پنجشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۴۸
کد مطلب : 90374
منبع : خبرگزاری تسنیم

سلامت مردم خط قرمز مدیریت در استان قم است

قم نيوز : استاندار قم با بیان اینکه خط قرمز مدیریت استان قم، صیانت از سلامت مردم است، گفت: کوتاهی تعدادی از دستگاه‌های اجرایی و ادارات، سلامت پرسنل و مردم را به مخاطره می‌اندازد و باید با آن‌ها برخورد کرد.
سلامت مردم خط قرمز مدیریت در استان قم است/برخورد با کوتاهی دستگاه‌ها در عدم استفاده از ماسک
سلامت مردم خط قرمز مدیریت در استان قم است/برخورد با کوتاهی دستگاه‌ها در عدم استفاده از ماسک
به گزارش قم نیوز بهرام سرمست امروز در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در تالار کرامت استانداری قم اظهار داشت: عادی‌سازی شرایط توسط مردم سبب افزایش تردد در سطح شهر و رشد شیوع کرونا شد، این بیماری دارای تغییر رفتار است و باید جامعه با آن کنار بیایند و سبک زندگی جدیدی داشته باشند.

استاندار قم افزود: با استفاده از ابزار رسانه و حضور هنرمندان باید در اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی مردم تلاش شود و با شیوه‌های جدید و نوآورانه به مقابله با کرونا بپردازیم.

وی با بیان اینکه برگزاری مراسم‌های عروسی، عزا و تجمعات غیرضروری در رشد انتقال ویروس اثرگذار است، تصریح کرد: ازاین‌رو باید مردم را نسبت به خطرات برگزاری این مراسم‌ها آگاه کرد.

سرمست عنوان کرد: خط قرمز مدیریت استان قم، صیانت از سلامت مردم است و همه در برابر جامعه مسئول هستیم و باید مراسم‌های عزا و عروسی از طرف کمیته نظارت و دانشگاه علوم پزشکی مورد نظارت بیشتری قرار بگیرد.

وی با تأکید بر اینکه برخی از دستگاه‌های اجرایی نیز در رعایت پروتکل‌ها و خدمت‌رسانی همراهی خوبی داشتند که باید قدردان تلاش آن‌ها باشیم، ابراز کرد: کوتاهی تعدادی از دستگاه‌های اجرایی و ادارات، سلامت پرسنل و مردم را به مخاطره می‌اندازد و باید با آن‌ها برخورد کرد.

استاندار قم خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی در حفظ نیروی انسانی در مقابل کرونا، وظیفه سنگینی دارند و باید در رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و الزام به استفاده از ماسک اهتمام داشته باشند.

وی اظهار داشت: ظرفیت تولید ماسک در استان به 250 هزار عدد رسیده است اما موانعی در تأمین مواد اولیه و روند توزیع ماسک وجود دارد که باید با جدیت دنبال شود.

سرمست گفت: معاونت امور زائرین و دستگاه‌های فرهنگی ملزم هستند با برگزاری جلساتی، نحوه برگزاری مراسم محرم و صفر با هیئت‌های مذهبی و موکب‌ها را مورد ارزیابی قرار داده و شیوه‌ای برای مراسم محرم در نظر بگیرند.

وی افزود: پایان کرونا به‌هیچ‌عنوان قابل پیش‌بینی نیست و باید برای گذر از بحران و کاهش ابتلا به ویروس اقدامات اساسی انجام داد و برای ارتقای آگاهی و فرهنگ‌سازی نیز ضمانت‌های اجرایی و حمایت قضایی  قانونی در نظر گرفت.

استاندار قم تصریح کرد: تصمیمات تخصصی لازمه مقابله با کروناست و با هم‌فکری و همراهی باید تمهیدات لازم برای افزایش نظارت‌ها و رعایت بیشتر پروتکل‌ها اندیشیده شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcc01qo.2bqxm8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما