سه شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۰۸
کد مطلب : 90298
منبع : خبرگزاری تسنیم

هنرمندان قمی در تبلیغات محیطی مقابله با بیماری کرونا ورود جدی داشته باشند

قم نيوز : نوزدهمین جلسه شورای اطلاع‌رسانی و کمیته اطلاع‌رسانی و مدیریت جو روانی ستاد مبارزه با کرونا استان قم تشکیل و در آن از کاهش حساسیت مردم نسبت به این بیماری انتقاد و بر استفاده از آثار هنری در تبلیغات محیطی تأکید شد.
هنرمندان قمی در تبلیغات محیطی مقابله با بیماری کرونا ورود جدی داشته باشند
هنرمندان قمی در تبلیغات محیطی مقابله با بیماری کرونا ورود جدی داشته باشند
به گزارش قم نیوز نوزدهمین جلسه شورای اطلاع‌رسانی و کمیته اطلاع‌رسانی و مدیریت جو روانی ستاد مبارزه با کرونا امروز در سالن امام جواد(ع) استانداری برگزار شد.

روند افزایشی موارد ابتلا به بیماری کرونا در قم

در این جلسه، رئیس مرکز بهداشت شهرستان قم با اشاره به موارد بستری بیماری کرونا در استان اظهار داشت: متأسفانه از خردادماه به این‌طرف روند افزایشی این بیماری را در استان شاهد هستیم.

محمودی با انتقاد از کاهش حساسیت مردم نسبت به این بیماری گفت: بعد از مدتی متأسفانه حساسیت مردم نسبت به بیماری کرونا در سطح کشور و استان قم کاهش‌یافته بنابراین نیاز است که حساسیت را نسبت به بیماری در میان مردم افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه موارد بستری محتمل، مشکوک و قطعی را شامل می‌شود، ابراز کرد: مواردی که وزارت خانه اعلام می‌کند موارد قطعی آزمایشگاهی است، تا یک مدتی کیت و وسایل نمونه‌گیری کم بوده و فقط موارد بستری و بدحال را اعلام می‌کردیم اما با کاهش یافتن موارد بستری، مقرر شد که موارد سرپایی هم نمونه‌گیری شود تا اگر هشداری در خصوص موارد مثبت وجود دارد به مردم اعلام شود.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان قم ادامه داد: بعد از مدتی که موارد مثبت بالا رفته و موارد مرگ‌ومیر کاهش یافت، سیاست وزارتخانه نیز تغییر کرد و مقرر شد فقط از بستری‌ها و سرپایی‌هایی که بالای 60 سال و بیماری زمینه‌ای دارند نمونه‌گیری انجام می‌شود.

انتقاد از عدم حضور هنرمندان در تبلیغات محیطی

در ادامه جلسه، مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم با انتقاد از عدم حضور هنرمندان در تبلیغات محیطی تأکید کرد: آثار هنرمندانه ضعیفی از حیث پیام و محتوا در سطح شهر شاهد هستیم.

مهدی کلانتر زاده با تأکید بر ورود جدی هنرمندان در تبلیغات محیطی مقابله با بیماری کرونا گفت: اگر متولیان اداره کل ارشاد جدی‌تر در این زمینه ورود کنند شهرداری قم نیز در به خط کردن برج‌های اذان و ماشین‌های آتش‌نشانی و خدماتی آمادگی لازم برای اطلاع‌رسانی در سطح شهر را دارد.

وی اجرای برنامه‌های میدانی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری قم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی را موردتوجه قرار داد و افزود: این برنامه‌ها را می‌توان  در اماکن و تجمعاتی که بالاتر هست با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌ها اجرا کرد.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم عنوان کرد: از شهر مقدس قم توقع می‌رود که کمیته‌ای پیرامون برگزاری مراسمات دهه نخست محرم تشکیل و الگویی برای سایر استان‌ها ارائه دهد.

استفاده از کودکان به عنوان همیار بهداشت

مدیرکل پدافند غیرعامل استان قم با تأکید بر ارائه تجربیات سایر کشورها پیرامون مقابله با این بیماری از سوی شورای اطلاع‌رسانی افزود: باید نقاط ضعف و قوت از سوی دبیرخانه ارائه‌شده و سعی در برطرف کردن نقاط ضعف خود داشته باشیم.

مهدی متقیان ادامه داد: اگر از کودکان و نوجوانان در حوزه بهداشتی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی به‌عنوان همیار بهداشت استفاده کرده و بهره‌مند شویم می‌توانیم در کنترل و پایین آوردن روند رشد بیماری عملکرد بهتری داشت.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdch6inw.23nvwdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما