يکشنبه ۱ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۰۳
کد مطلب : 89500
منبع : خبرگزاری ايرنا
رییس جهاد کشاورزی قم:

سطح زیرکشت باغ‌های قم به ۲۲ هزار هکتار رسید

قم نيوز : رییس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: سطح زیر کشت باغ‌های این استان به ۲۲ هزار هکتار و برداشت محصولات باغی به حدود ۸۲ هزار تن رسیده است.
سطح زیرکشت باغ‌های قم به ۲۲ هزار هکتار رسید
سطح زیرکشت باغ‌های قم به ۲۲ هزار هکتار رسید
به گزارش قم نیوز عباس پورمیدانی بیان کرد: بالابردن سطح تولیدات باغی استان و نزدیک کردن آن به سطح تولیدات زراعی، ازجمله برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی قم به‌منظور تحقق جهش تولید در سال جاری است.

وی افزود: کارشناسان جهاد کشاورزی قم با همکاری کشاورزان استان موفق شدند بدون افزایش میزان مصرف نهاده‌ها،‌ سطح تولیدات باغی را افزایش دهند و این موضوع در استان قم که با تنش‌های محیطی و محدودیت دسترسی به منابع آبی مواجه است،‌ اهمیت فراوانی دارد.

وی ادامه داد: انواع محصولات باغی سردسیری و گرمسیری بر اساس شرایط محیطی در مناطق مختلف قم کشت می‌شود و باغداران استان در تولید محصول باکیفیت سرآمد هستند.

پورمیدانی گفت: برای بالا بردن ارزش‌افزوده فعالیت‌ باغداران به دنبال ایجاد صنایع تبدیلی و غذایی در کنار باغ‌های استان هستیم تا در حد ممکن از خام فروشی محصولات جلوگیری شود.

وی بیان کرد: استفاده از روش‌های آبیاری نوین در باغ‌ها، راهبرد دیگری است که برای مدیریت بهینه منابع آبی و کاهش هزینه‌ها در این بخش، موردتوجه قرار دارد.

بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی قم را روستاییان استان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تنهایی ۴۵ درصد اشتغال روستاییان در بخش‌های مختلف استان را به خود اختصاص داده است.

در حال حاضر میزان متوسط تولید بخش کشاورزی استان قم سالانه برابر ۸۰۵ هزار تن درزمینهٔ محصولات زراعی،‌ باغی،‌ دامی و شیلات است که این میزان در سال جاری با اجرای برنامه‌های جهش تولید به بیش از یک‌میلیون تن خواهد رسید.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdcbgsbw.rhb9gpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما