر ضمن اینکه منطقه کویری است و کویر می تواند برای طبیعت گردی مورد توجه باشد همچنین می توانیم برای گردشگری طبیعی سرمایه گذاری کنیم.

سرمست گفت: اعتقاد عمیقی به موضوع محیط زیست دارم ولی تضاد بین ابعاد مختلف توسعه تا زمانی که حل و فصل نشود در زمینه زیرساخت به مشکل برمی خوریم، 96 درصد جامعه شهری داریم و فقط 4 درصد جمعیت روستایی داریم، بخش خدمات 58 درصد و صنعت 38 درصد و 4 درصد بخش کشاورزی داریم.

وی خاطرنشان کرد: تلاش می شود الگوی کشت متناسب با اقلیم در استان تغییر کند و شیوه های نوین آبیاری را ترویج کنیم و این موضوعات در راستای استفاده بهینه از آب است تا بیشترین بهره وری را داشته باشیم.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdcjm8eo.uqehizsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما