دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : 89366
منبع : خبرگزاری ايرنا
رییس سازمان صنعت قم:‌

چهار هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید در قم پرداخت شد

قم نيوز : رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: از زمان ابلاغ دستورالعمل پرداخت تسهیلات رونق تولید در سال ۹۸ تاکنون،‌ بیش از سه هزار و ۹۴۶ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید در قم پرداخت‌شده است.
چهار هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید در قم پرداخت شد
چهار هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید در قم پرداخت شد
به گزارش قم نیوز محمود سیجانی بیان کرد: در این مدت ۱۰۵ واحد صنعتی فعال در استان برای دریافت تسهیلات رونق تولید به مبلغ پنج هزار و ۶۳۴ میلیارد به بانک‌های عامل معرفی شد که تاکنون مبلغ سه‌هزار و ۹۴۶ میلیارد ریال تسهیلات در اختیار متقاضیان قرار گرفته و روند پرداخت‌ها همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به این‌که مبلغ موردنظر بدون درنظر گرفتن تسهیلاتی است که به‌صورت پرداخت مستقیم در اختیار تولیدکنندگان قرارگرفته است،‌ گفت: تسهیلات متنوعی برای حمایت از صنعتگران و تولیدکنندگان استان توسط بانک‌های عامل پرداخت می‌شود که تسهیلات رونق تولید بخشی از آن است.

وی ادامه داد: همچنین درمجموع در سه بخش صنعت، کشاورزی و گردشگری در بخش تسهیلات رونق تولید، انتقالی سال ۹۷ و پرداخت مستقیم، مبلغ ۶هزار و ۹۳۲ میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان در قم پرداخت‌شده است.

سیجانی گفت: قم از استان‌های موفق کشور در زمینه پرداخت تسهیلات رونق تولید است و تاکنون با پرداخت این تسهیلات، بخش اقتصادی به‌خصوص حوزه اشتغال و تولید استان روند رو به رشدی داشته است.

وی بیان کرد: کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در قم با حضور استاندار و مدیران ارشد دستگاه‌های اجرایی به‌صورت مستمر و هفتگی در ستاد و همچنین در مکان استقرار واحدهای تولیدی استان برگزار و مصوبات آن برای حل مشکل‌ فعالان اقتصادی در زمان کوتاهی اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: حمایت از سرمایه‌گذاران و فعالان بخش خصوصی در قم به‌عنوان مهم‌ترین راهبرد توسعه اقتصادی استان موردتوجه مسئولان است و در این زمینه طی سال‌های اخیر اقدام‌های عملی قابل‌توجهی صورت گرفته که ازجمله مهم‌ترین آن‌ها موضوع پرداخت تسهیلات رونق تولید برای تامین سرمایه ثابت و درگردش موردنیاز فعالان اقتصادی است.

حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای واحدهای صنعتی و معدنی موجود استان قم بیش از۵۰ هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در۲هزار و ۲۳۲ واحد صنعتی و صنایع معدنی استان برای ۵۶ هزار و ۵۸۷ تن فرصت اشتغال ایجادشده است.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdcb0fbw.rhb90piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما