دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۴۵
کد مطلب : 89384
منبع : خبرگزاری تسنیم

ویروس کرونا در قم مدیریت‌شده است/ افزایش تعداد بستری‌ها در چند روز گذشته

قم نيوز : فرماندار قم با اشاره به افزایش تعداد بستری‌های بیماری کرونا طی چند روز گذشته گفت: این بیماری در استان در حال مدیریت است اما باید فضا را به این سمت ببریم که این ویروس تمام نشده است.
ویروس کرونا در قم مدیریت‌شده است/ افزایش تعداد بستری‌ها در چند روز گذشته
ویروس کرونا در قم مدیریت‌شده است/ افزایش تعداد بستری‌ها در چند روز گذشته
به گزارش قم نیوز مرتضی حیدری امروز در جلسه ستاد تسهیلات امور زائرین در سالن کرامت استانداری، ضمن عرض تسلیت سالروز شهادت امام صادق(ع) و بیان شرایط خدمت‌رسانی به زائران در این ایام اظهار داشت: بیماری کرونا در استان در حال مدیریت است اما باید فضا را به این سمت ببریم که این ویروس تمام نشده است.

فرماندار قم با اشاره به افزایش تعداد بستری‌ها طی چند روز گذشته ابراز کرد: هر چه قدر میزان اطلاع‌رسانی مسئولان استان در این زمینه به مردم بیشتر باشد آسیب‌پذیری هم کمتر می‌شود.

وی تأکید کرد: تمام دستگاه‌ها از هر طریقی که می‌توانند نسبت به هشدارهای لازم در این زمینه توجه کافی را داشته باشند، در رأس همه این‌ها توجه به نکات بهداشتی باید باشد ضمن اینکه تهدیدات را به فرصت تبدیل می‌کنیم و فضا را برای حضور زائران آماده می‌کنیم.

حیدری با تأکید بر لزوم تبدیل تهدیدات به فرصت با توجه به شرایط کرونایی بیان کرد: راه‌اندازی بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) و راه‌اندازی شبکه فاضلاب بیمارستان فرقانی فرصت‌هایی بود که از تهدیدات به وجود آمده استفاده شد و به یک نتیجه‌ای رسید اما برخی تهدیدات را باید متناسب با شرایط فرهنگی تبدیل به فرصت کنیم.

فرماندار قم آ تأکید بر لزوم ساماندهی نمازخانه‌های بین‌راهی گفت: بهترین فرصت است که این موضوع را برای همیشه حل کنیم، این توصیه را تبدیل به فرصت کرده و بازدیدها از سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه‌های بین‌راهی جدی‌تر بگیریم.

وی مطرح کرد: اماکن متبرکه و مسجد مقدس جمکران روی سرویس‌های بهداشتی خیلی کارکرده‌اند باید در این ایام تأکید بیشتری بر رعایت نظافت و کنترل این اماکن داشته باشیم چراکه این دو مکان الگویی برای همه استان‌ها هستند.

حیدری افزود: مجتمع‌های بین‌راهی مهرو ماه و مهتاب در زمینه رعایت موازین بهداشتی خیلی مراقبت می‌کنند اما همه زائرین که به این دو مکان مراجعه نمی‌کنند؛ درنتیجه باید دستورالعملی به کار گرفته شود تا در شأن قم تغییرات را در شهر به وجود بیاوریم.

فرماندار قم با بیان اینکه بیماری کرونا اقتصاد قم را به‌شدت دچار مشکل کرد، افزود: باید گوشه‌ای از تفکر و تمهیدات اندیشیده شده را به این سمت ببریم که از این فرصت‌ها استفاده کنیم تا بتوانیم در ترمیم  اقشار و صنوف مختلف راه‌کارهایی را پیدا کنیم.

وی با اشاره به جایگاه ویژه آستان‌های مقدس رضوی و کریمه اهل‌بیت(س) گفت: در این ایام کاملاً متوجه شدیم که وجود نازنین امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) به چه میزان مایه نعمت و برکت است، واقعیت مسئله حاکی از آن است که تمام نعمت‌های ما از وجود این دو عزیز بوده و با توجه به محدودیت‌هایی که اعمال می‌شود قادر به شکر گذاری و سپاسگزاری در حد کفایت نیستیم.

حیدری در خصوص آذین‌بندی شهر در دهه کرامت نیز اظهار داشت: شهرداری باید فضای شهر را به‌گونه‌ای آماده کند که زائرین و مجاورین آن را درک کرده و تغییر در چهره شهر را به‌وضوح مشاهده کنند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcbafbw.rhb9wpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما