دوشنبه ۲ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۰۵
کد مطلب : 89542
منبع : خبرگزاری ايرنا
مدیرکل فناوری اطلاعات قم:

۹۹ درصد محورهای مواصلاتی قم تحت پوشش خدمات تلفن همراه است

قم نيوز : مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات قم گفت: حدود ۹۹ درصد محورهای مواصلاتی استان تحت پوشش خدمات تلفن همراه است و آنتن دهی آن در محورهای اصلی و فرعی در سطح بسیار مطلوبی قرار دارد.
۹۹ درصد محورهای مواصلاتی قم تحت پوشش خدمات تلفن همراه است
۹۹ درصد محورهای مواصلاتی قم تحت پوشش خدمات تلفن همراه است
به گزارش قم نیوز سیدرضا موسوی با بیان اینکه قم از نظر ضریب نفوذ تلفن همراه جزو استان های پیشتاز کشور است اظهار داشت: ضریب نفوذ تلفن همراه در قم حدود ۹۰ درصد است که این میزان با بهره برداری از طرح های در دست احداث، به طور چشمگیری ‌ارتقا می یابد.

در استان قم ۲۰۹ کیلومتر آزادراه، ۱۹۱ کیلومتر بزرگراه، ۱۷۸ کیلومتر راه اصلی و ۱۵۵ کیلومتر راه فرعی وجود دارد و کل راه های شریانی استان ۶۰۹ کیلومتر می باشد.

وی با بیان اینکه به ازای هر قمی حدود ۲ سیم کارت فعال وجود دارد گفت: ۲ میلیون و ۱۰ هزار سیم کارت سه اپراتور همراه اول، ایرانسل و رایتل در این استان فعال است.

وی اظهار داشت: همه شهرهای استان قم تحت پوشش نسل چهارم تلفن همراه قرار دارند برخی اپراتورهای این اقدام را برای مخاطبان خود انجام داده‌اند.

موسوی افزود: هم اکنون۹۰درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار قم از تلفن ثابت برخوردارند همچنین همه روستاهای استان دارای پوشش تلفن همراه است.

جمعیت استان قم در سرشماری سال ۹۵، یک میلیون و ۲۹۲ هزار و ۲۸۳ تن اعلام شده است که تعداد ۹۵.۲ درصد در مناطق شهری و ۴.۸ درصد در مناطق روستایی ساکن هستند ضمن اینکه از کل جمعیت این استان  ۳۳۵ هزار و ۲۳۲ تن کمتر از ۱۴ سال سن دارند و حدود ۹۵۷ هزار نفر نیز بالای ۱۴ سال سن دارد.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdchimn6.23nwkdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما