شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۵۳
کد مطلب : 90832
منبع : خبرگزاری فارس

نگاه مکانیکی به دانش آموزان مشکل سیستم آموزشی کشور است/قم نیازمند سند آموزشی است

قم نيوز : رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی گفت: باید در آموزش نگاه گلخانه ای داشته باشیم اما متاسفانه در مدارس نگاه مکانیکی داریم و هیچ تفاوتی بین دانش آموزان قائل نیستیم.
نگاه مکانیکی به دانش آموزان مشکل سیستم آموزشی کشور است/قم نیازمند سند آموزشی است
نگاه مکانیکی به دانش آموزان مشکل سیستم آموزشی کشور است/قم نیازمند سند آموزشی است
به گزارش قم نیوز علیرضا زاکانی عصر امروز در دیدار مدیران اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان قم با بیان اینکه ما متاسفانه عملا ناکارآمدی را به جامعه تزریق می‌کنیم اظهار کرد: اگر به دنبال اصلاح این مشکل هستیم به جنبه نظام آموزشی که مهم ترین رکن است می‌رسیم.

وی با اشاره به جلسه سال ۸۶ اعضای کمسیون آموزش مجلس با رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: در آن جلسه عرض کردم باید در آموزش نگاه گلخانه ای داشته باشیم اما متاسفانه در مدارس نگاه مکانیکی داریم و هیچ تفاوتی بین دانش آموزان قائل نیستیم.

رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی یادآور شد: یک مسئله را به زور و فشار به دانش آموز آموزش می دهیم بدون اینکه خلاقیت آن دانش آموز را در نظر بگیریم و در آینده وقتی دانش آموزان به دانشگاه راه می‌یابند مشاهده می کنیم که هر کدام ساز خودشان را می‌زنند.

وی با تاکید بر ضرورت تغییر این رویه غلط اظهار کرد: حضرت آقا عمده صحبتشان در جلسه راجع به همین خلاء در نظام آموزشی بود و ایشان بر اصلاح این مسئله تاکید کردند و با گلایه فرمودند شورای عالی انقلاب فرهنگی هم تا حالا این کار نکرده است .

زاکانی یادآور شد: اشکال موجود این است که ما از کل به جزء حرکت نکردیم و اگر آن کل را خوب بفهمیم بعد در نظام واره می‌توانیم خوب عمل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: از کل به جز رسیدن و توجه به نقش مهارت در آن، موجب می شود که ما بتوانیم مسیر را به شکل صحیح طی کنیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: از شما می‌خواهیم که به ما در مرکز پژوهش‌های مجلس کمک کرده و ایده‌های خود را در اختیار این مرکز قرار دهید.

وی افزود: در خصوص قم نیز سندی تنظیم کنید و مشخص کنید که نمایندگان مجلس چه اقدامی می توانند داشته باشند تا نسبت به حل مشکلات اقدام شود.

زاکانی در خصوص وضعیت حقوق نیروهای حق التدریس در فنی و حرفه ای گفت: این ظلم است که میزان حقوق حق التدریس‌ها در فنی حرفه ای به این میزان در نظر گرفته شده است و البته راجع به نیروهای پیمانی و شرکتی نیز همین مسئله صدق می‌کند.

وی تاکید کرد: باید بر اساس میزان تلاش، کارآمدی و مهارت افراد حقوق درنظر گرفته شود و کار و مهارت اصل باشد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcb5wb9.rhbgfpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما