پنجشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۴۵
کد مطلب : 90527
منبع : خبرگزاری فارس

جمع‌آوری پسماند فضای سبز مناطق هشت‌گانه

قم نيوز : مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: تمام پسماند فضای سبز مناطق هشتگانه جمع‌آوری‌شده و شاخه‌های خشک و درختان از چرخه تولید کمپوست خارج‌شده و برای استفاده در صنایع چوب و زغال فرستاده می‌شود.
جمع‌آوری پسماند فضای سبز مناطق هشت‌گانه/همکاری با سازمان مدیریت پسماند جهت تولید کمپوست
جمع‌آوری پسماند فضای سبز مناطق هشت‌گانه/همکاری با سازمان مدیریت پسماند جهت تولید کمپوست
به گزارش قم نیوز پیام جوادیان با اشاره به اهمیت کار در حوزه فضای سبز، اظهار داشت: مبنا و اصول برنامه‌های سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم بر اساس اصول علمی و مدیریتی بوده و از هرگونه اجرای برنامه‌ای بدون مطالعات جامع و کارشناسی پرهیز می‌شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با تبیین اقلیم و شرایط خاک شهر قم در توسعه فضای سبز، افزود: باید بپذیریم اقلیم خاص و فقر خاک ازنظر مواد عالی، فعالیت در حوزه فضای سبز را در قم با چالش‌های جدی روبه‌رو کرده و هیچ برنامه‌ای را نمی‌توانیم بدون انجام پروسه مطالعاتی دقیق انجام دهیم.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم یکی از چالش‌های جدی سازمان را فقر خاک ازنظر مواد معدنی دانست و گفت: افزایش کیفیت خاک یکی از دغدغه‌های سازمان برای کاشت گونه‌های جدید و نگهداری فضای سبز کنونی بوده که به‌صورت جدی به آن پرداخته‌شده است.

جوادیان با اشاره به همکاری سازمان پارک‌ها با سازمان مدیریت پسماند جهت تولید کود کمپوست، تصریح کرد: بازیافت پسماند شهری و فضای سبز به‌عنوان یکی از عوامل افزایش بهره‌وری و حفظ منابع در دستور کار قرارگرفته و امروز شاهد تولید کمپوست باکیفیت در شهر قم هستیم.

وی ادامه داد: پسماند فضای سبز شهری از جمله زائدات چمن‌زنی، هرس درختان، جمع‌آوری باغچه‌های گل‌های فصلی، درختان خشک و یا خطرآفرین ازجمله مواردی است که جهت بازیافت در سطح شهر جمع‌آوری می‌شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم ٧٠ درصد پسماند فضای سبز شهری را قابل بازیافت خواند و خاطرنشان کرد: تمام پسماند فضای سبز مناطق هشتگانه جمع‌آوری‌شده و شاخه‌های خشک و درختان از چرخه تولید کمپوست خارج‌شده و برای استفاده در صنایع چوب و زغال فرستاده می‌شود.

جوادیان بازگشت گلدان‌های پلاستیکی جهت استفاده دوباره در گلخانه‌ها را یکی از راه‌های حفظ منابع و کنترل هزینه دانست و بیان کرد: از گلدان‌ها چندین مرتبه در انتقال و تولید گل‌ها استفاده ‌شده و در صورت شکستگی برای بازیافت فرستاده می‌شود.

وی همکاری سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم را در تولید کمپوست قابل ‌تقدیر خواند و ابراز کرد: کمپوست تولیدشده با کود دامی ترکیب‌شده و برای اصلاح خاک و افزایش بهره‌وری در فضای سبز جنگلی و کمربند سبز مورداستفاده قرار می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم ادامه داد: تمام اقدامات لازم کارشناسی ازجمله کنترل زیستی و بیولوژیک و آزمایش‌ها بهداشتی و کنترل بیماری به‌صورت کامل انجام ‌شده و کمپوس تولید شده با بالاترین کیفیت تولید می‌شود.

جوادیان با درخواست از مردم برای تفکیک زباله از مبدأ، خاطرنشان کرد: با همکاری شهروندان و تفکیک زباله از مبدأ می‌توانیم زائدات غیرقابل استفاده را از همان ابتدا جدا کرده و مراحل تولید کمپوست با سرعت و کیفیت بالاتری انجام شود و شاهد کاهش هزینه‌ها در این حوزه باشیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdccmpqo.2bqxi8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما